Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: uppdaterat!  (läst 123 gånger)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
uppdaterat!
« skrivet: december 07, 2009, 14:01:43 PM »
** Vi kommer banta ner 4dagars till 3dagars..tror det passar bättre. Mycket möjligt att vi kommer spela Majors i alla fall med 4dagars i framtiden. Men återkommer om det..

** Statistik på varje spelande spelare finns nu att komma åt via "XBoyz TW Tour 10" och klicka sen bara på namnet.

** Hcp systemet är igång. Ville bara påminna er om att det kommer ta ett tag innan värdena stabiliserar sig, så första rundorna kommer inte vara så jämna, men håll ut bara så kommer det bli bättre..

Har ni andra förslag på förbättringar inför nästa år, så tveka inte. Jag håller inte på med detta för att bara tillfredställa mina behov, jag vill också att alla ska få vara med på festen..
Skål!

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
Re: uppdaterat!
« Svar #1 skrivet: januari 18, 2010, 18:26:31 PM »
Jag får ursäkta för att registreringen av scorekorten inte blev riktigt vad jag hade tänkt mig.
Jag ville att allt skulle ske online via ett program som heter spreadsheet converter, men jag har hållt på hela dan att leta efter en "super billig" version av programmet och har inte lyckats hitta någon.

Så det vi får göra tillsvidare är att låna min temporära ftp adress och helt enkelt
*spara hem excel dokumentet.
*fylla i scorekortet.
*och sen maila det i en bifogad fil till mig.
((det räcker med antal slag per spelare om man inte vet hur man räknar ut poängen))

För statistikens skull är det väldigt noga med att rätt antal slag fylls i på "varje hål", så se till att kladda ner slagen på ett papper medans ni spelar så att inget glöms bort.

Om det nu blir vi 4 så kommer jag dela upp oss i 2 st 2 bollar, därför undrar jag nu om det finns någon frivillig till boll 2? som har koll på läget hur man fyller i ett scorekort.