Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Rainbowsix vegas2  (läst 171 gånger)

Utloggad Coronaryrex

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 157
Rainbowsix vegas2
« skrivet: mars 26, 2008, 11:30:53 AM »
Har beställt detta igår,efter jag såg vilka förbättringar det var så bestämde jag mig ganska fort.

Smidigare meny system än första spelet och att kunna ranka upp sin gubbe offline med polare eller onlie som i förra spelet.Grafiken mycket bättre än förra rainbowsix vegas en 9,5/10 enligt mig

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
Re: Rainbowsix vegas2
« Svar #1 skrivet: mars 27, 2008, 07:47:04 AM »
Bara run'n'gun som i det första RB6? Har man gjort nåt åt vapenverkan som var helt orealistisk? Jämför gärna med CoD 4... Jag är bra sugen på ett nytt lir då alla PUCKON man träffar på när vi lirar Cod4 börjar gå mig på nerverna. Detta tillsammans med de FÖRBANNADE, JÄVLA, RÖVUPPKOPLINGSPROBLEMEN gör att charmen med spelet sakta börjar försvinna. Synd, för spelet - när det flyter, sisådär var 15:e gång - är ju underbart!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2008, 10:09:38 AM »
Jag har inte spelat det på ett tag. Jag får alltid nog av all upprankningshets och tappar intresset. Skulle vi köra mer privata matcher så skulle vi slippa a-holes, pedofiler och uppkopplingsproblem...eller?
Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #3 skrivet: mars 27, 2008, 13:19:08 PM »
Du har en poäng där... Problemet är att det är så jäkla kul att ranka - inte för siffrornas skull, men för att man för varje varv lär sig utnyttja nya vapen osv. Trodde inte att jag skulle gilla det, men det tillför faktiskt något till spelet. Uppkopplingsproblemen kommer man inte ifrån ens på privata servrar tyvärr... Men jag kan mycket väl tänka mig att lira på privata servrar.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: mars 30, 2008, 18:15:47 PM »
Gick på C-Rex linje och införskaffade Rainbow Six:Vegas 2 häromdagen. Och jag måste säga att jag är positivt överraskad av både online och offline läget. Det här med att bygga upp sin rollfigur och skaffa retro solbrillor, svenskt camo (ja, det finns faktiskt sådant) och balansera upp kroppsskyddet med nödvändig rörlighet är roligare än vad man kan tro. Bara en sån sak som att den aktuella gradbeteckningen faktiskt syns på armen både offline och online är kul tycker jag. Visst, CoD 4 är snyggare och i hardcore läge mer realistiskt i många avseenden, men absolut inte i alla... I RB6:V2 kan man tex skruva av/på sin ljuddämpare vid behov, man kan välja vilka riktmedel man vill ha på ett helt annat sätt, eller vad säg som lasersikte, ACOG, 6x Scope, 12x Scope eller 6x/12x inställbart Scope som komplement till järnsiktet.I RB6 finns det också en poäng med att använda night vision goggles - de behövs verkligen på vissa banor! Man kan också ställa i rate of fire på de vapen som har möjligheten i verkligeheten. Varför i hela friden saknas den möjligheten i CoD4???

Anledningen till att jag inte gillat RB6-serien tidigare är att det krävts 2628 helmantlade kulor i högra ögat för att sänka en motståndare i online spel. Så verkar inte vara fallet den här gången! Visst, om motståndaren packat in sig i värsta skyddsutrustningen kanske, men då rör han sig också som Cyndee Peters på droger och med julgransfötter - rätt klumpigt m.a.o.

Till sist - det BÄSTA av allt: DET FINNS INGEN HOPPKNAPP i Rainbow Six:Vegas 2!!! Inga kängurus! Man kan klättra, fira sig upp och med med rep, glida ner för stegar, klättra över murar och hinder samt ut genom fönster men man kan INTE hoppa 37 m rakt upp i luften som i Halo och CoD 4!

Jag ber att få återkomma med mer info när jag testat mer onlinespel. Kanske med/mot några av Er!

Utloggad Coronaryrex

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 157
« Svar #5 skrivet: juli 18, 2008, 17:18:44 PM »
Hur många av er har detta spel vore kul om fler av oss hade det så hade man ju kunna hoppa mellan cod4 och RBSV2

Utloggad JOBEno1

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 441
    • JOBE´s SANNING
« Svar #6 skrivet: juli 21, 2008, 20:28:09 PM »
kanske dags för en investering då?

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #7 skrivet: juli 21, 2008, 20:57:27 PM »

Jaa, kanske.. när det blir rea  :)

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 317
« Svar #8 skrivet: juli 22, 2008, 01:07:29 AM »
Jag tycker personligen att online läget inte är mycket att hurra för utan kör då helst co-op online om jag kör Rb6v2, möjligen deathmatch också men annars tycker jag att ettan var roligare.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #9 skrivet: juli 23, 2008, 12:06:30 PM »
Jag kan tänka mig att köra lite Vegas nån kväll... Men bara om vi får ihop en gäng och kan lira 100% privat.

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 317
« Svar #10 skrivet: juli 24, 2008, 15:53:12 PM »
Jag kan tänka mig att köra lite Vegas nån kväll... Men bara om vi får ihop en gäng och kan lira 100% privat.
Jag är på iallafall, har 3 st(seriösa svenskar) som jag också kan tillfråga så att vi får ihop ett gäng.