Närå, den har stöd för 1080p. Det finns ett fåtal spel som faktiskt är i den upplösningen, Virtua tennis 3 är ett av dem. Och gällande filmerna så står det HD 720p eller HD 1080p i informationen intill när man ska välja. Men egentligen är det ju inte superviktigt. Jag vet inte om jag kan se nån skillnad på 720 och 1080. Men att veta att en film spelas upp i högsta möjliga kvalitta gör ju inte saken sämre...

Jag håller just nu på och kollar på nån av Harry Pothead-filmerna i 1080p och jag måste säga att det funkar jäkligt bra. Jag kan jämföra med tjänsten Voddler och min Blu-ray och om utbudet håller så tror jag att Zune kommer bli vinnaren för min del. Det blir väl självklart aldrig lika bra som Blu-ray, men smidigheten slår högt. Och jag är varken audio- eller bildofil.
Det går ju att hoppas på Voddler också men utbudet där är riktigt uselt. Många filmer men mycket skit. Och även om Voddler funkar bra och har ett mycket bra koncept på gång så tror jag inte att det kommer att hålla på särskilt lång sikt, särskilt inte med tanke på operatörernas intåg på On demand-marknaden (Viasat VOD, Comhem Ondemad o.s.v.).
Och angående priserna så hamnar de nånstans mellan 200 och drygt 400 msp. Jag minns inte exakt men jag vet att jag skrev fel förut.