Xboyz.se - Tag Archive for "Laser"

Författare Ämne: Vad är det här för jävla skit?  (läst 166 gånger)

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1389
Vad är det här för jävla skit?
« skrivet: 16 juli, 2008, 11:33:02 AM »

Är lite smått irriterad för tillfället, och anledningen till min frustration är ju den nya höstuppdateringen till 360.n

Uppdateringar brukar ju vanligtsvis föra med sig POSITIVA saker och FÖRBÄTTRINGAR, men nu tror jag att killarna på microsoft har rökt nåt annat än vanliga cigg.

Tydligen så skall det nu i höst komma en uppdatering för dashboarden där de har gjort om den fullständigt. Borta är den bra och enkla "flikmenyn" och ersatt av SIMSGUBBAR eller något som påminner mycket om det. Där skall man tydligen kunna KÖPA kläder via xboxlive och skräddarsy sin egen avatar. Men för i helvete, nog finns det många 5-10 åringar som lirar 360 men det finns ju faktiskt äldre personer också som kanske har slutat leka med dockor!

Hoppas bara man kan välja att ha kvar gamla hederliga flikmenyn också.

mummel...grr...skit..

över och ut....

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
Re: Vad är det här för jävla skit?
« Svar #1 skrivet: 16 juli, 2008, 15:51:13 PM »
Är det inte så "dashboarden" på PSN fungerar? Nåt jävla virtuellt community skit typ Second Life/Sims/Dockskåp... Sån dynga behöver man ju inte lägga utvecklingskostnader på!!! Se till att onlinespelandet fungerar istället...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #2 skrivet: 17 juli, 2008, 18:17:54 PM »
Jag tror inte att någon kommer tvinga er att skapa en avatar. Och jag tror inte att menysystemet blir krångligt. Håller med om att de ska se till att  det befintliga funkar innan de inför nyheter, men var inte sååå konservativa.  ;)
Jag tycker det ser rätt snyggt ut det nya menysystemet. Och jag hoppas vi äntligen får video marketplace i sverige!!
Ignorance is bliss

Utloggad Coronaryrex

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 160
« Svar #3 skrivet: 18 juli, 2008, 17:26:02 PM »
Det såg smidigare ut med menysystem och sånt men jag hade nog velat ha kvar det som det är.....

Utloggad JOBEno1

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 442
    • JOBE´s SANNING
« Svar #4 skrivet: 21 juli, 2008, 20:25:26 PM »
Låter fan nästan som WII konsollen,eller har jag fel?

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #5 skrivet: 23 juli, 2008, 12:20:55 PM »
Visst - det är kul när utveckling sker, men det borde ju istället läggas krut på att utveckla rätt saker... När det gäller användarvänlighet tycker jag faktiskt att XBOX 360 inneburit en tillbakagång jämfört med den gamla XBOX'en. Åtminstone vad XBOX Live beträffar... Och mycket av det som utlovades fungerar åtminstone inte på min 360:

* Den runda ringen skulle tändas om en polare skickade ett meddelande och min box stod i stand-by läge... Det förefaller inte fungera...

* Spelzonerna skulle göra så att man slapp matchas mot muppar i andra zoner och som tycker det är roligare att gapa och skrika än att spela. Detta fungerar inte heller - åtminstone inte i CoD 4...

* På den gamla boxen hade 99% av onlinespelen "invite only" och "friends only" lägen. Det fungerar inte med det nya systemet för XBOX Live. Alla på din friendslist kommer in på spel arrangerade av alla på min friendslist och tvärtom. Är man då 8 man på servern lär det dyka upp puckon som man inte känner förr eller senare... På den gamla goda tiden fanns också i 99% av fallen möjligheten att låsa en server. Den möjligheten har jag inte sett i ett enda 360-spel.

* 360-spelen verkar vara betydligt laggkänsligare än de gamla titlarna. Det vi kallade laggproblem på Ghost Recon tiden är en västanfläkt jämfört med det vi upplever i Call of Duty 4 idag...

Enligt min mening är det inom ovanstående områden krut bör läggas - inte på att fjanta till dashboardens menyer med tomtar och troll. Fixa det som behöver fixas och ge fasen i det som fungerar så länge!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #6 skrivet: 4 augusti, 2008, 11:23:55 AM »
Hittade lite information om hur det blir med det nya. Bladen försvinner inte. Läs nedan:

To the people bitching about the blades going away:

"For everyone who loves the blades interface, it’s not going away; they are now built directly in to the new Xbox guide. Every feature and option is available right from the guide."

Sen finns det en jäkligt bra feature som jag gillar och det är att vi kommer kunna ladda ner innehåll till 360n genom att gå in på xbox.com. Sen finns det i maskinen när man kommer hem. Perfekt för demos och nya banor, men även när Video marketplace kommer igång i Sverige.
Ignorance is bliss