Xboyz.se - Not Found

Författare Ämne: Hadjis första intryck av MW2  (läst 552 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
Hadjis första intryck av MW2
« skrivet: 10 november, 2009, 12:52:30 PM »
Ska jag summera säger jag "CoD 4 Modern Warfare 1.5". Man tillför inte sådär värst mycket nytt även om det är ball att köra snöskoter och klättra i berg...  ;D Missförstå mig inte: MW2 är GRYMT bra, förutsatt att man gillar action. Grafiken är grym, voice actingen likaså och det kryllar av coola effekter - min favorit är att se de glansiga blodpölarna sakta sprida sig under de fallna kropparna...

Det är lite synd att kampanjen fortfarande verkar präglas av run'n'gun för HELA slanten för det är så högt tempo och det händer så mycket att det aldrig hinner bli spännande. Det saknas en "build up" på något sätt: en gradvis tempohöjning som sedan exploderar i explosioner och skottlossning... Här är det att panga på från första sekunden i de flesta fallen... Men det går inte att komma ifrån att det är riktigt kul!

Som vanligt får alla små stats h0r0r där ute sin dos... Det är stjärnor och awards till höger och vänster - precis sånt som alla fjunisar vill ha för att glömma bort sina acneproblem för en stund.

Något som hade varit kul vore ju att kunna spela kampanjen i Co-op, men tyvärr är det bara några sk SpecOps uppdrag som går att lira så. Visserligen verkar de rätt underhållande, det lilla jag kollat, men en riktig Co-Op hade höjt nivån på MW2 ordentligt!

På den RIKTIGT positiva sidan: Man verkar har arbetat igenom MP matchmakingen ordentligt den här gången och du kan t.o.m se dina NAT settings från MP-menyn. Så har ni inte "NAT Open" - se till att fixa det!

Jag är inte lika begeistrad den här gången som när CoD 4 släpptes - detta trots att MW2 i många avseenden är en bättre spel än 4:an. Det beror nog på att man känner igen sig i det mesta. Jag känner på mig att det kommer att bli många timmar med detta spel, så det är väl lika bra att slänga sig in i häxkitteln av hormonstinna gaphalsar, white trash och börja skjuta gamertags med namn som "L33TMLGOmfG", "xXxxXSn1P3RzXxxXx" och "1337Azzazz1N" redan nu...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1329
  • \m/(-_-)\m/
Re: Hadjis första intryck av MW2
« Svar #1 skrivet: 10 november, 2009, 12:56:33 PM »
Vi har fått över Hadji på "the dark cod side"! WOHOO!!!! :P

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: 10 november, 2009, 13:07:41 PM »
Har du glömt vad jag skrev om CoD 4? "Det är inte ett spel - det är religion"...  ;D ;D ;D

Ska jag vara ärlig är det inte CoD-serien (förutom WaW då...) som jag lackat ur på: Det är den genomsnittlige, ofta amerikanske, CoD-spelaren!

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #3 skrivet: 10 november, 2009, 13:10:40 PM »
Har du glömt vad jag skrev om CoD 4? "Det är inte ett spel - det är religion"...  ;D ;D ;D

Ska jag vara ärlig är det inte CoD-serien (förutom WaW då...) som jag lackat ur på: Det är den genomsnittlige, ofta amerikanske, CoD-spelaren!

Men alla vet ju att xXxEl1t3sn1p3rAzzazx1n1337xXx spelarna är sååå himla bra och duktiga  ;D

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #4 skrivet: 10 november, 2009, 13:47:54 PM »
Något som hade varit kul vore ju att kunna spela kampanjen i Co-op, men tyvärr är det bara några sk SpecOps uppdrag som går att lira så. Visserligen verkar de rätt underhållande, det lilla jag kollat, men en riktig Co-Op hade höjt nivån på MW2 ordentligt!

Vid första anblick tyckte jag att 23 co-op uppdrag kändes lite. Men efter att ha spelat igenom några med Musicman så känns det riktigt bra. Vissa tar riktigt lång tid och är sjukt svåra. Dessutom lär det nog komma fler via DLC.

Det enda störigt negativa är väl att det inte finns några checkpoints i co-op. Men å andra sidan skulle det nog bli alldeles för lätt då.
Ignorance is bliss

Utloggad OdyseeTheReal

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 33
« Svar #5 skrivet: 10 november, 2009, 19:12:26 PM »
Är kampanjen lika kort (tidsmässigt) som i förra (COD4)?

Edra T.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #6 skrivet: 10 november, 2009, 20:03:50 PM »
Jag har läst allt mellan fyra och sju timmar beroende på svårighetsgrad.
Ignorance is bliss

Utloggad Kvitung

• Special Guest
  • Seniormedlem
  • Antal inlägg: 338
« Svar #7 skrivet: 11 november, 2009, 09:45:28 AM »
Första intrycket. 
Vapenarsenal plankat från R6V,
Hardcore låses upp vid lvl 19 WTF!!!!!!!!!!!!!!!
SP orkar jag inte ens köra COD Sp = Halo
Killstreaken kan man joxa till själv vad man vill ha.
Grafiken helt otroligt bra, när man är ryss och blir träffad tappar man alla sina stulna pengar ??
Spec ops co-op känns ADHD vs ADHD, varför inte en MP co-op kampanj?
Massa bagdes och annat lulllull man kan fixa med .småkul

Sentry guns?? WTF ?

Annars kännds det rätt ok och det blev väldigt ensamt på OP:DR

YOU DON`T SCARE ME! WORK ON IT!!
?? ?? ??????? ????! ?????? ?? ??!!

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #8 skrivet: 11 november, 2009, 11:34:45 AM »
Efter att ha lirat MP med grabbarna grus igår kommer här mitt ANDRA intryck:

6 pers i partyt på releasedagen av ett spel som garanterat kommer att att slå alla försäljningsrekord och vi söker efter en Team Deathmatch... Och systemet hittar INGET motstånd att matcha oss emot! När det efter mycket om och men dyker upp en match kommer 5 av 6 spelare in i matchen och vi börjar den gamla kända "CoD-Backa-Tillbaka-Och-Samla-Ihop-Gänget-Igen-Leken"... SAMMA PROBLEM SOM NÄR COD4 SLÄPPTES FÖR BÖVELEN!!! Inte förrän vi splittade på oss i två 3-manna team lyckades vi hitta matcher... Och under hela kvällen matchades inte det 3-manna team jag hamnade i mot skandinaver en enda gång... Detta trots att HELA min friendslist spelade MW2 igår...  >:( >:( >:(

Utloggad Kvitung

• Special Guest
  • Seniormedlem
  • Antal inlägg: 338
« Svar #9 skrivet: 11 november, 2009, 12:58:47 PM »
Efter att ha lirat MP med grabbarna grus igår kommer här mitt ANDRA intryck:

6 pers i partyt på releasedagen av ett spel som garanterat kommer att att slå alla försäljningsrekord och vi söker efter en Team Deathmatch... Och systemet hittar INGET motstånd att matcha oss emot! När det efter mycket om och men dyker upp en match kommer 5 av 6 spelare in i matchen och vi börjar den gamla kända "CoD-Backa-Tillbaka-Och-Samla-Ihop-Gänget-Igen-Leken"... SAMMA PROBLEM SOM NÄR COD4 SLÄPPTES FÖR BÖVELEN!!! Inte förrän vi splittade på oss i två 3-manna team lyckades vi hitta matcher... Och under hela kvällen matchades inte det 3-manna team jag hamnade i mot skandinaver en enda gång... Detta trots att HELA min friendslist spelade MW2 igår...  >:( >:( >:(

Det glömde jag säga att hitta en match med 100 polare på samma spel, med säkert 100 polare i sin tur var som lirar  samma spel så nä..

Och är man inte full lobby på 6 pers så kan man ge sig faaaaaaaaaaaan på att nån av dem där man slapp med party chat kommer in med musik i bakgrunden vrål och skrik. ugabugga urgh ääuu ÄH fackjo all! !! naturligtvis hamnar i ditt lag!!

YOU DON`T SCARE ME! WORK ON IT!!
?? ?? ??????? ????! ?????? ?? ??!!

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 373
  • Sicken jäkla smäll!
« Svar #10 skrivet: 11 november, 2009, 13:52:19 PM »
Första intrycket. 
Vapenarsenal plankat från R6V,
Hardcore låses upp vid lvl 19 WTF!!!!!!!!!!!!!!!
SP orkar jag inte ens köra COD Sp = Halo
Killstreaken kan man joxa till själv vad man vill ha.
Grafiken helt otroligt bra, när man är ryss och blir träffad tappar man alla sina stulna pengar ??
Spec ops co-op känns ADHD vs ADHD, varför inte en MP co-op kampanj?
Massa bagdes och annat lulllull man kan fixa med .småkul

Sentry guns?? WTF ?

Annars kännds det rätt ok och det blev väldigt ensamt på OP:DR

Jag har nog spelat ungefär hälften av singleplayer-kampanjen, fram till och med ryssarnas attack på Burger King. Skitkul. not. Det är som Hadji skriver, det är så jäkla mycket action att det aldrig hinner bli spännande... Jag testade MP en sväng också, och den kan bli lovande tror jag. Men om jag skall välja så tror jag nog mer på OF:DR i längden dock...
[xblgt]Dynamite Harry[/xblgt]

Utloggad mikeyboy

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 23
« Svar #11 skrivet: 11 november, 2009, 14:26:53 PM »
Mitt första intryck är:

SP: Har bara spelat de två första uppdragen ännu. Men jag gillade den variation som de gav. Får se om fortsättningen också erbjuder variation.

SO: Rolig blandning av uppdrag. Framförallt smygandet i snön. Hade varit ännu roligare med upptill fyra spelare.

MP: Ge mig matchningssystem, så man slipper alla amerikanska laggande überungar! Annars roligt, men kanske något för intensivt för min smak. Kartorna är ganska likadana. Hade varit roligt med mer closecombat- och sniperbanor. Nu är alla banor gjorda för Assault-vapen, känns det som.

Det bästa med spelet är att nästan alla på ens FL spelar det.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #12 skrivet: 11 november, 2009, 14:54:38 PM »
Det är spelet kommer att bli kanon när man rankat klart (= har allt man behöver) och kan köra på privata servrar!

Måste erkänna att jag redan tröttnat på SP-kampanjen (har varit i Gulag och räddat fångar) då det är FÖR MYCKET av allting: för mycket skjutande, för mycket effekter, för mycket springande och för mycket triggerpunkter... Visst, spelet är JÄTTESNYGGT men i längden är det som alla andra arcade shooters: TRÖTTSAMT!

Däremot måste jag säga att jag gillar MP-delen. Detta förutsätter förstås att man har vettiga typer på servern - vilket är sällsynt. I Hardcore med polare kommer det att bli toppen!!!

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 373
  • Sicken jäkla smäll!
« Svar #13 skrivet: 11 november, 2009, 14:58:24 PM »
I Hardcore med polare kommer det att bli toppen!!!

...synd bara att det tar >24h aktivt spelande innan man är där.  ::)
[xblgt]Dynamite Harry[/xblgt]

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #14 skrivet: 11 november, 2009, 15:00:05 PM »
Däremot måste jag säga att jag gillar MP-delen. Detta förutsätter förstås att man har vettiga typer på servern - vilket är sällsynt. I Hardcore med polare kommer det att bli toppen!!!

Det är väl egentligen så de flesta spel är bra i längden. I god kamratanda med kompisarna.
Personligen tycker jag att det är synd att fler och fler spelutvecklare inte lägger mer tid
på SP då det är ett av det viktigaste inslaget i ett spel för mig.
Tycker det känns som om SP är en utdöende del av spel. Hoppas jag har fel.