Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: ODST FireFight Party!  (läst 495 gånger)

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
Re: ODST FireFight Party!
« Svar #15 skrivet: december 12, 2009, 14:31:10 PM »
Jag ger mig gärna in i en firefight session framöver, det med tid är värre eftersom jag sitter så djupt i GoW träsket numer.
Dessutom är jag nog en 1:a klass rookie vad gäller Halo över lag så den som får dras med mig får se till att ha grova ångestdämpande preparat till hands.  ::)

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 557
  • Jonas
« Svar #16 skrivet: december 12, 2009, 15:07:14 PM »
Citera
firefight session

Vad är det?
Är det där ODST något som skulle berika "spelsamlingen"? Är multiplayer lika beroendeframkallande som GoW2 mp? Finns det isf någon som skulle orka med en friendlyfire-inkompatibel-rookie?

;D ;D ;D
"The castle Antrax?!"

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 188
« Svar #17 skrivet: december 12, 2009, 15:36:14 PM »
haha ångestdämpade preparat är alltid ett välkommet inslag! Jag tänker själv ha lite vid sidan av mig! Och jag vet att jag talar för fler än mig själv när jag säger att hur duktig man är har väldigt lite med saken att göra. Viktigaste är väl som att snacka skit, ha det kul och spraya kulor lite hit o dit!

Firefight är tyvärr inte alls lika bra som GoW2's horde. Det är kul med ett gäng kompisar... men helt klart sämre. Jag lirade mycket gow2 innan och tyckte Halo var lite "enkelt" och 3e persons vyn i gow 2 gav mer frihet och svårighetsgrad. Men senaste tiden har det blivit mycket Halo. Halo har ett bra tempo och det är lätt att komma in i spelet och ha kul. Att bli bra är däremot en helt annan sak har jag märkt *garvar*. Jag blir fortfarande lika krossad av 16 åriga amerikanska barnrumpor :P

Folk verkar aningen älska eller hata Halo så jag vågar inte rekommendera det till dig :P Men det är ett lättsinnigt FPS med bra tempo. Skaffar du det är du mer än hjärtans välkommen att delta på alla möjlig sätt med eller utan öl!

Jaja, jag siktar på söndag kväll och ser jag ingen petar jag in GoW2 skivan i boxen. Någon skall dö någonstans. Spelar inte så stor roll vem, vart eller vad! :)

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 943
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #18 skrivet: december 13, 2009, 10:58:53 AM »
Firefight är tyvärr inte alls lika bra som GoW2's horde. Det är kul med ett gäng kompisar... men helt klart sämre. Jag lirade mycket gow2 innan och tyckte Halo var lite "enkelt" och 3e persons vyn i gow 2 gav mer frihet och svårighetsgrad.

Hur kan det ge mer frihet och svårighetsgrad? Det som jag stör mig på I GoW är:

Det är bulkigt med överfet gubbar som rör sig i 5 km i timmen. Man ser inte ett skit till höger för där är en fet gubbe i vägen. Man fastnar i väggar överallt för man råkar trycka på A knappen.. Fortfarande host advantage så det skriker om det. Tror man hatar eller älskar GoW med.

Släng upp svårighetsgraden lite på firefight och se hur många rundor ni klarar er.  ;)

SKa men se det positiva i ODST firefight så är det mer varierat än Horde (min åsikt). Sen piskar Halo 3, Gow 2 i MP läget.  ;)

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
« Svar #19 skrivet: december 13, 2009, 15:35:13 PM »
haha ja GoW-gubbarna känns fetare och det tar en bra stund att snurra 360grader, men man kan ta skydd bakom väggar och skydd, slänga sig, huka sig och kuta snabbare. På det sättet tycker jag att svårigheten ökar... Halo-killarna kan inte slänga sig, men hoppa högt som kaniner på knark!

Jag vet inte riktigt varför jag försvarar gow just nu, när det bara är Halo som snurrar i lådan. Halo är sjukt kul. Men vet inte riktigt varför :) Halo och Gow är de spel som jag lirat överlägset mest på min xbox.

Men frågan återstår... Är ni med mig ikväll på Halo!?

ciao!

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
« Svar #20 skrivet: februari 28, 2010, 11:02:50 AM »
Finns det fortfarande några skjutparty sugna krysspojkar/flickor på xbox direkt som är sugna på att spöa lite pakt nissar.

Det gäller då Halo ODST i Firefight läge och då en helkväll av det. Så om vi kunde få ihop ett gäng och spöa Covenant och rent allmänt ha en skön kväll tillsammans så får ni gärna höra av er.

Över och ut.

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
« Svar #21 skrivet: februari 28, 2010, 16:58:51 PM »
Har aldrig riktigt blivit polare med firefight men jag har å andra sidan inte gett det mer än typ 2 chanser heller...
Är det en vettig dag och tid så kan jag nog ställa upp  :)

U know where to find me, doh!

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 826
  • Ägget kom först!
« Svar #22 skrivet: februari 28, 2010, 17:28:10 PM »
Räkna med mig. Kommer dock att resa bort helgen som kommer, för jag antar att det är en helg vi är ute efter va? så man kan ta några kalla.
 Men helgen efter vore kanon. Typ fredag el lördag.

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
« Svar #23 skrivet: februari 28, 2010, 18:37:59 PM »
Jag instämmer! Det vore trevligt att köra någon kväll! Boka en tid och datum bara så kör vi!

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 317
« Svar #24 skrivet: februari 28, 2010, 18:46:38 PM »
Jag är gärna på!

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Be happy dammit!!
« Svar #25 skrivet: mars 03, 2010, 08:14:05 AM »
för jag antar att det är en helg vi är ute efter va?
Precis, glömde nämna det :P
Kul att det fortfarande fanns intresse ;D Men den 13 eller 14 Mars efter 20:00 låter det bra? Eller kan ni komma online tidigare? Kan själv börja tidigast 18:00, då jag jobbar den helgen.

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #26 skrivet: mars 04, 2010, 10:33:24 AM »
för jag antar att det är en helg vi är ute efter va?
Precis, glömde nämna det :P
Kul att det fortfarande fanns intresse ;D Men den 13 eller 14 Mars efter 20:00 låter det bra? Eller kan ni komma online tidigare? Kan själv börja tidigast 18:00, då jag jobbar den helgen.

Det låter bra här, får bara tajma in golfen bara så funkar det...
Lördag/söndag spelar ingen roll, kl:20 blir kanon.

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
« Svar #27 skrivet: mars 06, 2010, 09:47:22 AM »
Själv är jag upptagen på lördag den 13, men spelar ni söndag kring 20-snåret är jag gärna med!

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Be happy dammit!!
« Svar #28 skrivet: mars 07, 2010, 20:14:09 PM »
Eftersom det blev lite fler än 4 som ville spela kan vi väl göra så att vi kör båda dagarna och de som vill vara med får vara med. Jag kommer i alla fall lira både den 13:e och den 14:e vid 20:00 och framåt.
Ser verkligen fram emot detta, även om det nu tar dyrbar Mass Effect tid ifrån mig :P

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #29 skrivet: mars 10, 2010, 11:13:37 AM »
Eftersom det blev lite fler än 4 som ville spela kan vi väl göra så att vi kör båda dagarna och de som vill vara med får vara med. Jag kommer i alla fall lira både den 13:e och den 14:e vid 20:00 och framåt.
Ser verkligen fram emot detta, även om det nu tar dyrbar Mass Effect tid ifrån mig :P

låter bra. Vi ses online..