Ska jag summera säger jag "CoD 4 Modern Warfare 1.5". Man tillför inte sådär värst mycket nytt även om det är ball att köra snöskoter och klättra i berg...

Missförstå mig inte: MW2 är GRYMT bra, förutsatt att man gillar action. Grafiken är grym, voice actingen likaså och det kryllar av coola effekter - min favorit är att se de glansiga blodpölarna sakta sprida sig under de fallna kropparna...
Det är lite synd att kampanjen fortfarande verkar präglas av run'n'gun för HELA slanten för det är så högt tempo och det händer så mycket att det aldrig hinner bli spännande. Det saknas en "build up" på något sätt: en gradvis tempohöjning som sedan exploderar i explosioner och skottlossning... Här är det att panga på från första sekunden i de flesta fallen... Men det går inte att komma ifrån att det är riktigt kul!
Som vanligt får alla små stats h0r0r där ute sin dos... Det är stjärnor och awards till höger och vänster - precis sånt som alla fjunisar vill ha för att glömma bort sina acneproblem för en stund.
Något som hade varit kul vore ju att kunna spela kampanjen i Co-op, men tyvärr är det bara några sk SpecOps uppdrag som går att lira så. Visserligen verkar de rätt underhållande, det lilla jag kollat, men en riktig Co-Op hade höjt nivån på MW2 ordentligt!
På den RIKTIGT positiva sidan: Man verkar har arbetat igenom MP matchmakingen ordentligt den här gången och du kan t.o.m se dina NAT settings från MP-menyn. Så har ni inte "NAT Open" - se till att fixa det!
Jag är inte lika begeistrad den här gången som när CoD 4 släpptes - detta trots att MW2 i många avseenden är en bättre spel än 4:an. Det beror nog på att man känner igen sig i det mesta. Jag känner på mig att det kommer att bli många timmar med detta spel, så det är väl lika bra att slänga sig in i häxkitteln av hormonstinna gaphalsar, white trash och börja skjuta gamertags med namn som "L33TMLGOmfG", "xXxxXSn1P3RzXxxXx" och "1337Azzazz1N" redan nu...