Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Byta in spel?  (läst 280 gånger)

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1228
  • \m/(-_-)\m/
Byta in spel?
« skrivet: november 01, 2009, 13:33:43 PM »
Nån som brukar byta in spel på Gamestop här?
Funderar på att riva ihop lite gammalt elände att byta in mot Forza3.
Får man nåt för spelen eller går hela samlingen åt för att gå
någorlunda jämnt upp mot ett nytt?
Har aldrig provat det förut.

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
Re: Byta in spel?
« Svar #1 skrivet: november 01, 2009, 15:02:04 PM »
Av nån anledning så känns det efter varje gång jag bytt in spel som att de har rövknullat mig med grovsalt och sen skrattat åt mig. Man får så otroligt dåligt betalt när man byter in ett spel så det är knappt värt det. Surt när man t.ex byter in ett spel för, säg, 150 kr, vilket är rätt bra betalt på gamestop och så sätter de ut det i beg.hyllan för 599 kr. Skandalöst dåligt.

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1228
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #2 skrivet: november 01, 2009, 15:23:57 PM »
Det ante mig nästan. Truckers says: FUCK EM´!!!!

Utloggad sixx451

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 59
    • Super Mario?
« Svar #3 skrivet: november 01, 2009, 15:41:04 PM »
Jepp, inget att rekommendera..

Vad som skulle varit bra hade varit en community-driven site där folk kunde byta spel med varandra på en enkelt och smidigt sätt. Vet att det funnits några försök tidigare att starta en sådan site men att det aldrig funkat i slutändan.

Skulle ju vara en ide för ett företag att satsa på, och ta ut en liten summa för varje byte.

Edit: Hittada den här snabbt och lätt, har dock inte tittat runt.. Skall titta mera, kanske kan vara något?!?

EDIT: Här har ni en länk också (!) : http://www.game2game.se/
« Senast ändrad: november 01, 2009, 16:04:03 PM av sixx451 »

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 188
« Svar #4 skrivet: november 01, 2009, 16:01:21 PM »
Att byta in spel är snudd på värdelöst... men att ha spel i hyllan som bara samlar damm tycker jag är sämre. Jag bytte in tre gamla spel jag inte lirade och inte kan se mig själv spela igen och fick ett nytt spel. Visst Game gjorde en bättre affär än jag, men återigen... jag ser ingen anledning att hamstra och spara på spel bara för att ha dem.

Jag fick mellan 150 - 300 för de spelen jag bytte in, kanske jag kan tillägga. Man kan ju gå in till dem (game, gamestop etc)  och fråga vad de ha för priser just nu på spelen. Så kan man ju göra matten själv sen så att säga. Då kan man klura lite om/vad det är värt :)

Sen kan det nog vara en bättre idé att kolla in xboyz begagnat hylla. Köpte CoD5 där. Ofta bra/hyggliga priser och man behöver ju aldrig vara rädd att bli blåst :)

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
« Svar #5 skrivet: november 01, 2009, 18:16:43 PM »
Mmm det enda som kan vara bra är ifall man vill förhandsboka ett spel, lämna 2 i pant och få det nya för 1 krona eller liknande, om man inte orkar åka på Rusta och köpa två 99 kronors spel att byta in vill säga.

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #6 skrivet: november 01, 2009, 18:17:59 PM »
Gjorde en jädra bra deal på gamestop idag tycker jag själv. Bytte in GHA och GHWT och förbokade MW2 för 199kr. Tror det blir svårt att få tag på MW2 för mindre än 600 på releasedagen. Och på gamestop tar de ju 700 för ett nytt spel, så 250 kr styck var mina inbytes-spel värda där. Har bara bytt in en gång tidigare, samma kampanj med 2 spel och då får man förboka ett nytt spel och få det för 199kr. Dock får man passa upp då de har en exkluderingslista på spel man inte får byta in.

Sedan att gamestop och game i övrigt har ockerpriser är en annan femma, de säljer de begagnade spelen för hutlösa priser, så visst de tjänar säkert på det.

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
« Svar #7 skrivet: november 01, 2009, 19:46:52 PM »
Undrade varför de hade så lågt begagnat pris på GoW2, 199:-, det är ju bara året och det nya super-mega packet (med alla kartor) går för 699 på samma ställe, de påtalar ochså gärna hur prisvärt det är.
Undrar om de missat att samtliga kartpaket kostar 130 pix att ladda ner?  ::)

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 558
  • Jonas
« Svar #8 skrivet: november 01, 2009, 19:52:58 PM »
Är det någon som har grepp om deras "svarta-lista" ?
Har för mig att jag läste ngt om äldre FIFA bla... när jag kollade om inbyte för att köpa Beatles RB.
"The castle Antrax?!"

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #9 skrivet: november 01, 2009, 19:55:26 PM »
Är det någon som har grepp om deras "svarta-lista" ?
Har för mig att jag läste ngt om äldre FIFA bla... när jag kollade om inbyte för att köpa Beatles RB.

Gamestops lista hittar du på deras hemsida, till höger.
http://www.gamestop.se/

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 558
  • Jonas
« Svar #10 skrivet: november 01, 2009, 19:58:42 PM »
Hehe... den var ju inte direkt "dold" ;)
http://www.gamestop.se/pdf/Exclusion_SE.pdf
"The castle Antrax?!"

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 946
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #11 skrivet: november 18, 2009, 18:57:21 PM »
Att byta in spel är snudd på värdelöst... men att ha spel i hyllan som bara samlar damm tycker jag är sämre. Jag bytte in tre gamla spel jag inte lirade och inte kan se mig själv spela igen och fick ett nytt spel. Visst Game gjorde en bättre affär än jag, men återigen... jag ser ingen anledning att hamstra och spara på spel bara för att ha dem.

Jag fick mellan 150 - 300 för de spelen jag bytte in, kanske jag kan tillägga. Man kan ju gå in till dem (game, gamestop etc)  och fråga vad de ha för priser just nu på spelen. Så kan man ju göra matten själv sen så att säga. Då kan man klura lite om/vad det är värt :)

Sen kan det nog vara en bättre idé att kolla in xboyz begagnat hylla. Köpte CoD5 där. Ofta bra/hyggliga priser och man behöver ju aldrig vara rädd att bli blåst :)

Att byta in spel handlar lite om tajming. De har ibland inte så bra koll på vad som är populärt tycker jag. Hittar ni lite udda spel billigt så köp dem och byt in dem! Eller kolla i förväg. Ibland får man mer än vad man gett för dem.

Sen får man göra en avvägning på en del spel som man inte vill ha kvar. Hur mycket skulle jag få för det om jag säljer det begagnat kontra byter in det? Oftast så droppar beg. priserna ganska rejält snabbt. Medans Gamestop ger mer i inbyte.

Så lite tajming så kan man "tjäna" på det. Eller förlora mindre för negativa tänkaren..  ;)

Utloggad badbilly

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #12 skrivet: april 14, 2010, 16:46:57 PM »
Byt spelen på leps.se, de e ju gratis

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 946
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #13 skrivet: april 14, 2010, 21:07:16 PM »

Nu kanske jag är elak. Men första inlägget och det hänvisas till en sida som är en beta och har 11 annonser..  :P

Utloggad badbilly

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #14 skrivet: april 16, 2010, 12:03:36 PM »

Nu kanske jag är elak. Men första inlägget och det hänvisas till en sida som är en beta och har 11 annonser..  :P

Sant... men jag tror att sidan kan bli grym om mer börjar annonsera  ;D Då kan man bli av med alla gamla spel, och dessutom behålla alla pengar själv, inga mellanhänder. Enklare också än att åka in till spelaffären varje gång man vill byta.