Det spelas nog mest WaW, vilket är synd för hur man än vänder och vrider på det är Modern Warfare ett bättre spel. Jag hoppades också på ett spel i sann WW II anda, men frågar ni mig så förstörs det av alla "hittepå" gadgets i spelet... I CoD 4 var det inte påhittat - det FINNS rödpunktssikten mm och en Claymore mina kan ställas var som helst... Tyvärr införde man i princip samma sak i WaW, men mig veterligt användes inga "Svartpunktsikten", väldresserade attackhundar (med kevlarpäls kan tilläggas) och Bouncing Betties som kan ställas PÅ marken (eller på möbler, i trappor och på golv).
Tittar man tekniskt på spelen och lägger tycke och smak och sidan anser jag att "4:an" vinner. Kartorna är mer välbalanserade, betydligt färre glitchar förekommer och grafiken är avservärt mycket snyggare - WaW har någon konstig ljussättning som jag inte blir klok på och bilden känns ofta oskarp.
Sen kan WaW vara hur kul som helst i rätt sällskap - vilket vi bevisade (eller snarare Trucker bevisade) igår...