Grrrrr..
Nu tänker en färgblind kasta sig ut på djuptvatten med en cementfylld lastbilsfälg fastgjuten på fossingarna...
Färgerna i design-studion matchar inte de i spelet och i spelet så matchar de inte de färger som sedan "blir" när man fotograferar sin bil... *morr*
Exempel.. Mitt försök att skapa en "Lancia Stratos GRP B" ser helt ok ut i design studion, men i "dagsljus" i spel-läge så är de gröna partierna "grön-blå" och eller "grön-gula" ...och förljusa. De röda kulörerna ser sjukligt bleka ut ....
Ändrar...går ut och fotograferar den igen.. och plötsligt sticker färgerna iväg åt något annat håll.. *morr*
Ok, detta bekymmer ligger på plats 125 bland västvärldens lyxproblem, strax efter att kaffet är för varmt på McDonalds. Men strax före problemet att det inte går någon buss precis 18min före jag börjar jobba så att jag måste kliva upp 15min tidigare för att då tillråga på eländet komma förtidigt till jobbet (detta är förvisso en lögn eftersom jag bor i norrland och alltid utan undantag åker bil till jobbet *hehe*).
Men som sagt...
Ibland så fungerar designstudion riktigt bra.. men vissa saker känns lite knepiga. Ovanstående är ett exempel.
Ett annat exempel är att ....det är lite konstigt att om man vill sätta ett vinyl-lager på "front bumper" eller "rear bumper" så är belysningen så dålig att det ofta är svårt att passa in den "rätt". Visst det ser jättebra ut med den belysning som är och med skuggor osv... För det är ju ett spel som hanterar 3d grafik med skuggor, halvgenomskinlighet och reflektioner.. Men va 17.. i designläge så är väl en av tankarna att man ska se vad man gör?
Bara för att det är mysigt så har väl inte hjärnkirurgen på röd-mysbelysning på jobbet eller?!
(haltande jämförelse...?!?! -Naaaw, kan inte tänka mig det *asg*)
Sökes: Italia -dekaler i grönt/svart samt HF-dekaler
Och en Lotus Europa S2 1974..... för att skapa en John Player Special replika =)
http://www.conceptcarz.com/view/photo/103427,11063/1974-Lotus-Europa-JPS-Coupe_photo.aspx*hehe*