Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Ihoplänkade händelser

• TWTour - TPC Boston: september 04, 2009
  • TWTour - TPC Boston: september 05, 2009
  • TWTour - TPC Boston: september 06, 2009
  • TWTour - TPC Boston: september 07, 2009

Författare Ämne: 04-07 Sep - Deutsche Bank Championship - TPC Boston  (läst 848 gånger)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
04-07 Sep - Deutsche Bank Championship - TPC Boston
« skrivet: augusti 10, 2009, 13:00:36 PM »
Deutsche Bank Championship

>>>SISTA ANMÄLNINGSDAG Torsdag 3:e Sep<<<
Dag 1:
------------------
Spel: Stroke Play (Tour Pro)
Bana: 18 Hål TPC Boston
Tee: Black
Green: Very Fast
Fair: Very Fast
Ruff: Long
Pin: Easy
Wind: Live Weather
Shot Clock: 60

Dag 2:
------------------
Pin: Medium

Dag 3:
------------------
Pin: Hard

Dag 4:
------------------
Pin: Expert

Information:
-----------------------------------
 Alla anmälningar till tävlingen sker här och man ska vara online 5-10 minuter innan start. Vem ni spelar med kommer medelas av ansvarig här på forumet. Jag föreslår att ni går igenom menyerna, hur man startar upp innan spel så att vi kan starta ordentligt i tid. ((Notera reglerna innan spel))

Regler:
-----------------------------------
Spela och ha kul!

* Inga "dresser" tillåtna, som höjer attributen till max.
* Visa respekt när en spelare ska slå, slå gärna av micken.
* Absolut inget chippande green.

**Bryt mot dessa enkla regler och du blir diskvaliserad.

« Senast ändrad: januari 24, 2010, 17:19:23 PM av Claesson77 »

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
Re: 04-07 Sep - Deutsche Bank Championship - TPC Boston
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2009, 13:05:08 PM »
Du kör vi igen! Samma förhållanden samma tider och förhoppningsvis lite mer folk denna gång.. :P Var inte blyga nu, som ni kanske har märkt så varierar skickligheten på spelare ganska mycket.
Enjoy!

Startlista:
Claesson77

*Quote och lägg till erat namn..

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
« Svar #2 skrivet: augusti 10, 2009, 16:31:49 PM »
sätter ett kanske på mig.. Vet inte hur det ser ut dessa datum så.. Men hör av mig till dess  ;D

Kan vi inte köra en kortare turnering någon gång med? Att boka upp 4dagar i rad är inte alltid så lätt tyvärr  :(

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #3 skrivet: augusti 10, 2009, 21:40:57 PM »
Du kör vi igen! Samma förhållanden samma tider och förhoppningsvis lite mer folk denna gång.. :P Var inte blyga nu, som ni kanske har märkt så varierar skickligheten på spelare ganska mycket.
Enjoy!

Startlista:
Claesson77
Vince Casa

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #4 skrivet: augusti 10, 2009, 21:42:16 PM »
sätter ett kanske på mig.. Vet inte hur det ser ut dessa datum så.. Men hör av mig till dess  ;D

Kan vi inte köra en kortare turnering någon gång med? Att boka upp 4dagar i rad är inte alltid så lätt tyvärr  :(

Er litt enig... Kan kanskje kjøre den innstillingen, slik at man ikke behøver å vente på andre spillere...  ;) Da går det mye fortere, og vi kan spille flere turneringer på en dag...

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #5 skrivet: augusti 11, 2009, 06:30:54 AM »
sätter ett kanske på mig.. Vet inte hur det ser ut dessa datum så.. Men hör av mig till dess  ;D

Kan vi inte köra en kortare turnering någon gång med? Att boka upp 4dagar i rad är inte alltid så lätt tyvärr  :(

Er litt enig... Kan kanskje kjøre den innstillingen, slik at man ikke behøver å vente på andre spillere...  ;) Da går det mye fortere, og vi kan spille flere turneringer på en dag...

Altså själva id'en med dessa turneringar är att dom ska pågå i fyra dagar sträck, eftersom detta är då Championships. ((lite mer prestige)), men nu när vi är så lite folk kan vi ju faktist anpassa den lite efter önskemål...Vi skulle kunna spela dag1 & dag2 på Fredag kl23:00 och dag3 & 4 på Lördag kl23:00.
 Passar det bädre?

Jag har planerat att lägga upp andra typer av spel imellan dessa 4 dagars, typ som endagars turneringar, maraton turneringar där man kanske spelar 3-4 rundor i sträck, lagspel i foresome mm..
 Fast detta kräver dock en lite mer folk, som ni kanske förstår.
Bra att ni säger till, kom gärna med mer förslag.

« Senast ändrad: augusti 11, 2009, 06:33:22 AM av Claesson77 »

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #6 skrivet: augusti 17, 2009, 06:10:04 AM »
Altså själva id'en med dessa turneringar är att dom ska pågå i fyra dagar sträck, eftersom detta är då Championships. ((lite mer prestige)), men nu när vi är så lite folk kan vi ju faktist anpassa den lite efter önskemål...Vi skulle kunna spela dag1 & dag2 på Fredag kl23:00 och dag3 & 4 på Lördag kl23:00.
 Passar det bättre?

Jag har planerat att lägga upp andra typer av spel imellan dessa 4 dagars, typ som endagars turneringar, maraton turneringar där man kanske spelar 3-4 rundor i sträck, lagspel i foresome mm..
 Fast detta kräver dock en lite mer folk, som ni kanske förstår.
Bra att ni säger till, kom gärna med mer förslag.

Hur gör vi, är du med då LEJONEL om vi lägger det på 2 dar?

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #7 skrivet: augusti 18, 2009, 12:10:48 PM »
Hej alla soffgolfare!

Ny på xboyz.se. 42 år gammal,spelat Tiger sedan årsskiftet men golfspel betydligt längre.

Jag är redan med i en annan turneringssajt,men eftersom tävlingarna här är ganska utspridda ska jag nog hinna med en till.
Får väl köpa lite nya otunade klubbor och börja träna lite,är van att spela på powercap 9 och tror att min vanliga driver med 22% sweetspot går ungefär lika långt på powercap 9 som en otunad expert Driver går på 12 och eftersom mina övriga klubbor bara har små justeringar borde det inte vara några större problem.Lär dessutom minska min Out of bounds procent från tee betydligt ...

Om nån känner för en runda så är ni välkomna att adda mig. Gamertag demiko.Jag kommer att vara online vid 10-11 tiden i kväll,vilket är en ganska vanlig tid att hitta mig på x-boxen.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #8 skrivet: augusti 18, 2009, 19:57:00 PM »
Hej alla soffgolfare!

Ny på xboyz.se. 42 år gammal,spelat Tiger sedan årsskiftet men golfspel betydligt längre.

Jag är redan med i en annan turneringssajt,men eftersom tävlingarna här är ganska utspridda ska jag nog hinna med en till.
Får väl köpa lite nya otunade klubbor och börja träna lite,är van att spela på powercap 9 och tror att min vanliga driver med 22% sweetspot går ungefär lika långt på powercap 9 som en otunad expert Driver går på 12 och eftersom mina övriga klubbor bara har små justeringar borde det inte vara några större problem.Lär dessutom minska min Out of bounds procent från tee betydligt ...

Om nån känner för en runda så är ni välkomna att adda mig. Gamertag demiko.Jag kommer att vara online vid 10-11 tiden i kväll,vilket är en ganska vanlig tid att hitta mig på x-boxen.

De e gött å höra, vi behöver lite golf freaks här inne, du är mer än välkommen.
(blev nästan lite nervös där ett tag, så vi får nog gå en match innan, så jag kan lätta på mina nerver..:)))
Vi ses..

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #9 skrivet: augusti 18, 2009, 19:59:26 PM »
Enjoy!

Startlista:
Claesson77
Vince Casa
demiko

« Senast ändrad: augusti 25, 2009, 06:02:28 AM av Claesson77 »

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #10 skrivet: augusti 21, 2009, 08:39:01 AM »
Vi kommer att köra 4 dagar som planerat, tycker ändå att det blir svårast så. Jag vill inte att det ska vara lätt och detta sättet är nog den bästa om man vill öka svårihetsgraden så mycket man kan..:)
(Vilken sadist jag är va?!)
 ;D ;D
 Nä men det är för allas bästa, detta ska vara den svåraste turneringen på nätet. Det är mitt mål.

Jag kan medela att det finns även lite andra turneringar där ute i hyper space, som är lite snällare, vill inte göra nån reklam för andra forum, men som sagt det finns.

Hoppas ni har överseende med detta och att ni fortfarande kämpar på och hänger kvar här.
Jag har tänkt hålla på några år  :P och vill gärna att ni hakar på.

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
« Svar #11 skrivet: augusti 24, 2009, 13:14:00 PM »
Tjo tjo! Jag avvaktar några dagar med min anmälan om det är ok? Ska eventuellt iväg den helgen så..

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #12 skrivet: augusti 25, 2009, 06:15:53 AM »
Okey. Hade varit kul att få ihop en fyrboll..Men Biohazard kanske är på???

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #13 skrivet: augusti 25, 2009, 22:51:39 PM »
Märkte idag till min förskräckelse att det inte gick att ändra tillbaka till original inställningarna i "Tuner", det ända sättet att ändra tillbaka till original är att först byta klubba, spara, och sen välja klubban igen..
  Tycker det är onödigt jobbigt, så jag har ändrat reglerna lite. Man för alltså tuna sina klubbor hur mycket man vill, men man för dock inte bära några av dom dresser som finns...ni vet dresserna som ger dig +2 i allt.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #14 skrivet: augusti 30, 2009, 16:35:02 PM »
Jag har tyvärr lyckats glömma bort att jag ska på dop på Lördag - Söndag, så jag kommer att missa Dag 2 på Lördag, detta innebär att jag ej kan vinna turneringen, men jag kommer fortfarande vara med och spela dom andra dagarna..tyvärr.