Weeey, Truckers "the drifter" hänger på!

1- Vi skulle kunna köra med o-moddade enhetsklasser där ALLA kör med en och samma bil. (Lite som "Camaro Cup", "Renault Clio Cup"..aso. Samtidigt så är uppmaningen att bilarna ska vara "egna" och personligt designade. Detta bör göra att vi får ett färgsprakande men fordonsmässigt jämna heat. Allt är upp till föraren.
(Den som försöker tweaka / tuna sin bil får ge bort sitt dyraste/värdefullaste fordon till den som är minst erfaren. Sedan så kommer alla krocka honom och ge honom spö med en trasig lag-switch..) ... se det som piska och morot ;-)
2- Vi kör "klass race".. med uppgraderingar men ingen "tuning-mumbojumbo".. Bättre däck, lättare fälgar, 4wd ..what ever. Bara vi håller oss inom angiven klass. F,E,D,C,B,A (S,R-klasserna blir nog fördyra.. för nya-förare)
Och självklart egen designade fordon ....för ett riktigt "Mardi Gras"-startfält.
Nu blir det lite mer fordon, tuning och förare i kombination som ger bestämmer.
Tror att detta skulle vara helt ok ...utan att bli för mycket "svårbegripligt tunande" för även nya förare..
Denna variant kräver dock att vi bestämmer i god tid innan vad som gäller så att folk hinner samla krediter och sortera ut sin bil inför "race-day".
Den som fuskar med sin tuning får förrutom det som räknas upp under punkt 1.. får en av mig designad och tunad -60tals jänkare (se bifogat exempel) som han sedan ska försöka hävda sig med vid ett Amalfi-race där övriga kör Audi R8 eller liknande.
3- Fri racing... Gör vad du vill inom den förbestämda klassen.
Detta alternativ är lite orättvist mot de som inte spelat så länge.. (svårt att köpa en R1a för 2mille om man tjänar 1500cred per tävling. ) Så detta tar vi som ett litet påskägg i slutet, för de som ligger på den nivån... ;-)
Övrigt:
Skulle behöva ha lite priser (förslagsvis bilar, tuning-setups, art-work) för de som utmärker sig speciellt.
- Bästa föraren
- Bästa designer
- Mest naturtrogna replika
- "Most gutsy"
- "Special pris"
Vad det gäller "hjälp-system" så tycker jag att vi till en början anpassar oss efter den som är minst erfaren.
Önskar den att alla system ska vara på slagna så gör vi så.
Men sedan så skulle det vara intressant om vi slår av system för system.. (vilka när och hur.. vid vilken klass och bana.. vet jag inte riktigt ännu).