Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: TW 11!  (läst 434 gånger)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
TW 11!
« skrivet: december 01, 2009, 18:03:09 PM »
..Release datum  8:e JUNI..
Är väl inget att tänka på just nu, men tänkte jag skulle vara först. Hur pass säkert datumet är vågar jag inte riktigt säga.
 Har tyvärr ingen mer information om nya liret, än så länge, men det lär la komma.

Angående vår XBTW Tour så kommer vi självklart vara där ifrån första början.
« Senast ändrad: mars 11, 2010, 08:47:43 AM av Claesson77 »

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
Re: TW 11!
« Svar #1 skrivet: december 01, 2009, 18:34:51 PM »
Haha! DET var att vara tidigt ute. Jag skulle gissa att den handlar om slutet av juni/början av juli med tanke på att TW10 släpptes i början av juli i år men i mitten av juni för USA.

Jag sitter fortfarande med TW09 och har inte spelat det på länge. Börjar nog luta åt att jag inväntar TW11 istället för 10. :P
Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: december 01, 2009, 20:08:51 PM »
En fråga från mig som inte spelat virtuell golf sedan de första Links-spelen till PC: Är det inte samma motor i TW 9, 10 och troligtvis 11? Det är samma antal klubbor i ett set, golfbanorna ligger där de ligger och bollarna är fortfarande runda... Vad är det som uppdateras mellan spelen? Hade det inte räckt med att släppa DLC egentligen? Eller gör man stora förändringar i själva simulationen mellan de olika spelen? Det kanske är som i övriga sportspel, att man vill ha rätt "line up" när det gäller spelarnamn på touren? Jag är himla nyfiken på sportspelsfenomenet eftersom jag egentligen aldrig testat...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #3 skrivet: december 01, 2009, 20:15:53 PM »
Jag tror faktiskt ett par rejäla patchar och dlc hade funkat med nytt spel vartannat år. Men det gäller väl egentligen alla EAs sportspel... ;D
Ignorance is bliss

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #4 skrivet: december 02, 2009, 23:06:57 PM »
Bra fråga, har aldrig tänkt på det innan.. Säkert hade det räckt med ett par uppdateringar varje år, då offline läget grundar på realtids tävlingar mm.
Dom försöker ju att lägga in lite nya ting varje år, men det är ju inga enormt stora förändringar..
 I mitt fall, så spelar det ingen roll att jag måste köpa ett nytt varje år, men tanken är intressant.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #5 skrivet: februari 20, 2010, 09:40:08 AM »
Ett 100% besked om att han är kvar med EA-Games. Inte för att jag var orolig.

http://xbox360.ign.com/articles/107/1070553p1.html

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 558
  • Jonas
« Svar #6 skrivet: februari 20, 2010, 10:49:57 AM »
TW 11
Nu med extra groupie DLC och det "left4dead" liknande multiplayerspelet.
"All vs one" får man välja mellan att spela Tiger som förtvivlat försöker värja sig mot attackerna från media, paparazzi eller någon av de 25 älskarinnorna (var och en utrustad med ett kraftfullt mele-vapen).

"Blonde vs Cheater".
Ett strategispel där Tiger ställs inför en mängd svåra val pga råd från media, marknadsförings-rådgivare och domstolar. Du har som Tiger i varje fråga tre val... "Good", "Evil" samt "Hooters".
Undertiden som din motspelare gör sitt bästa att grusa dina möjligheter till en lugn vardag som "superkändis".

;)
"The castle Antrax?!"

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #7 skrivet: februari 20, 2010, 12:08:04 PM »
Ett 100% besked om att han är kvar med EA-Games. Inte för att jag var orolig.

http://xbox360.ign.com/articles/107/1070553p1.html

Och jag som trodde att han signat för Sierra: Leisure Suit Tiger

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #8 skrivet: februari 20, 2010, 21:38:20 PM »

Och jag som trodde att han signat för Sierra: Leisure Suit Tiger

Va 17 har Larry fått sparken???  ;D
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #9 skrivet: februari 21, 2010, 09:46:48 AM »
Tänk jag visste att jag skulle få en massa spydiga kommentarer när jag la ut länken. :D
 Jag är la ingen fan av Tiger Woods utan jag känner väl mer för våra svenska proffs Karlsson och Stensson, men det känns skönt att han inte lägger av efter det här utan fortsätter att spela, jag menar så mycket pengar han dragit in, kan han ju lika gärna lägga hatten på hyllan och dra sig tillbaka.
 Sen är det ju frågan om han psykiskt kan ta sig tillbaka till toppen igen.

Vad ska man säga, han spelar jävligt rolig golf och jag är glad att han kommer att fortsätta.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #10 skrivet: februari 21, 2010, 11:51:31 AM »
Ärligt talat så tycker jag att idrottsstjärnornas privatliv är helt upp till dem själva, förutsatt att de inte ägnar sig åt kriminell verksamhet. Att blanda in amerikansk kvasimoral blir ju bara löjligt! Tiger ÄR den bästa golfspelaren i världen och så länge han inte släpar med sig cocktail-servitriserna ut på banan får han göra precis vad han vill...

Det är lustigt nuförtiden... Hade Tiger massakrerat 400 talibanska åskådare under "Helman-Open" hade han fått medalj av presidenten. Hade han fått ett blåsjobb av Elisabeth Höglund i pausen mellan tävlingarna hade han blivit av med sponsorkontrakt och hela faderittan... Det är en konstig värld vi lever i!

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #11 skrivet: februari 21, 2010, 12:14:53 PM »
Ärligt talat så tycker jag att idrottsstjärnornas privatliv är helt upp till dem själva, förutsatt att de inte ägnar sig åt kriminell verksamhet. Att blanda in amerikansk kvasimoral blir ju bara löjligt! Tiger ÄR den bästa golfspelaren i världen och så länge han inte släpar med sig cocktail-servitriserna ut på banan får han göra precis vad han vill...

Det är lustigt nuförtiden... Hade Tiger massakrerat 400 talibanska åskådare under "Helman-Open" hade han fått medalj av presidenten. Hade han fått ett blåsjobb av Elisabeth Höglund i pausen mellan tävlingarna hade han blivit av med sponsorkontrakt och hela faderittan... Det är en konstig värld vi lever i!

Jag håller väl med dig i stort om detta. Men om man vrider lite på det så handlar det faktiskt inte så mycket om personen Tiger som varumärket Tiger. Och varumärket är helt uppbyggt på att han dels är en fantastisk idrottare, och dels uppbyggt på moralperfekte-helyllemannen med lycklig familj, perfekt fru och perfekta barn. Att det visar sig vara en falsk bild och han är motsatsen blir självklart ett problem för till exempel företag som stöttar honom just för det varumärket han har/är, och personer som ser upp till honom mycket på grund av detta.

Men amerikansk kvasimoral är fan konstig. Att bara antyda eller tänka på något sexrelaterat leder till censur och hetsk debatt. Brutalt ultraviolence däremot går fin-fint.
Ignorance is bliss

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #12 skrivet: februari 21, 2010, 17:24:36 PM »
Mycke är medias fel, dom skriver bara en massa skit.

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #13 skrivet: mars 10, 2010, 23:38:52 PM »
Her er Tiger 11...

Sjefen for EA Sports, Peter Moore, hadde med seg de første håndfaste detaljene
om det neste Tiger Woods-spillet da han gjestet ESPN-sportssendingen tirsdag.
Blant annet det nye coveret...

Les mere HER

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #14 skrivet: mars 11, 2010, 09:00:45 AM »
Ja, nu börjar det hända saker på vida vebben:

http://gdc.gamespot.com/video/6253276/

Rörlig vind är kanon, gillar när det blir svårare.. :) Sen att man kan spela upp till 12 pers öppnar nya möjligheter.
 Det lovar gott!