Xboyz.se - Not Found

Författare Ämne: Design Studion  (läst 970 gånger)

Utloggad Tuttosinistro

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 105
Re: Design Studion
« Svar #45 skrivet: 26 januari, 2010, 23:05:00 PM »
Finns en del snygga designer där ute.
Skulle vilja sälja en design/vinyl mest för att låsa upp achievmenten, men ingen verkar vilja ha mina enkla loggor/Burberry-Audi :)

Utloggad Savaloy

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 52
« Svar #46 skrivet: 27 januari, 2010, 01:12:21 AM »
Jag kan köpa en av den, bara å skicka mig en friendrequest så skall jag gå in å handla :)

Fin union jack bil!
it puts the game in the drive or it gets the hose again...

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 575
  • Jonas
« Svar #47 skrivet: 28 januari, 2010, 23:15:28 PM »
"Snabbsilver Saaben" och "Träskpaddan" ;D
« Senast ändrad: 28 januari, 2010, 23:18:29 PM av Fkavipela »
"The castle Antrax?!"

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
« Svar #48 skrivet: 6 februari, 2010, 00:57:59 AM »
"Snabbsilver Saaben" och "Träskpaddan" ;D

snyggt jokk..
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #49 skrivet: 6 februari, 2010, 08:02:06 AM »
Tack  :)

Det blir långsamt bättre.... tror jag :D
"The castle Antrax?!"

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #50 skrivet: 13 februari, 2010, 11:35:18 AM »
Grrrrr..
Nu tänker en färgblind kasta sig ut på djuptvatten med en cementfylld lastbilsfälg fastgjuten på fossingarna...

Färgerna i design-studion matchar inte de i spelet och i spelet så matchar de inte de färger som sedan "blir" när man fotograferar sin bil... *morr*

Exempel.. Mitt försök att skapa en "Lancia Stratos GRP B" ser helt ok ut i design studion, men i "dagsljus" i spel-läge så är de gröna partierna "grön-blå" och eller "grön-gula" ...och förljusa.  De röda kulörerna ser sjukligt bleka ut ....
Ändrar...går ut och fotograferar den igen.. och plötsligt sticker färgerna iväg åt något annat håll.. *morr*

Ok, detta bekymmer ligger på plats 125 bland västvärldens lyxproblem, strax efter att kaffet är för varmt på McDonalds. Men strax före problemet att det inte går någon buss precis 18min före jag börjar jobba så att jag måste kliva upp 15min tidigare för att då tillråga på eländet komma förtidigt till jobbet (detta är förvisso en lögn eftersom jag bor i norrland och alltid utan undantag åker bil till jobbet *hehe*).

Men som sagt...
Ibland så fungerar designstudion riktigt bra.. men vissa saker känns lite knepiga. Ovanstående är ett exempel.
Ett annat exempel är att ....det är lite konstigt att om man vill sätta ett vinyl-lager på "front bumper" eller "rear bumper" så är belysningen så dålig att det ofta är svårt att passa in den "rätt".  Visst det ser jättebra ut med den belysning som är och med skuggor osv...  För det är ju ett spel som hanterar 3d grafik med skuggor, halvgenomskinlighet och reflektioner.. Men va 17.. i designläge så är väl en av tankarna att man ska se vad man gör?
Bara för att det är mysigt så har väl inte hjärnkirurgen på röd-mysbelysning på jobbet eller?!  
(haltande jämförelse...?!?!  -Naaaw, kan inte tänka mig det *asg*)

Sökes: Italia -dekaler i grönt/svart samt HF-dekaler
Och en Lotus Europa S2 1974..... för att skapa en John Player Special replika =)
http://www.conceptcarz.com/view/photo/103427,11063/1974-Lotus-Europa-JPS-Coupe_photo.aspx

*hehe*  :D
« Senast ändrad: 13 februari, 2010, 11:39:08 AM av Fkavipela »
"The castle Antrax?!"

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #51 skrivet: 14 februari, 2010, 16:45:02 PM »
har du provat att gå in på färgen och mixtra där... vid val av färg tryck "X" knappen sen där inne kan du ängra ljusare mörkare "RGB" red green blue  lol
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #52 skrivet: 14 februari, 2010, 17:09:16 PM »
Mm jag vet, men det var inte riktigt det jag menade..
Jag syftar på att färgerna i design-studion inte matchar de som man sedan ser i "spel-läge" eller när man tar ett foto på bilen ..

;-)
"The castle Antrax?!"

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #53 skrivet: 14 februari, 2010, 22:41:39 PM »
Mm jag vet, men det var inte riktigt det jag menade..
Jag syftar på att färgerna i design-studion inte matchar de som man sedan ser i "spel-läge" eller när man tar ett foto på bilen ..

;-)
jo jag fatta det så sett har "råkat ut för det själv" där regskylten sitter helt i skuggan men i spelläget så e den helt "belyst" av solen .. typ du e inne i ett rum när du designar men ute i det fina vädret när du kör och ska plåta??   suger men man får väl anpassa sig så gott det går...

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1389
« Svar #54 skrivet: 18 februari, 2010, 00:21:10 AM »
Efter många månaders span mot Elhadjis misstänka pizzaracer, som har varit inblandad i många fortkörningar mm, slog polisen till och satte till slut fast den galningen.  ;D

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1329
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #55 skrivet: 18 februari, 2010, 07:20:13 AM »
Jag hoppas att polisen passade på att reta pizzabudet för att han inte kan spela VBS2 också! ;)
« Senast ändrad: 18 februari, 2010, 07:26:42 AM av TRUCKERSMAJKEL »

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #56 skrivet: 18 februari, 2010, 09:21:01 AM »
Garvade åt Pizza-räzern så jag nästan fick gomspalt.

Men om möjligheten hade funnits så hade jag önskat ett par förändringar.
1) Rostiga skärmkanter lappade med silvertape.
2) Ännu fetare hjul (ett riktigt pizzabud gillar fett-me-bling...så 22" kromfälgar är en bra början).
3) Neonramper under bilen.. gärna i olika färger..för det är snyggt med grön-blå-rött-lila-vitt skimmer under bilen.
4) Biltema tillbehör... Säg den pizza-räjser med självaktning som inte har .. bakrutejalusi, golfboll på antennen, små neonvingar på torkarna, nät-grill, kromat-addon-slutrör, självhäftande fake-luftintag i kolfiber och/eller krom, skotthåls-klistermärken, neon-lysande ventilhattar, rättmuffi träimitation, självhäftande kolfiber-tape på instrumentbrädan och en läskhållare på vänster backspegel.
5) Sport-stols-imiterande överdrag på stolarna
6) Den lilla masserande kulrams-dynan på förarstolen
7) Diverse osorterat bling hängande i backspegeln.. gärna så att 20% av synfältet täcks.

Men tyvärr så har ju inte Turn10 förstått det här med kvalitet och smakfull-utsmyckning...  så vi får väl hoppas på någon kommande buggrättning / DLC.

Forza 3 "Fetaste wheelen i hooden, fattaruh?" -edition ;-)
« Senast ändrad: 18 februari, 2010, 09:24:00 AM av Fkavipela »
"The castle Antrax?!"

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #57 skrivet: 18 februari, 2010, 12:58:17 PM »
Jag hoppas att polisen passade på att reta pizzabudet för att han inte kan spela VBS2 också! ;)

Lägg ägg! Du är bara glad att du sluppit en konkurrent nu när Kilrah fick fast mig!

Och hade jag inte fyllt på "Starka sås!" istället för servo-olja hade Harry-Haffa ALDRIG fått tag på mig! Shishkebab också!!!  >:( >:( >:(

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #58 skrivet: 23 februari, 2010, 13:34:54 PM »
"Breakdance-toyota" och "Urban insult vehicle"
"The castle Antrax?!"

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #59 skrivet: 23 februari, 2010, 13:40:39 PM »
yo wicked mannen, men nån har glömt att tala om för dig...

HÅLL DIG PÅ HJULEN... det går fortare då  hehehehehe...