-Aaaaah wunderbaum, den är klar!!!
Lägger upp en bild på min senare... bilden nedan är "originalet".
Edit: nu har jag kompletterat med min bil..Tänkte att jag skulle lägga lite tid och pengar på att skapa en Lancia Stratos GRP-B bil.
Så efter 50000 cred i inköp och 200-300000 cred i uppgraderingar så var den nu klar.
I den klassiska vit, grön, röda skruden stod min nu 4wd-konverterade, turbo-konverterade, lättade, sänkta, trimmade och tillskruvade Lancia och väntade på att bli provkörd...
Det var ju inte helt utan förväntningar som jag klickade på "testdrive" och valde "Camino Viejo de Montserrat".
Men vad 17 händer?!!?
Den 970kg "lätta" och maximalt upphottade Lancian har ju vägegenskaper som en Volvo 740 turbo på anabola....på en hal isbana.
Detta klassiska rally-järn är en slingerbult!!

Mao..
-Dags att lära sig hur olika inställningar (chassi, hjul...aso) påverkar vägegenskaperna.
Men en sak som är intressant i sammanhanget är att.
Bilen trots att den är så lätt
Det är en mittmotor bil
Den är 4wd konverterad.
- Att den fortfarande beter sig som en rwd bil på vägen..... (att den behållit sina grundegenskaper från innan 4wd konverteringen).
Finns det någon inställning för fördelning av drivkraft mellan hjulen?
Och finns det någon inställning för hur "hårt" diffad den ska vara?
Om inte.. så är det ju en "bra" inställning att kunna göra på 4wd-bilar ...ffa om man ska tävla med dem och om man har uppgraderat bilen till "högsta-nivå".