Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: NAT type: ???  (läst 781 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
Re: NAT type: ???
« Svar #15 skrivet: november 17, 2009, 12:35:35 PM »
Ja, så har det varit ända sedan Xbox LIVE lanserades och en mega-uppkoppling är ingen garanti för att slippa problem. Det säkraste sättet att undvika problem är att ha datorn avstängd (åtminstone inte uppkopplad mot internet) under tiden man spelar.

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #16 skrivet: november 17, 2009, 13:00:58 PM »
Jag har oftast igång min dator när jag spelar, fast har stängt av alla automatiska grejer så inte windows update eller virusprogram börjar uppdatera utan förvarning. Brukar inte vara några problem.

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
« Svar #17 skrivet: november 18, 2009, 12:49:06 PM »
Jag har oftast igång min dator när jag spelar, fast har stängt av alla automatiska grejer så inte windows update eller virusprogram börjar uppdatera utan förvarning. Brukar inte vara några problem.

Efter många o långa år av erfarenhet  ;D med LIVE och datorer har vi märkt att det inte alltid är den med datorn igång som får problem utan resten. Därför är en generell uppmaning att fimpa alltid datorn när du spelar för även om den inte ska göra ngt så ligger den och snackar med Internet och tar upp plats på bredbandet.
Är det så att ni vill ha snabb access till nätet är det bara att ställa den i vänte- eller vilo-läge, det räcker för att en PC skall sluta snacka med Internet.

Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 922
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #18 skrivet: november 18, 2009, 13:20:19 PM »

Efter många o långa år av erfarenhet  ;D med LIVE och datorer har vi märkt att det inte alltid är den med datorn igång som får problem utan resten. Därför är en generell uppmaning att fimpa alltid datorn när du spelar för även om den inte ska göra ngt så ligger den och snackar med Internet och tar upp plats på bredbandet.
Är det så att ni vill ha snabb access till nätet är det bara att ställa den i vänte- eller vilo-läge, det räcker för att en PC skall sluta snacka med Internet.

Efter lite testande hemma har jag även funnit att Facebook är en stor bov i det hela.
Har jag min dator igång och på vilken internetsida som helst så funkar allt bra.
Ställer jag mig däremot på Facebook så börjar XboxLive att lagga.
Så ett tips till alla er som har den sidan uppe kan vara att börja med att stänga ner den.
Vet inte vad det är med den sidan men det knasar sig ordentligt för mig då...
Märkte det av en slump när frugan höll på vid datorn och jag spelade online.

Det bästa är väl som Malfunction säger att stänga av datorn helt (eller vänte- vilo läge).

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #19 skrivet: november 18, 2009, 19:44:41 PM »
Hehe...skulle kanske varit tyst. Nu slog det helt plötsligt om till Strict igen. Måtte djävulen ta alla routers säger jag bara.

Är det någon här som har BBB och deras trådlösa router/modem? Jag är inte helt tappad bakom en vagn för jag vet att jag ställt in allt rätt. Men troligtvis är det nåt litet jag missat... :(
Ignorance is bliss

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #20 skrivet: november 18, 2009, 21:14:37 PM »
Hehe...skulle kanske varit tyst. Nu slog det helt plötsligt om till Strict igen. Måtte djävulen ta alla routers säger jag bara.

Är det någon här som har BBB och deras trådlösa router/modem? Jag är inte helt tappad bakom en vagn för jag vet att jag ställt in allt rätt. Men troligtvis är det nåt litet jag missat... :(

Jag har BBB Adsl 24/1 om det är det du menar men jag kör med fast lina så jag kanske inte kan hjälpa dig ändå?

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #21 skrivet: november 18, 2009, 22:10:45 PM »
Jag kör trådat till 360. Men jag fixade det den här gången också. Jag gick in i system settings och testade xbox live connection. Tänkte att det blev som nån slags "omstart", och sen hade jag open igen.
Ignorance is bliss

Utloggad Beffe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 15
« Svar #22 skrivet: november 25, 2009, 01:48:50 AM »
Tja!
jag kör datorn,xboxet via router/gateway! Och jag har strict NAT.
Jag förstår mig inte på telias Gateway Thompson 787!
Jag har ändrat till statisks ip på både datorn och Xboxet, kört portforwarding och kört pfchecker men ändå så är inte portarna öppna. Jag har testat både trådlöst och med kabel. Dmz hittar jag inte vart man kan ställa in? och alla brandväggar är disable. har gått igenom portforward guiden men inget verkar funka.

Ngn som kör med Telias gateway thompson 787 som lyckats få NAT OPEN? Vore jäkligt tacksam för hjälp

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #23 skrivet: november 25, 2009, 07:59:54 AM »
Tja!
jag kör datorn,xboxet via router/gateway! Och jag har strict NAT.
Jag förstår mig inte på telias Gateway Thompson 787!
Jag har ändrat till statisks ip på både datorn och Xboxet, kört portforwarding och kört pfchecker men ändå så är inte portarna öppna. Jag har testat både trådlöst och med kabel. Dmz hittar jag inte vart man kan ställa in? och alla brandväggar är disable. har gått igenom portforward guiden men inget verkar funka.

Ngn som kör med Telias gateway thompson 787 som lyckats få NAT OPEN? Vore jäkligt tacksam för hjälp

Jag har BBBs Thomson 784, så det borde vara snarlikt. Jag såg till att konfigurera Xbox Live som speldelning i routern och la till alla tänkbara portar som nämns i andra trådar här. Sedan såg jag till att 360 kör på statisk IP. När jag hade gjort allt detta så gick jag in i system settings på 360n och körde test Xbox live connection. Då kopplar den ner totalt och "nollställer", sedan hade alla ändringarna slagit igenom och jag har Nat: open istället.

Lycka till!
Ignorance is bliss

Utloggad Beffe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 15
« Svar #24 skrivet: november 25, 2009, 10:21:46 AM »
Okay, tack för tipset, jag vet inte hur eller varför men nu ändrade jag till automatisk ip på xboxet och vips så står det NAT: OPEN! Det lär nog funka ett tag, sen slår väl karma in igen och allt går åt pipan.

Utloggad Patrila

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 98
  • Ha det sköj!!!
SV: NAT type: ???
« Svar #25 skrivet: november 28, 2010, 15:30:27 PM »
Jag kör min Xbox trådat in min TG787..Brukar funka bra men man vet aldrig...TELIA är ju inne & "pillar" lite då & då...
[