Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: MASS EFFECT 2  (läst 2166 gånger)

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
Re: MASS EFFECT 2
« Svar #90 skrivet: februari 09, 2010, 07:54:15 AM »
Jag har gjort varenda sidouppdrag som finns, utforskat allt. Kört igenom på Normal men har ändå inte nått level 30!? Antingen är jag alldeles för bra eller så är det något fel på det här spelet.  :P

Jag tror man får mer XP om man kör på högre svårighetsgrad. Men jag är inte säker...
Ignorance is bliss

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 943
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #91 skrivet: februari 09, 2010, 11:03:38 AM »
Jag har gjort varenda sidouppdrag som finns, utforskat allt. Kört igenom på Normal men har ändå inte nått level 30!? Antingen är jag alldeles för bra eller så är det något fel på det här spelet.  :P

Jag tror man får mer XP om man kör på högre svårighetsgrad. Men jag är inte säker...
Så är det säkert. Men det här med att starta om med sin nuvarande level och behålla alla vapen och annat ska man kanske göra istället.

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #92 skrivet: februari 09, 2010, 11:08:29 AM »
[spoiler]Jag använde Zaeed som gruppchef eftersom han när fd officer och yrkesmilitär och Mordin som tech-snubbe (han driver ju utvecklingslabbet på SR-2 så han borde ju vara bra. Eftersom bara Miranda och Samara kunde köra kraftfältet använde jag Miranda då hon inte är lojal (jag lyckades reta upp henne när jag tog parti för Jack i en cat-fight ombord). Samaras "powers" är bättre för tuffa strider.

Får prova igen enligt dina tips. Vem är Legion? [/spoiler]

[spoiler]Vet inte om det förstör spelupplevelsen nu.  :-[ Men det är Legion som man stöter på under uppdraget där du ska hitta IFF grejen så man kan åka igenom relay 4. Det är någon halvdöd reaper man är på och letar. Han tog jag för tummelkrypandet. Samara för biotic skölden och Miranda och Garrus som grupp chefer.

Vet faktiskt inte om det spelar någon roll att de är lojala, Alla följeslagare jag har är det. Så jag vet inte om det spelar någon roll. [/spoiler]

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #93 skrivet: februari 09, 2010, 12:31:00 PM »
[spoiler]Jaså DEN Legion... Kommer inte ens ihåg vad som hände med honom när jag spelade. Tror det känns som jag ska ladda om storyn till innan IFF-hämtningen och Omega 4-Relay hoppet... Jag har inte ens med mig Liara kom jag på.[/spoiler]
« Senast ändrad: februari 09, 2010, 15:26:58 PM av El Hadji »

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #94 skrivet: februari 09, 2010, 15:28:34 PM »
[spoiler]Laddade om storyn och kom på att jag hade Legion med mig... Jag hade lagt honom i "frysen" och glömt av honom!  ;D Nu ska jag bara hämta Liara också![/spoiler]

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #95 skrivet: februari 09, 2010, 22:13:22 PM »
[spoiler]Laddade om storyn och kom på att jag hade Legion med mig... Jag hade lagt honom i "frysen" och glömt av honom!  ;D Nu ska jag bara hämta Liara också![/spoiler]

Hahaha..  ;D [spoiler]Japp, man måste aktivera honom med. (kommer mer godis då.. ;))[/spoiler]

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
« Svar #96 skrivet: februari 11, 2010, 12:43:56 PM »

Jodå det får man. En bonus på 25% om man har klarat spelet en gång och har "Mission Accomplished" achievementen.

BTW är det någon annan här som tycker att man får paragon/renegade lite konstigt?
[spoiler]Exempel 1: Middag med Kelly = Renegade ???
Exempel 2: Offra en koloni (missil sidequesten) = inget oavsett om du offrar hamnen eller 1000-tals liv.[/spoiler]

P.S ME2 är bra mycket svårare en vad ettan någonsin var. Spelade en gång ettan med en helt ny karaktär på insanity och dog inte ens hälften så mycket som jag gör ny i tvåan på normal. Fast det är kul med lite motstånd, dock fruktar jag för insanity :o

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1322
« Svar #97 skrivet: februari 11, 2010, 13:11:40 PM »
Jag spelar på Veteran och tycker det är helt ok. Klart man dör lite då och då men man får verkligen hjälp av biotic krafterna. Man kan inte bara röja på med assaultriflen som jag gjorde i ettan. Men då spelade jag iofs på Normal också  ;D

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #98 skrivet: februari 11, 2010, 15:10:52 PM »
Jag har nog spelat för mycket Brothers in Arms och OFDR, men jag tycker att mitt team beter sig rätt knäppt... Man flyttar dem i klockren position, väl skyddat, för att se till att motståndarna hamnar i en duktig korseld. Vad gör minst en av lagkamraterna? Jo... Skriker BAAaaAAaANzAAaAiiiII! och rusar in mitt i högen av motståndare och stendör!

Jag hoppas att man in ME3 utvecklar ett bättre squad-interface så att man kan använda mer taktik än att bara kötta på, som verkar vara det som funkar bäst! Sen fattar jag inte hur man låser upp den där biotic-combo cheevon... Har dödat minst 100 motståndare genom såna med ändå står räkneverket på 0 när jag kollar mina utmärkelser i min hytt...

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #99 skrivet: februari 11, 2010, 16:37:13 PM »
Jag har nog spelat för mycket Brothers in Arms och OFDR, men jag tycker att mitt team beter sig rätt knäppt... Man flyttar dem i klockren position, väl skyddat, för att se till att motståndarna hamnar i en duktig korseld. Vad gör minst en av lagkamraterna? Jo... Skriker BAAaaAAaANzAAaAiiiII! och rusar in mitt i högen av motståndare och stendör!

Jag hoppas att man in ME3 utvecklar ett bättre squad-interface så att man kan använda mer taktik än att bara kötta på, som verkar vara det som funkar bäst! Sen fattar jag inte hur man låser upp den där biotic-combo cheevon... Har dödat minst 100 motståndare genom såna med ändå står räkneverket på 0 när jag kollar mina utmärkelser i min hytt...

Tror man kan ställa in om man vill att de ska använda sin attack krafter på sin egen väg eller att du bestämmer det. Defensiva saker tror jag dock man inte kan ställa in. Men testa det om det funkar bättre. Inte testat själv. Det var inte Grunt som skulle köra en liten rage run?  :P

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
« Svar #100 skrivet: februari 12, 2010, 00:55:28 AM »
Jag spelar på Veteran och tycker det är helt ok. Klart man dör lite då och då men man får verkligen hjälp av biotic krafterna. Man kan inte bara röja på med assaultriflen som jag gjorde i ettan. Men då spelade jag iofs på Normal också  ;D
Det tog en rejäl omställning i spelsättet för min del. Dock numera går det riktigt bra, nu när man vet vad som funkar mot vad och har en betydligt bättre taktik i striderna. Dock saknar jag duckförmågan riktigt ordentligt.

Jag är dock jäkligt glad att de la in funktionen att man kan ge specifika order för var och en i teamet.
Sen angående din felande achievement. Använder du olika biotic powers?

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #101 skrivet: februari 13, 2010, 11:29:03 AM »
Jamen då var man klar då. Bioware lyckades igen, underbart spel!

Två frågor bara:

[spoiler]1: Går det överhuvudtaget att rekrytera Liara Tsoni? Jag har gjort allt möjligt för att få med henne men det verkar inte gå.

2: Hur gjorde ni i slutet, sprängde ni basen eller gjorde ni som Illusive man ville och sparade den? Jag sprängde den iaf till kingdom come och var mycket nöjd med det ;D[/spoiler]

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #102 skrivet: februari 13, 2010, 12:05:36 PM »
@Kilrah:

[spoiler]Jag har heller inte lyckats... Är det inte så att Zaeed är en bonusgubbe med CE versionen och tar hennes plats? Har fått för mig att det är så men jag är inte säker...

Jag valde att inte spränga basen... Kan kanske bli spännande i ME3...[/spoiler]

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #103 skrivet: februari 13, 2010, 12:12:57 PM »
Nja, jag vet inte om Zaeed påverkar det så, jag tror helt enkelt att det inte går att rekrytera henne  :(

Förresten Hadji så ligger du efter i cheevos nu  ;)

Tyvärr så glitchade min cheevo "No one left behind", så jag fick ladda om sista uppdraget där för att få den. Mordin Solus gick och dog för mig av ingen anledning. Tydligen är detta rätt vanligt.

EDIT: Gillar verkligen det där med att importera en karaktär från Mass Effect 1. Jag trodde inte det skulle lysa igenom som det har gjort nu när man spelade tvåan men det har det verkligen gjort. Man träffar på gamla karaktärer, får mail ang saker som man gjort i ettan osv. Riktigt kul att de har fått det att fungera på ett sånt bra sätt. Så ni som inte har spelat ettan (Elhadji  ;)), gör det och se hur era val där får konsekvenser i tvåan. Plus att ni får se nya miljöer, se The Citadel, (tyckte Citadel var trevligare i ettan, Presidium mm) och få en riktig bakgrundshistoria till det som händer i tvåan.
« Senast ändrad: februari 13, 2010, 12:30:57 PM av Kilrah »

Utloggad fredrics

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 55
  • ...Awww, somebody needs a hug!
« Svar #104 skrivet: februari 13, 2010, 13:58:52 PM »
Jag har inte spelat igenom spelet än, men so far är jag grymt imponerad av 2:an ...

Misslyckades dock med Thane's uppdrag,

[spoiler]det där man ska hindra hans son från att skjuta politikern[/spoiler]

så nu är han "normal" och inte loyal, finns det något sätt att få honom loyal innan man åker igenom Omega 4 relay?