Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Ihoplänkade händelser

• TWTour - TPC Boston: september 04, 2009
  • TWTour - TPC Boston: september 05, 2009
  • TWTour - TPC Boston: september 06, 2009
  • TWTour - TPC Boston: september 07, 2009

Författare Ämne: 04-07 Sep - Deutsche Bank Championship - TPC Boston  (läst 849 gånger)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
Re: 04-07 Sep - Deutsche Bank Championship - TPC Boston
« Svar #15 skrivet: september 04, 2009, 06:14:28 AM »
Okey då kör vi ikväll gubbar, vi blev en treboll denna gång också, Jag har lagt in 2st nya regler också..

* Vi får nu köra med tunade klubbor, dock inte bära någon av dessa dresser som maxar värdena på gubben..

* Hoppar man av sista hålet eller en hel dag, straffas man med 10 slag per hål (altså missar man en hel dag så får man ett resultat på 180 slag.)

Och Vince, vi måste vara stenhårda denna gång med regel nr 3, man får absolut inte chippa på greenerna. Vi gjorde ett undantag förra gången, men nu måste vi följa reglerna stenhårt..ok.
Ha de gött och vi ses ikväll..

_____Startlista_________
Claesson77
Vince Casa
demiko
« Senast ändrad: september 04, 2009, 06:18:02 AM av Claesson77 »

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #16 skrivet: september 04, 2009, 12:50:59 PM »
Märkte idag till min förskräckelse att det inte gick att ändra tillbaka till original inställningarna i "Tuner", det ända sättet att ändra tillbaka till original är att först byta klubba, spara, och sen välja klubban igen..
  Tycker det är onödigt jobbigt, så jag har ändrat reglerna lite. Man för alltså tuna sina klubbor hur mycket man vill, men man för dock inte bära några av dom dresser som finns...ni vet dresserna som ger dig +2 i allt.

Så det var vad som hände.Köpte lite nya klubbor igår för att kunna spela med otunade,(utan att läsa i forumet att reglen var ändrad) bytte tillbaka,loggade ut och när jag skulle spela igen var mina klubbor inte att känna igen och Jag hade dessutom andra järn och wedgenummer i bagen än vanligt.Bara Drivern var tunad som jag var van vid...
Nåja...beträffande att du inte kan spela i morron så kanske vi kan komma fram till en annan lösning?Jag menar om vi bara är 3 eller kanske 4 som skall spela och det dessutom är Lördag i morron,vilket alltid innebär en "risk" för att något annat dyker upp.Så om någon av oss andra får förhinder går hela turneringen i stöpet.Kanske 27 hål i dag o på Söndag och 18 på måndag?

Hur som helst ser jag fram emot att träffa er alla (2) ikväll,har lyckats undvika,flåt missa commish Claesson i två hela veckor nu,eller om det är tvärt om och Vince Casa har jag heller ej haft äran att träffa.

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #17 skrivet: september 04, 2009, 13:54:24 PM »
Sorry, men jeg må melde avbud i kveld...

Sykdom i familien...

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #18 skrivet: september 04, 2009, 16:39:06 PM »
Tråkigt att höra Vince, hoppas det inte är nått allvarligt..

Jag har funderat mycket på det här med fasta tider, fyra dagar i rad.. Det kan bli lite svårt att boka upp sig.
Så jag kommer testa ett annat upplägg, och säkert kommer det att ändras senare också, men vi testar oss fram lite..

Jag tänker så här att man ska spela sina fyra dagar under perioden 4-7sep. Sen är det upp till deltagarna att bestämma hur dom vill lägga upp sitt spel, kanske vill man riva av alla fyra dagar vid ett tillfälle, eller så delar man upp det på 2 dagar. Huvudsaken är att man alltid har ett vittne med sig och att man spelar med olika pinplaceringar.

Så demiko och jag kan ju gå två rundor ikväll, om det funkar då. Så kan Vince kanske spela 2 på söndag med ett vittne som bara hakar på och stressar..:)

Funkar det demiko? Vi kanske kan börja kl 22:00 ikväll i så fall..??

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #19 skrivet: september 04, 2009, 18:35:28 PM »
Funkar för mig,hade tänkt föreslå det själv om det inte vore för Live vädret men det är inte så noga,ställde upp i turneringen mer för att få lite nya goa vänner än för tävlingens skull.Klockan 10 passar också bra så hinner Jag med vad jag ska innan.

...och hoppas allt ordnar sig till det bästa,Vince.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #20 skrivet: september 04, 2009, 18:42:12 PM »
Funkar för mig,hade tänkt föreslå det själv om det inte vore för Live vädret men det är inte så noga,ställde upp i turneringen mer för att få lite nya goa vänner än för tävlingens skull.Klockan 10 passar också bra så hinner Jag med vad jag ska innan.

...och hoppas allt ordnar sig till det bästa,Vince.

gött e de, hörs ikväll...

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #21 skrivet: september 05, 2009, 16:02:24 PM »
2 första rundorna avklarade:

Runda 1:
Med maxad statistik (12:or i allt) visade demiko vart skåpet skulle stå, många fina långputtar och långa drivar resulterade i en 10 slags ledning. Claesson var sig inte själv, med nyligen sänkta stats efter ett par usla turnerings matcher. Men det var nog inte statsen som gjorde att det gick så dåligt, för det var missade fairways, aldeles för många bunkerslag och för många bogies.

Runda 2:
Var mycket mer jämnare efter att demiko dragit ner sin power i något mystiskt program på internet. det var fortfarande spridda skurar och det märktes att båda var lite småsega, det tar på krafterna att spela två rundor i sträck. Det var jämnt emot slutet och båda två gick i land med var sin 68:a, vilket kunde vara mycket mindre från båda hållen.

1demiko -11 (63)(68)
2Claesson77 -1 (73)(68)
3Vince Casa E

**Det här med powercap måste jag titta på lite närmare, frågan är om det ens är moraliskt rätt att maxa sina stats så där utan att ha jobbat ihop dom.. Men vi kan också dra nytta av detta och sätta powercap på t.ex 8, så spelar alla på samma vilkor.. Har du en länk till sidan, så får jag ta mig en närmare titt??

Jag kommer hem imorron och vill spela järnet in på midnatt :) ((nya arbetstider 8-17))  :P  Vince är du sugen så hör av dig, jag kan gå dina 2 rundor som vittne.
Chao

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #22 skrivet: september 05, 2009, 17:00:42 PM »
väldigt proffsigt sammandrag där Claesson,vad som ej nämns är att mot slutet blev vårt Party översvämmat av mina kompisar som just då absolut ville spela just med mig.Den enda tonåringen på min vänlista hade dessutom en högljudd konversation med föräldrar o syskon utan att hitta muteknappen Det drabbade nog mig mest som var tvungen att snacka med dom,medans Claesson helt lugnt drog ner volymen och genomförde en stark avslutning av rundan.

Lite klarifikation av powercap så.Detta infördes av EA p.g.a alla klagomål på orealistiska längder på framförallt Driven.
Nu på årets upplaga har dom kortat distansen lite men på 09an var längderna så orealistiska att många föredrog att spela med power så lågt som 2-3.
I spelet går man från TW 10s startmeny till - my Tiger10 - EA Sports extra - passwords - Sen skrivar man powercap och det nummer man vill ha som tak,t.ex powercap9 (OBS, utan mellanslag)Man kan INTE få MER power genom "fusket" vad man gör är att tillfäligt låsa taket på powern till vilket heltal man vill mellan 1 och 12.Om man tidigare har power 8,0 och skriver powercap9 står man kvar på 8,0 i power men har man 12,0 och skriver powercap9 sänks powern till 9,0.
För att få tillbaka powern efter genomförd powercap runda/rundor går man tillbaka till passwords och skriver powercap12,eller så loggar man ut ur spelet och in igen

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #23 skrivet: september 06, 2009, 12:05:43 PM »
Aha. då är jag med..inte så mycket fusk då, utan mer som ett hjälpmedel...vad är rimligt att köra på då tycker du? '
 9 är la ganska rimligt..kanske 10.

jag hade faktist nämt dina amerikanska vänner, men så blrv jag utslängd ifrån internet och var tvungen att skriva om allt igen, då i en kortare version..:) Det var roligt att lira i.a.f och mina nya motstånd på sistonde har gett mig en liten tankeställare, mera träning är det som gäller nu och gröt till frukost..:)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #24 skrivet: september 06, 2009, 19:24:04 PM »
demiko ska vi ta och lira runda 3 ikväll? Jag kommer online vid 23 tiden.
« Senast ändrad: september 06, 2009, 22:01:09 PM av Claesson77 »

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #25 skrivet: september 07, 2009, 09:03:02 AM »
demiko ska vi ta och lira runda 3 ikväll? Jag kommer online vid 23 tiden.

Kom lite hinder ivägen igår, men jag tänkte att vi kan la köra dom två sista dagarna ikväll, vi sätter det på sim så går det fortare.. Vilken tid kan du? 22:30 kanske??

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #26 skrivet: september 08, 2009, 20:51:02 PM »
Jag lämnar wo demiko.  ;D
 Känns som det kvittar, Inte vidare sköj och spela en turnering på 2 man eller hur  :-\

Men vi har en turnering kvar i alla fall, och jag kör väl hela racet ut, jag kommer dock ändra reglerna lite..se regler..
 Tack demiko för en god match i alla fall...