Men ta mig i brasan alltså.
Laddade ner detta demo för att jag har tyckt det verkade riktigt roligt. Tyskland invaderar usa i en fiktiv framtid (1951) och man är "såklart" den amerikanska hjälten som skall rädda hela världen, ungefär.
Visst, intressant story kan man tycka. Lite som Freedom Fighters som i alla fall jag tyckte var helt ok.
Men...
det här demot är nog ett bland de sämsta jag spelat på riktigt länge. Det finns nog ingenting som jag tyckte var bra. Handkontrollen känns riktigt mysko, inte alls den snabbhet och precision som i Cod 4, den släpar och accelererar samtidigt, usch. Grafiken är absolut inte det man förväntar sig av ett 360spel. Ser ju ut som ett riktigt dåligt spel till den gamla krysslådan och själva gameplayet är inte heller bra. När man skjuter ett vapen förväntar man sig att de bara ska smälla till. Men här så seeeeegar sig kulan iväg. Svårt att förklara med det finns igen som helst rapphet i skjutandet.
Det enda positiva är väl storyn. Det kan man ju bygga en hel del på, synd bara att det är så mycket annat (ungefär allt) som drar ner det här demot lååååååångt ner i träsket. Skit också...
Nu ryktas det om att det här var ett demo som grundades på en äldre "build" och det får man verkligen hoppas. Kanske slutresultatet blir ett helt annat.