Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Left 4 Dead 2 - Vad tycker ni?  (läst 869 gånger)

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 188
Left 4 Dead 2 - Vad tycker ni?
« skrivet: november 17, 2009, 18:33:56 PM »
Laddade precis hem och testade demot av Left 4 dead 2. Måste erkänna att jag är lite besviken... När nu Valve inte ville satsa mer på 1an utan släpper en tvåa så snabbt (ett år snudd på dagen) hade jag hoppats på att de skulle komma fler nyheter. Visst, det finns några nya fiender och det är kul med att melee-vapen. Men det känns fortfarande mer som en expansion än ett nytt spel. Det är ju samma grafikmotor... samma musik. Grafiken är väl lite bättre, men inte så mycket... source-motorn ha väll snart gjort sitt?

Det är såklart fortfarande sjukt kul att slakta zomibes i drivor och hade jag inte haft ettan hade jag lätt skaffat detta, men nu känns det inte som man får så mycket får slantarna. Speciellt inte nu i en tid när det finns massor med nya bra titlar.

Vad säger ni andra? Någon som skall införskaffa?

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1226
  • \m/(-_-)\m/
Re: Left 4 Dead 2 - Vad tycker ni?
« Svar #1 skrivet: november 17, 2009, 18:44:23 PM »
Jag väntar lite med det också med tanke på hur mycket bra spel det finns ute nu.
Man kan dock aldrig få nog av zombies, allra helst när man får danka dem i skallen med
en stekpanna eller gura hahaha!
Jag kommer att köpa L4D2, frågan är bara när.....

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
« Svar #2 skrivet: november 17, 2009, 21:37:06 PM »
haha nej det är en härlig och lite speciell känsla att stå mitt i en hop med arga zombies och veva med en stekpanna. Är det många som skaffar detta spel och spelar online så lär jag med skaffa det! Om valve däremot får för sig att utannonsera 3an om ett år så tror jag att jag kommer passa på det... 

Utloggad Knotan

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 74
« Svar #3 skrivet: november 18, 2009, 12:54:18 PM »
Jag hade inget större val, blev tvingad att förhandsboka L4D 2 samt lova att släppa boxen i minst en vecka tilll tjejen så att hon kan spela..

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
« Svar #4 skrivet: november 18, 2009, 13:18:27 PM »
Det var riktigt kul så här blir det spela av när det kommer ;D
MW2 kan ställa sig i skamvrån så att jag får vila lite och slippa det spelet brister och alla ramser man drar.

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 943
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #5 skrivet: november 18, 2009, 19:04:08 PM »
Provade demot med och tyckte det är rätt kul. Samtidigt så känner jag att det just nu räcker med demot. Visst banorna skiljer sig lite men det är verkligen samma sak om och om igen... (Men det är kul att skjuta zombies!)

Sen kan jag tycka att Valve gör godis av sockret till sig själva.

De väljer att släppa en tvåa med i princip de prylar som skulle kunna släppts som downloads och uppdateringar eller funnits i spelet (ettan) från början. 

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1322
« Svar #6 skrivet: november 18, 2009, 21:13:22 PM »
Har provat demot och tyckte inte alls det var speciellt kul. Samma sak om och om igen... skjut, ladda om, skjut, gå en bit, skjut, ladda om, skjut, ladda om, hitta ett annat vapen, skjut ladda om, gå en bit, skjut ladda om, skjut ladda om,

vad är poängen? Hittade inte ens en funktion att titta genom riktmedlen. nä tack, passar nog på denna.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #7 skrivet: november 18, 2009, 22:21:33 PM »
Har provat demot och tyckte inte alls det var speciellt kul. Samma sak om och om igen... skjut, ladda om, skjut, gå en bit, skjut, ladda om, skjut, ladda om, hitta ett annat vapen, skjut ladda om, gå en bit, skjut ladda om, skjut ladda om,

vad är poängen? Hittade inte ens en funktion att titta genom riktmedlen.

Hehe, så skulle man ju faktiskt kunna beskriva de flesta FPSen...om man vill vara elak då.

Riktmedlen?! Så det är det det kallas på svenska? Då kan jag bocka av att jag lärt mig nåt nytt idag. Gött!  ;D
Ignorance is bliss

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
« Svar #8 skrivet: november 19, 2009, 08:45:31 AM »
Här är det förhandsbokat, bra eller dåligt vet jag inte än.

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
« Svar #9 skrivet: november 19, 2009, 18:51:59 PM »
Oavsett verkar knotan3000 ha en flickvän med god smak :D Försökte få min fru att spela lite med mig men det fick jag inget för. Jag hade ändå lite hopp... vi lirade igenom gears of war 2 tillsammans på splitscreen. Efter första banan stod hon framför tv'n och skrek "Hur många dödade jag?! Hur ser jag hur många som dog?! VA? Kan jag inte se hur många jag dödade". Men left 4 dead är inte hennes grej.

Utloggad Knotan

• Medlem
  • *
« Svar #10 skrivet: november 22, 2009, 12:11:38 PM »
 Har testat spelet ett par dagar nu, helt ok tycker jag. Största skillnaden jämfört med ettan är att banorna inte känns lika raka, tar lite mer tid att hitta till sluten ibland.
 Att dom har lagt till melee vapen är ruskigt kul, motorsågen är riktigt rolig:)

Allt som allt känns det som ettan men med mer av allt:)

Utloggad atrixier

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 1
« Svar #11 skrivet: november 24, 2009, 23:18:56 PM »
Jag tycker detta spel är grymt kul, har ettan också, det enda tråkiga är ju att när man lirar online, så är det mest ganska unga amerikaner som man får lira med, trodde spelet hade en åldersgräns. Lite trist, skulle gärna spela med seriösa svenskar. Men sånt får man väl ta.

virre31

• Gäst
« Svar #12 skrivet: december 11, 2009, 10:38:25 AM »
åldersgränser är och förblir riktmärken och information för föräldrar, inget som gör att vi kan slippa jobbiga småglin  ::)

l4d2 e nog oxå en tidsfråga för mig, gillar minispelen de lagt in i tivolit, kolla ign.com's strategize-guide till spelet...

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1226
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #13 skrivet: december 11, 2009, 15:43:51 PM »
Jag har precis börjat med 2:an och det är hysteriskt roligt att springa runt
och fäkta som en galning med meleevapnen.
Klonket i stekpannan är bra så svårslaget hahaha!
(Hur frisk är man egentligen?)
Jag tycker nog att det har blivit lite svårare att överleva slutklämmen
på uppdragen.
Kör man på normal så dräller de in i slutstriderna och skickar på 3-4 Tanks vissa
gånger och då får man banne mig hålla tungan i rätt mun för att det ska gå vägen.
Hur som haver så är det riktigt najs med lite avkopplande zombie-köttande
i dessa MW2 tider.....

Utloggad Knotan

• Medlem
  • *
« Svar #14 skrivet: december 12, 2009, 01:47:46 AM »
 Har spelat som satan sista tiden och nu vill tjejen att vi ska klara av expert + realism mode achivementen. Jag kommer för fan att börja  springa runt på jobbet och leta efter tillhyggen för att försvara mig mot zombiehorder innan den är klar:/

Kan tillägga att det jag tycker är den största skillnaden jämfört med ettan är att slutstriderna (eller vad man nu ska kalla det?) är betydligt roligare, saker att göra istället för att bara stå still och plöja ner x antal zombies tills räddningen kommer.
 Sen är banorna skönt utformade, har gått vilse mer en en gång på banor jag har kört tidigare:)

Multiplayer läget är helt ok, kul med nya speltyper än att bara köra kampanjerrna mot spelar styrda zombies.
« Senast ändrad: december 12, 2009, 01:54:15 AM av Knotan3000 »