Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Tuning  (läst 146 gånger)

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 204
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
Tuning
« skrivet: december 01, 2009, 23:03:35 PM »
Tänkte starta en tråd med TUNING som grund. Då jag vill ha en bättre kontrollerbar bil än standard så vill jag "tuna", dvs ställa in mina bilar. Men då jag suger på detta och kan inte ett skit så vill man ha hjälp. Har hittat ett som jag använder och vill dela med mig av. Checka in ............

http://www.forzatraders.com/flash/ForzaMotorsport3CarSetupTool.swf

Säg va ni tycker och dela med är av era intryck och tips, trix m.m.

Sen undra jag om det finns några drifters som kan, vill dela med sig av sin kunskap gällande teknik, tuning, m.m.

Keep on racing....
« Senast ändrad: december 01, 2009, 23:44:59 PM av Alexz D Gr8 »
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad quick kick

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
Re: Tuning
« Svar #1 skrivet: december 02, 2009, 19:30:13 PM »
såg riktigt bra ut. kan tyvärr inte ett smack om tuning heller men letar frenetiskt efter den perfekta drifttunen som jag aldrig tycks hitta så vet du någon bra bil samt tune så vore det kul. har hittat många olika driftingtunes från forza 2 men det funkar tyvärr inte som man vill..

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #2 skrivet: december 02, 2009, 21:07:26 PM »
Kolla in dessa bilar.... drifting made easy   ;D

http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/3090775.aspx
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #3 skrivet: december 04, 2009, 15:57:27 PM »
Tydligen kan man använda klakultorn men dubbla cambern och caster 0.5
 ska ta reda på exact... Har pratat med feuerdog  men ska fråga igen....

Utloggad quick kick

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #4 skrivet: december 04, 2009, 16:19:25 PM »
ska absolut ta en titt på dessa setups, tack för länken.

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #5 skrivet: december 04, 2009, 22:30:48 PM »
detta var svaret feuerdog gav mig .....  använd calculator som jag refererade till och sen
citat "double camber, minimum caster, lock the diff,....an?d some positive front toe should work fine"

vi testar senare ikväll.......

Utloggad Tuttosinistro

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 105
« Svar #6 skrivet: januari 01, 2010, 21:43:59 PM »
Om man tittar på topplistan på varvtiderna så kör de flesta samma bil och mest troligt samma tuning som finns där ute på storefronten. Men hur hittar man vilken bil man "ska" ha ? Sett att en speciell Mazda (tror det är en R1) figurerar ofta, men har inte hittat någon tuning som skulle passa in på den...

Med rätt bil kanske man kunde plocka lite mer tid och inte ligga 10-15 sek/varv efter den som har bäst tid.

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #7 skrivet: januari 02, 2010, 15:39:24 PM »

Det är ju det som blir lite trist tycker jag. Alla kör med precis samma bil och i stort sett samma inställningar. Hade varit kul om folk använde sig av olika bilar men jag förstår ju att det blir såhär såklart.

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #8 skrivet: januari 05, 2010, 19:09:45 PM »
Jag hatar sån skit och för den delen kör jag efter mitt eget tycke. Iofs så anväder jag min online calculator och tjunar mina åk med men jag kör inga jävla LB bilar och inga awd swaps bara för att hamna överst på nån jävla fusklista.

Våga vägra LB bilar och kör moget.
Jag kör för tjusningens och känslans skull inte för att vinna enbart.....

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #9 skrivet: januari 15, 2010, 22:23:20 PM »
jag brukar ligga själv 3 -10 sekunder efter beroende på klass bana men sämst e jag på ringen ligger för FAN minuten efter eller så....

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #10 skrivet: februari 10, 2010, 21:03:47 PM »
gällande tuning calculator så finns även denna excel variant utvecklad i samarbete med feurdog...

http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/3205282.aspx

är en bra mycket mer avancerad samt har även en gearbox tuner... m.m.
kolla in vetja
om ni märker att det ibland e lite fel gällande åöä bokstäverna så är det enbart för att jag kör med ett logitech g15 tangentbord.. det första som kom ... har enbart US-keys 
:D
« Senast ändrad: februari 10, 2010, 21:07:15 PM av Alexz D Gr8 »

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #11 skrivet: februari 10, 2010, 21:34:31 PM »
för de som inte orkar eller rent av e lata finns några FREE tunes här
http://forums.forzamotorsport.net/forums/permalink/3396615/3396615/ShowThread.aspx#3396615

enjoy... :D