Xboyz.se - Tag Archive for "Laser"

Författare Ämne: Än finns det hopp!  (läst 788 gånger)

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1329
  • \m/(-_-)\m/
Än finns det hopp!
« skrivet: 3 december, 2009, 07:04:16 AM »
Håll i er nu så ska ni få höra.
Vi träffade på TREVLIGA amerikanare i MW2 igår!  :o
Jo, du läste rätt de var super trevliga.
Det skojades emellan matcherna och när de skulle lämna lobbyn så
tackade de för en god match och sa tom hej då.
Det var så roligt att för en gångs skull spela med civiliserat folk och
riktigt skönt att slippa höra "Fucking cunt" hela tiden.
Det är precis så här man vill att XBL ska vara hela tiden!

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
Re: Än finns det hopp!
« Svar #1 skrivet: 3 december, 2009, 07:54:44 AM »
är det 1a april idag  :D

skämt åsido, trevligt att ni träffade dessa. Jag har förutom
dom jag har i min vänlista och de jag träffade på xtival
inte haft så stor tur med trevliga människor på xbl.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: 3 december, 2009, 08:37:21 AM »
Egentligen skulle man sätta någon beteendevetare på att utreda vad fasen som har hänt på XBL. När jag började spela träffade man nästan utseslutande trevliga människor och jag hade massvis av både engelsmän och amerikaner på min FL. Speciellt engelsmännen var urtrevliga att spela med... Nu verkar det som om både England och USA använder Xbox LIVE i nån statsning på att behandla folk - speciellt tonåringar - mot beteendestörningar och asocialt uppförande...

Jag tror att en lösning på problemet vore att TA BORT möjligheten att köpa LIVE-konton över disk i butik. för det var faktiskt när detta infördes som förfallet började. Förr fanns det ETT alternativ: köp ett årsabonnemang och betala med VISA. Detta sorterade bort det värsta möget...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #3 skrivet: 3 december, 2009, 09:30:52 AM »
Jag håller med men jag störs inte särskilt mycket på alla typer, det är bara å mjuta och ge dålig feedback och hoppas att ni aldrig träffas igen.

"Jag tror att en lösning på problemet vore att TA BORT möjligheten att köpa LIVE-konton över disk i butik."

Tyvärr går väl detta inte riktigt hand i hand med Microsofts marknadsstrategier som garanterat går ut på att ha så många betalande medlemmar som möjligt... ::)
Ignorance is bliss

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #4 skrivet: 3 december, 2009, 10:05:41 AM »
Jo i allafall jag tycker att spelet blir flera gånger roligare när man lyckas hitta trevligt folk att spela med, och tyvärr händer det inte allt för ofta i publika matcher. Har ju inte varit med så länge så jag visste inte ens att det fanns en tid när man BARA kunde betala med Visa över nätet.

Hade även varit kul om betygsystemet fungerade bättre också, har ingen idé på hur man skulle kunna förbättra det men vore ju roligt om man på något sätt blev triggad av att ha så bra uppförande som möjligt :) Det finns ju inte en kotte på Xbl som inte har 5 stjärnor vad jag sett? I allafall inte bland dom som hunnit köra några veckor.

Utloggad Lias08

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 23
  • Ambition is the enemy of success.
SV: Än finns det hopp!
« Svar #5 skrivet: 3 juli, 2011, 20:32:15 PM »
Väcker liv i gammal tråd istället att starta ny tråd som jag fick rödtext att göra! :)

Jag kan räkna med en hand trevliga amerikaner vi har spelat med/mot, många är omogna och tror att USA är bäst och vackrast och 90% har ingen aning om var Sverige ligger. :)

Det var en amerikan en gång som ville att vi skulle prata "amerikan" då jag och några andra svenskar i laget snackade på svenska, idioter tror att "amerikan" är ett språk och han var säkert 20-25 år på rösten. Nu har vi börjat med partychatt och ingen annan kan joina chatten heller. Man ser på pratbubblor när vi vinner en match och motståndarlaget svär/skriker men vi slipper höra de...haha

En kompis startade en klan för några år sen som heter IHAA = I Hate American Assholes och idag är det många svenskar som använder den framför namnet.  :D

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1389
« Svar #6 skrivet: 3 juli, 2011, 20:40:34 PM »
Tyvärr blir det vanligare och vanligare även här i Sverige tycker jag. Som du säger är det tur att det finns partychat så man slipper idioterna. När XBL var relativt nytt så var det faktiskt mycket roligare och trevligare att spela, just därför att alla dessa jönsar inte hade "hittat dit".

Utloggad Lias08

• Medlem
  • *
« Svar #7 skrivet: 3 juli, 2011, 20:56:55 PM »
Visst är det så, livet skulle vara surt utan partychat då jag redan nu väcker mina grannar när folk beter sig som idioter. Amerikanernas sätt att beter sig mot andra har nått England och Sverige också, senast igår en svensk motståndare efter vi vann matchen skickade voice massage att jag var si o så och jag sket i honom förstås och "smågangters" som leker självaste Al Capone ska vi inte ens prata om.  ;D

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1389
« Svar #8 skrivet: 3 juli, 2011, 21:01:17 PM »

Känner igen det som sagt. File Complaint är ett bra verktyg i de fallen.

Utloggad Lias08

• Medlem
  • *
« Svar #9 skrivet: 3 juli, 2011, 21:03:56 PM »

Känner igen det som sagt. File Complaint är ett bra verktyg i de fallen.

Jag använder den ganska ofta jag kan.  ;)

Utloggad taidara

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 102
  • Gloria victis
« Svar #10 skrivet: 3 juli, 2011, 21:17:12 PM »
Är det inte lustigt att jänkarna, som är ett troende folk, har så svårt ge människor förlåtelse? Istället är det hämndbegäret som är framträdande.

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 849
  • pkunzip a:/sexpack c:/hjärnbalk
« Svar #11 skrivet: 4 juli, 2011, 07:02:39 AM »
Det är många års hjärntvättning som ligger bakom.

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 575
  • Jonas
« Svar #12 skrivet: 4 juli, 2011, 12:49:55 PM »
Tittar upp ur mitt forza-hål.

Har under denna tid av svårt forza-missbruk stött på alla former av spelare.
Visst finns det en massa idiotiska fransmän, störiga engelsmän, italienare och spanjorer som man inte ens behöver prata om och *C*A*P*T*A*I*N* *A*M*E*R*I*C*A*.

Men jag hyser fortfarande en viss tilltro inför framtiden.
För många är riktigt roliga, trevliga och jädrigt duktiga.
Folk som hjälper en med både setups, paintjob,  i spelet och som även hjälper en motståndare för som råkat illa ut ...Eller tom sånna som efter ett större antal race ger en bilar värda motsvarande 100+ vunna race   ....."bara för att de kan". 

Så, go FORZA and go go HUMANITY.

// Jonas

Ps. Jag tycker fortfarande om att smiska idioter och klämma åt dem när jag får en chans...men det är jag sällan ensam om ;)
"The castle Antrax?!"

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 560
« Svar #13 skrivet: 4 juli, 2011, 16:10:14 PM »

Visst finns det en massa idiotiska fransmän, störiga engelsmän, italienare och spanjorer som man inte ens behöver prata om och *C*A*P*T*A*I*N* *A*M*E*R*I*C*A*.

Nu är det bevisat vad amerikanare o Captain Amerika gillar mest av allt!!!!!!!

http://www.pampig.org/dev/wordpress/wp-content/uploads/2009/09/captain-america-wank.jpg

;D ;D ;D
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen