Xboyz.se - Tag Archive for "Laser"

Författare Ämne: Brothers in arms: Hells highway  (läst 514 gånger)

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
Brothers in arms: Hells highway
« skrivet: 4 augusti, 2008, 15:00:39 PM »
Vad tror ni om det här spelet? Jag tror att det kan passa många av oss bra. Ultrarealistiskt WWII-skjuta...

Följande vet vi om multiplayer än så länge. Jag har fetmarkerat det som kan göra det här spelet antingen bra eller riktigt dåligt:

20 players online
no team AI
vehicles, such as tanks, on some maps
all objective-based, no team deathmatches
squad leader can issue commands, and (on some maps) call in artillery fire missions
join lobby, choose from fire or assault teams or, if available, squad leader
large maps, fast-paced (3-5 minute rounds)
destructible cover

Och i det här spelet tror jag vi slipper Winston Buttplugg, åtminstone efter ett litet tag när de insett att run-n-gun-kasta-granter-som-om-det-vore-kast-med-liten-boll-taktiken inte funkar.
« Senast ändrad: 4 augusti, 2008, 15:25:01 PM av KluddKalle »
Ignorance is bliss

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
Re: Brothers in arms: Hells highway
« Svar #1 skrivet: 4 augusti, 2008, 20:03:08 PM »
Lite mer info om MP:

"Gearbox is promising a minimum ten hour campaign with the game, in addition to twenty-player, ten versus ten multiplayer. Each side will also have an overall unit leader. Players can technically do whatever they want, but victory and the ranking leader boards will favour those work together as a squad and follow the orders of their superiors. Also, players can select from a variety of classes including tank leader, medic, and infantry."
Ignorance is bliss

Utloggad JOBEno1

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 442
    • JOBE´s SANNING
« Svar #2 skrivet: 6 augusti, 2008, 22:19:53 PM »
jag ska ha det

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #3 skrivet: 7 augusti, 2008, 08:44:26 AM »
Troligtvis ska jag också det. Eller, ja, jag ska ha det. Men om det blir långlivat eller inte återstår att se. Det beror på hur de lyckats med onlinedelen.
Ignorance is bliss

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #4 skrivet: 11 augusti, 2008, 21:33:25 PM »
Q&A med skaparen av Brothers in arms: Hells highway:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=211340
Ignorance is bliss

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #5 skrivet: 25 augusti, 2008, 08:31:10 AM »
Lite mer info om spelet och lite mer om multiplayer:

Found this on the Brothers in Arms Hells Highway Gearbox Forum. Here's a link to the page

http://gbxforums.gearboxsoftware.com/showthread.php?t=69064

And here is what was said By Skyfire43 (he lives in German so his english isnt the best):

"Today i was on GC and i had the luck to play it

I was starting with the tutorial mission in the hospital.It took some
time till i could handle the controls,its hard in beginning with the new
coverbutton and the grenades key what you can really use now.If u press
Q u dig in,if you wanna get out u press it again.In beginning its really a change
what makes it harder,but if you can handle dig-in is really a cool option.I dont
know if i play in the final game all the time with it,maybe its only in beginning only a little bit exertive,but for me it made the game a lot of slower during the playtime.

Graphic is definitly cool,but how the most of us now,its not call of duty 4.
To be fair,i dont know if the highest settings where installed.Some things
like the field in a cutscene looked a little splashy,but at all nice graphics!

I played with M1 Garand,Thompson Mp40 Colt and Kar98,I just can see great done gbx,it looks really cool!

Multiplayer

I could get in the MP Menue,to take a look on all the settings
But sadly not more
I tryed to host a lan game,but it just didnt work.
Infos about the MP

-You can change the time of a round!
-there was a option for "maximum capture rate" maybe it means something like victory points which u must hold and capture
-I dont remember how many maps exactly there was,i guess 5-8
-You can set up as host if theres tank in game
-You can set up if the commander got special abilitys(guess it means the airstrike)
-You can change the Head and torso of your character(i hope its not final cause it was a little bit small and u didnt see much

At all good news for MP cause nearly ALL things are variable!
I dont played it,so i cant give a rating..

I say all guys what are looking forward to that game,wont be dissapointed,its an awesome game,since there are that much variety settings for mp,im sure its a lot of fun too." (Skyfire43)
Ignorance is bliss

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #6 skrivet: 30 augusti, 2008, 08:19:30 AM »
Det verkar bli ett ganska brutalt och blodigt spel. Kolla in videon så förstår ni vad jag menar.

Video
« Senast ändrad: 30 augusti, 2008, 19:50:19 PM av KluddKalle »
Ignorance is bliss

Utloggad JOBEno1

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 442
    • JOBE´s SANNING
« Svar #7 skrivet: 30 augusti, 2008, 13:36:38 PM »
Jäklar!

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #8 skrivet: 31 augusti, 2008, 18:00:22 PM »
Bara MP-delen håller samma standard... Jag har inget emot att lira WW2 igen och med både denna titel och CoD 5 borde man klara sig fram tills releasen av Flashpoint 2... Hoppas jag...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #9 skrivet: 31 augusti, 2008, 19:44:58 PM »
Jag skulle inte hoppas för mycket på CoD5. Trean var rent skräp tycker jag både om man jämför med tvåan och särskilt fyran. Detta beror helt och hållet på att det är en annan utvecklare. Jag läste nyligen på Gamereactor vad dom tyckte efter att ha testat det och de rapporterade att det var rätt sunkigt.

Men trots det så hoppas jag också på femman. Såg en video från co-op över live och det verkade riktigt kul.
Ignorance is bliss

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #10 skrivet: 8 september, 2008, 17:35:22 PM »
Lite mer info om MP i BiA:

Host Options: Friendly Fire, Round Duration, Match Duration, Squad Assignments, Capture Limit, Maximum Players, and Voice Chat. (All options can be toggled to different settings)

(Near the end)

Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #11 skrivet: 9 september, 2008, 11:43:05 AM »
Cool video! Men är det inspelad på nåt banjospelarkonvent för 6-fingrade sydstatsbor eller vad? Låter ju som det brunnit på nån fritidsgård i bakgrunden! Ger mig fan på att 90% av dem som stojar i bakgrunden har hockeyfrilla!

Det enda jag inte kan klura ut är kameravinklarna... Är det någon i spectator mode som "filmar"? Det verkar ju knäppt att hoppa mellan 3rd och 1st person annars. Och sen ser jag en sak som får mig att sätta handen på gasreglaget till min nyinköpta U-båtsdiesel: Jag ser ett VITT, FULT och fulkomligt onödigt riktmedel dyka upp då och då. Jag hoppas att det är JÄRNSIKTEN som gäller och att de röda/blåa/apfula "ikonerna" som flimrar likt använda troskydd över soldaterna går att stänga av! VARFÖR måste alla utvecklare hela tiden lägga till massa konstigheter på skärmen. Skit i IFF (identification friend or foe), radar, aiming reticules osv. Gör det m.a.o OMÖJLIGT för pubertetsmögel att hantera spelet online! Det skall vara upp till spelarna att hålla koll på vem som är vän och vem som är fiende och kräva kommunikation på en nivå som får Ines Uusman att bli imponerad! (Ni vet - fd såsse kommunikationsminister som påstod att internet var en "fluga")

När släpps detta spel? Tror nämligen mer på detta än på CoD 5...

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1389
« Svar #12 skrivet: 9 september, 2008, 15:19:19 PM »

Amen.... Jag kan tala ur egen erfarenhet att IFF, radar och så vidare inte finns i verkligheten, än  ;). Våga vara "basic" med järnsikten mm. Vet man hur man har formerat sin grupp, var man har sina medspelare och alla har koll så undviker man också vådabekämpning. Såna saker som "pubertetsmögel" har svårt för, bedömt i alla fall.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #13 skrivet: 9 september, 2008, 17:49:21 PM »
Kring den 25 september släpps detta.

Att det växlar mellan tredje- och förstapersonsvy handlar om att du kan välja vilken vinkel du vill använda. När man tar skydd är det väldigt behändigt med tredjepersonsvyn. Själv kommer jag nog mest spela i FPS, det gillar jag bättre.

Angående markörerna och annat så har det tidigare gått att stänga av precis ALLA hjälpmedel och jag är helt säker på att detta kommer att var möjligt även denna gång.

Filmen kommer från ett tyskt spelkonvent så du har nog rätt om hockeyfrillorna...
Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #14 skrivet: 9 september, 2008, 18:43:50 PM »
Hoppas iaf att den som håller servern kan stänga av alla onödigheter... Vi vet ju alla hur konstigt det blev i GR2 med over-the-shoulder-view. Hukar jag bakom något kan jag ju omöjligen se ÖVER detta skydd. Eller? Jag gillar också first person men om vissa använder nån 3:e personsvariant får de ju ett visuellt övertag. Dessutom är det ju fullkomligt overkligt...