Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: COD:WaW eller COD: MW? :S  (läst 145 gånger)

Utloggad PhilleMannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 14
COD:WaW eller COD: MW? :S
« skrivet: september 28, 2009, 18:45:12 PM »
Nu är det så att jag funderar på att beställa ett spel och det står mellan World at War och ModernWarfare. Vilket tycker ni? Vilket spelas det mest av här på forumet? :O

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1228
  • \m/(-_-)\m/
Re: COD:WaW eller COD: MW? :S
« Svar #1 skrivet: september 28, 2009, 18:53:58 PM »
Det finns gott om folk som spelar båda spelen här på forumet men jag personligen
föredrar World at War dels för att jag gillar andravärldskrigsvapen och
framför allt det helt underbara spelläget "Nazi zombies".
Hur du än gör så hittar du garanterat folk att spela med!

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: september 28, 2009, 19:35:27 PM »
Det spelas nog mest WaW, vilket är synd för hur man än vänder och vrider på det är Modern Warfare ett bättre spel. Jag hoppades också på ett spel i sann WW II anda, men frågar ni mig så förstörs det av alla "hittepå" gadgets i spelet... I CoD 4 var det inte påhittat - det FINNS rödpunktssikten mm och en Claymore mina kan ställas var som helst... Tyvärr införde man i princip samma sak i WaW, men mig veterligt användes inga "Svartpunktsikten", väldresserade attackhundar (med kevlarpäls kan tilläggas) och Bouncing Betties som kan ställas PÅ marken (eller på möbler, i trappor och på golv).

Tittar man tekniskt på spelen och lägger tycke och smak och sidan anser jag att "4:an" vinner. Kartorna är mer välbalanserade, betydligt färre glitchar förekommer och grafiken är avservärt mycket snyggare - WaW har någon konstig ljussättning som jag inte blir klok på och bilden känns ofta oskarp.

Sen kan WaW vara hur kul som helst i rätt sällskap - vilket vi bevisade (eller snarare Trucker bevisade) igår...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad PhilleMannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 14
« Svar #3 skrivet: september 28, 2009, 19:49:35 PM »
Ah det lutar antagligen mot WaW... Men kollade lite på webhallen och där kostade spelen ingenting nästan, så det kanske blir att beställa båda spelen för ca 600kr. ganska bra pris?

Utloggad L00c0

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 148
« Svar #4 skrivet: september 29, 2009, 01:24:51 AM »
vänta på den nya som kommer ut snart cod6 MW 2 vi är ett gäng på 6 till 8 som spela cod4
och själv så tycker jag att cod4 aeger waw .

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
« Svar #5 skrivet: september 29, 2009, 08:42:01 AM »
Jag väljer MW före WaW, men det ska dock tilläggas att jag inte gett WaW en chans än, Zombies ska tydligen vara hur kul som helst och jag har precis laddat ner ett mappack för att kunna köra det någon kväll.
Har man däremot inte spelat något av dessa och lurar lite på att haka på xboyz hysterin vad gäller släppet av MW2 så är det ju helt klart MW som ska inhandlas..
Man kan ochså fråga sig hur pass stor dippen blir online på MW när väl 2:an kommer..

Utloggad Kvitung

• Special Guest
  • Seniormedlem
  • Antal inlägg: 334
« Svar #6 skrivet: september 29, 2009, 08:59:37 AM »
Både WAW och COD4 har ju snart år på nacken, personligen har jag spelat mig skitless på bägge två, men med facit i hand:

Tekniskt fungerar 4.an mer balanserat bättre ,Waw´s kartor är större och mer utmannande,

och jag tror MW2 kommer ut i november så vill du öva så satsa på cod4

YOU DON`T SCARE ME! WORK ON IT!!
?? ?? ??????? ????! ?????? ?? ??!!