Så är då första rundan avklarad mellan mig och greklive.
Greklive 77-shcp 29 = 48.....samt ett handikappgivande score på 60
Jag,demiko 63-29 = 34......samt score på 74
Har skickat komplett ifyllt scorekort till Claesson,om någon annan vill ha det skickas det via epost på begäran
Greklives nya handikapp blir 11,3 och slagHcp nästa runda blir 20 slag
Demikos nya handikapp blir 8,5 och slag Hcp nästa runda blir 17 slag
Hoppas du kollar mina siffror Claesson,Har varit så noga Jag bara kan.
Kommentarer till rundan :
SE UPP CLAESSON greklive är bara 4 slag efter dig!!!
Jag fick en kanonstart med 5 birdies på de 6 första hålen.
greklive började med 2 boogies efter att ha puttat för hårt på de första greenerna men efter det
stämde puttandet bra.
Att lägga upp samtliga rundor med Supersnabba greener tyder på vissa Sadistiska tendenser,fast
greenerna på torrey Pines hör till dom lättaste.Undantaget som bekräftar regeln var i detta fall greenen på
8:e där Jag treputtade från 3 meter för en dbl Boogie,dagens enda röda siffra för mig.Vid denna tidpunkt hade greklive fått rätt på puttandet,tog in ett slag och spelade jämnt med mig.Faktum var att jag hade en liten svacka några hål efter denna dblBoogey där endast ett par ovanligt bra puttar och en chip in hindrade greklive att närma sig ännu mera.
greklives Driver var över lag en LITEN aning vidare än min,vet inte om han spelar med samma sweetspot som när han spelar beginner vilket skulle förklara det.Den enda gång han var riktigt vid var dock på 14.e där han slicade out of bounds.
Han spelade ofta in med punch-slag vilka han behärskade mycket bättre än Jag.Detta kan göra honom farlig när vinden blåser upp.
greklive kände sig inte nöjd efter rundan men Jag har aldrig mött honom innan så Jag vet inte hans potential.
Tyckte vi hade en bra match.
Hoppas bara han fixar headsetet och datorn så att han kan hänga med lite bättre i vad som händer till nästa turnering,
samt att det är trevligare att tjöta lite med varann när man spelar.(Var inte orolig Claesson,Jag SKALL inte lämna Partyt öppet för vänner nåt mera)
Slut på Rapporten.

Vi kommer att spela runda 2 klockan 2000 i morgon.