Xboyz.se - Tag Archive for "Laser"

Författare Ämne: Band Hero-Lite hjälp önskas  (läst 73 gånger)

Utloggad Ljusdal Gamer

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 12
Band Hero-Lite hjälp önskas
« skrivet: 20 januari, 2010, 19:15:23 PM »
Idag fyllde min son "Ljusdal Gamer Junior" kan man kalla honom. Han har på senare tid börjat uppskatta att spela tv-spel. Och idag fyllde mitt lilla hjärta 6år och vi har idag inköpt Band hero Superbundle. Så grabben har trummat lite och så idag.

En liten fundering som jag inte lyckats hitta ännu. Det är när man spelar själv i "Career mode" hur väljer man om man t.ex. vill spela gitarr eller bas som ensam spelare. Som det är nu är min gubbe vald som trummis och vill kunna spela enbart gitarr som singelplayer.

Manualen var inte till mycket hjälp i detta fall. Säkerligen något enkelt som jag inte hittat ännu. Men är det någon som vet hur man skall gå tillväga så är jag tacksam för info.

Än så länge trummar vi på....

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
Re: Band Hero-Lite hjälp önskas
« Svar #1 skrivet: 20 januari, 2010, 23:58:18 PM »
Jag har inte Bandhero själv men...vad händer om du startar guran istället för trummorna och väljer din snubbe? Har ju varit så i de tidigare spelen att du kan bara välja dom instrumenten som är inkopplade.

Utloggad Ljusdal Gamer

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 12
Re: Band Hero-Lite hjälp önskas
« Svar #2 skrivet: 21 januari, 2010, 08:41:27 AM »
Problemet är löst efter lite sökande på Internet och lite trixande.

Min tanke var också först att bara starta gitarren men då blev det två spelare då trummorna var på redan och det hjälpte inte att stänga av dem.

Lösningen var att jag fick starta gitarren och sedan från gitarrkontrollen logga in min önskade profil, då blir det en spelare med gitarr.

För att köra sång så startar man handkontroll och loggar in sin profil, då blir det en spelare på sång.

Om det är någon som får samma bekymmer så finns nu svaren här.