Gick på C-Rex linje och införskaffade Rainbow Six:Vegas 2 häromdagen. Och jag måste säga att jag är positivt överraskad av både online och offline läget. Det här med att bygga upp sin rollfigur och skaffa retro solbrillor, svenskt camo (ja, det finns faktiskt sådant) och balansera upp kroppsskyddet med nödvändig rörlighet är roligare än vad man kan tro. Bara en sån sak som att den aktuella gradbeteckningen faktiskt syns på armen både offline och online är kul tycker jag. Visst, CoD 4 är snyggare och i hardcore läge mer realistiskt i många avseenden, men absolut inte i alla... I RB6:V2 kan man tex skruva av/på sin ljuddämpare vid behov, man kan välja vilka riktmedel man vill ha på ett helt annat sätt, eller vad säg som lasersikte, ACOG, 6x Scope, 12x Scope eller 6x/12x inställbart Scope som komplement till järnsiktet.I RB6 finns det också en poäng med att använda night vision goggles - de behövs verkligen på vissa banor! Man kan också ställa i rate of fire på de vapen som har möjligheten i verkligeheten. Varför i hela friden saknas den möjligheten i CoD4???
Anledningen till att jag inte gillat RB6-serien tidigare är att det krävts 2628 helmantlade kulor i högra ögat för att sänka en motståndare i online spel. Så verkar inte vara fallet den här gången! Visst, om motståndaren packat in sig i värsta skyddsutrustningen kanske, men då rör han sig också som Cyndee Peters på droger och med julgransfötter - rätt klumpigt m.a.o.
Till sist - det BÄSTA av allt: DET FINNS INGEN HOPPKNAPP i Rainbow Six:Vegas 2!!! Inga kängurus! Man kan klättra, fira sig upp och med med rep, glida ner för stegar, klättra över murar och hinder samt ut genom fönster men man kan INTE hoppa 37 m rakt upp i luften som i Halo och CoD 4!
Jag ber att få återkomma med mer info när jag testat mer onlinespel. Kanske med/mot några av Er!