Xboyz.se - Tag Archive for "Laser"

Författare Ämne: Racing Serie  (läst 618 gånger)

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
Racing Serie
« skrivet: 6 februari, 2010, 01:10:03 AM »
Finns det nåt intresse fär en serie som vi kör återkommande typ.. varje helg eller varannan?? tips ....
skulle va kul å veta isf tänker jag ut mer på detaljerna... önskan är att man isf inte droppar ut mitt i säsongen heller ... men alla som vill/känner för det, lämna en post så ser vi till att nåt händer isf

T.ex.  Klass C¤425

Full race vikt
Race däck
Inga "SWAPS"
ej FM3 vingar alt måste ha

osv... typ nåt sånt.... säsongsvinnaren får en hmmmmm   BIL??? ;D en idé alla "chippar in" och bidrar med nåt åt vinnaren/na... beroende på hur många vi blir... TOP3...5???

Sen tar vi en "VOTE" om Dag & Tid
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 575
  • Jonas
Re: Racing Serie
« Svar #1 skrivet: 6 februari, 2010, 08:09:40 AM »
Låter roligt.

Röstar (avig som jag är) på måndag-torsdag kväll 21-00 :D
Jag tycker att man skulle kunna vara så sträng att vi kör "enhets-klasser".
Ex. Fullt / Inte alls - uppdaterade BMW M3 / Fiat 500 Albarth eller vad vi nu vill.
Så inga extrema "Shelby Cobra Coupé, Le Mans" för 10milj .

Hur är det.. om någon skulle köra med alla "hjälp-system" aktiverade .. Skulle han då ha automatisk fördel i ett race enligt ovan?  Tänkte att systemen i slutändan gör att bilen blir "segare" än en bil utan alla hjälpsystem aktiverade...
Men det är kanske fel?... vad säger ni som vet?
"The castle Antrax?!"

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #2 skrivet: 6 februari, 2010, 17:55:49 PM »
Nja segare blir det inte utan dessvärre bättre då du "slipper hjulspin, låsa bromsarna osv.
Jag själv kör utan assists dock kan jag tänka mig ABS och Automat...... annars blir det liksom för mycket F1 i det hela... sitta och gasa   ;D
 Enhetsklass, visst det går utmärkt det va det jag tänkte från början.
Som sagt lite fler intresserade och fler synpunkter så får vi se ... jag är mer inne på helgerna men mån tis 21-00 kan funka för mig...
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #3 skrivet: 10 februari, 2010, 20:59:25 PM »
ingen vidare respons ...hmmm blir väl inget då gissar jag.... synd.

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1389
« Svar #4 skrivet: 10 februari, 2010, 21:37:46 PM »

Jomen nog skulle jag kunna ställa upp på detta!  :)

Utloggad Savaloy

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 52
« Svar #5 skrivet: 11 februari, 2010, 00:02:21 AM »
Jo jag skulle också kunna ställa upp!  Även om man hamnar i kälke men klass hmm inga R bilar iaf då snurrar man mest runt :D

Tiderna bäst mitt i veckan skulle jag tippa på så "måndag-torsdag kväll 21-00" lät bra för mig.

Gillade iofs den där peugoet bilen som finns minns dock vilken klass den hade. Inställningarna spelar ingen roll för mig faktiskt men sen jag övade på le mans tävlingen jag missa i slutändan :( så kändes det faktiskt lite roligare med manuellt osv.
it puts the game in the drive or it gets the hose again...

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #6 skrivet: 11 februari, 2010, 21:16:10 PM »
Jo jag skulle också kunna ställa upp!  Även om man hamnar i kälke men klass hmm inga R bilar iaf då snurrar man mest runt :D

Tiderna bäst mitt i veckan skulle jag tippa på så "måndag-torsdag kväll 21-00" lät bra för mig.

Gillade iofs den där peugoet bilen som finns minns dock vilken klass den hade. Inställningarna spelar ingen roll för mig faktiskt men sen jag övade på le mans tävlingen jag missa i slutändan :( så kändes det faktiskt lite roligare med manuellt osv.

vi ska ha det så jämt som möjligt där det blir ett slags race av drivers not cars.. om du fattar min vinkling....

Utloggad Savaloy

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 52
« Svar #7 skrivet: 12 februari, 2010, 00:03:59 AM »
Jo men om man väljer klass och sedan indexnummer(?) så kan man välle "bygga" efter den modellen och få bilarna någorlunda jämna? Eller snackar vi samma bilar i racet?

Måste dock tillägga att jag ej har några bilpacks köpta och har inga planer på det men det borde välle fungera ändå kan man ju tycka. Jag vet inte riktigt hur det fungerar när man jämför / trimmar bilar osv.
it puts the game in the drive or it gets the hose again...

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #8 skrivet: 12 februari, 2010, 14:23:40 PM »
Jo men om man väljer klass och sedan indexnummer(?) så kan man välle "bygga" efter den modellen och få bilarna någorlunda jämna? Eller snackar vi samma bilar i racet?

Måste dock tillägga att jag ej har några bilpacks köpta och har inga planer på det men det borde välle fungera ändå kan man ju tycka. Jag vet inte riktigt hur det fungerar när man jämför / trimmar bilar osv.

även med samma index... låt säga c 425 som e max för c klassen  så e det en hel skillnad mellan fram bak ock 4hjulsdrivet ... se bara vilken/a bilar som dominerar LB listan. Vi kan kör två eller fler serier också... om vi hinner m.m. men tanken va att köra nåt som var jämlikt inte nödvändigtvis samma bilmärke och model men vissa restriktioner som bakhjulsdrift ett visst viktspann.. kanske max effekt , minsta vikt osv eller liknande... så att det inte blir för stor skillnad och det är bilarna och dess prestanda som avgör racet utan jämna rena race där föraren och dess skicklighet avgör.

Med detta sagt jag är fortfarande ute efter inputs vad alla skulle vilja ha för serie och utifrån det starta en två som alla eller några kan köra i.

Inget är beslutat eller definitivt utan som sagt det var för och mäta av se intresset för en serie.
När tillräckligt många svarat så ska vi alla rådgöra vad alla tycker borde gälla, osv..

Utloggad quick kick

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #9 skrivet: 12 februari, 2010, 20:10:48 PM »
ställer gärna upp, tiderna låter passande här,
klasser kvittar mig, bara roligt att gasa ;D

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #10 skrivet: 14 februari, 2010, 16:48:26 PM »
kul välkommen till srien :D, kom igen got folk samle er så ska jag berätta för er varför ni ska va me...
KOM IGEN ... lol

1. Vi kör för att umgås och ha kul.
2. Vi kör för att umgås och ha kul.
3. Vi kör för att umgås och ha kul.
4. Vi kör för att tröna och bli bättre
5. Kan juh vinna en bil???
6. JAMEN vad mer begär ni folks.....

SÅ KOM IGEN NU BÄTTRE RESPONS... VILKA E ME????

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #11 skrivet: 14 februari, 2010, 16:52:00 PM »
jag bidrar med regskylt och xboyz logga också till alla, dock får ni namnge er egna skylt....lol

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1329
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #12 skrivet: 14 februari, 2010, 17:33:09 PM »
Jag har precis beställt Forza 3 så jag ska göra så gott jag kan!
Måste bara varna er för min inställning till racingspel:
Hellre brett å fett än snabbt. :D
Kommer förmodligen att vara i vägen en hel del hahaha.

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 575
  • Jonas
« Svar #13 skrivet: 14 februari, 2010, 18:31:07 PM »
Weeey, Truckers "the drifter" hänger på! :D

Ang spel och bilar.. så är jag lite kluven.
1- Vi skulle kunna köra med o-moddade enhetsklasser där ALLA kör med en och samma bil. (Lite som "Camaro Cup", "Renault Clio Cup"..aso. Samtidigt så är uppmaningen att bilarna ska vara "egna" och personligt designade. Detta bör göra att vi får ett färgsprakande men fordonsmässigt jämna heat. Allt är upp till föraren.
(Den som försöker tweaka / tuna sin bil får ge bort sitt dyraste/värdefullaste fordon till den som är minst erfaren. Sedan så kommer alla krocka honom och ge honom spö med en trasig lag-switch..)  ... se det som piska och morot ;-)

2- Vi kör "klass race".. med uppgraderingar men ingen "tuning-mumbojumbo".. Bättre däck, lättare fälgar, 4wd ..what ever.  Bara vi håller oss inom angiven klass.  F,E,D,C,B,A (S,R-klasserna blir nog fördyra.. för nya-förare)
Och självklart egen designade fordon ....för ett riktigt "Mardi Gras"-startfält.
Nu blir det lite mer fordon, tuning och förare i kombination som ger bestämmer.
Tror att detta skulle vara helt ok ...utan att bli för mycket "svårbegripligt tunande" för även nya förare..
Denna variant kräver dock att vi bestämmer i god tid innan vad som gäller så att folk hinner samla krediter och sortera ut sin bil inför "race-day".
Den som fuskar med sin tuning får förrutom det som räknas upp under punkt 1.. får en av mig designad och tunad -60tals jänkare (se bifogat exempel) som han sedan ska försöka hävda sig med vid ett Amalfi-race där övriga kör Audi R8 eller liknande.

3- Fri racing...  Gör vad du vill inom den förbestämda klassen.  
Detta alternativ är lite orättvist mot de som inte spelat så länge.. (svårt att köpa en R1a för 2mille om man tjänar 1500cred per tävling. )  Så detta tar vi som ett litet påskägg i slutet, för de som ligger på den nivån... ;-)

Övrigt:
Skulle behöva ha lite priser (förslagsvis bilar, tuning-setups, art-work) för de som utmärker sig speciellt.
- Bästa föraren
- Bästa designer
- Mest naturtrogna replika
- "Most gutsy"
- "Special pris"

Vad det gäller "hjälp-system" så tycker jag att vi till en början anpassar oss efter den som är minst erfaren.
Önskar den att alla system ska vara på slagna så gör vi så.
Men sedan så skulle det vara intressant om vi slår av system för system.. (vilka när och hur.. vid vilken klass och bana.. vet jag inte riktigt ännu).

« Senast ändrad: 14 februari, 2010, 18:37:28 PM av Fkavipela »
"The castle Antrax?!"

Utloggad quick kick

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #14 skrivet: 14 februari, 2010, 21:39:14 PM »
Tycker att  dina förslag  låter riktigt bra, 
sedan är jag lite inne på truckersmajkel ord," brett o fett" kanske kan få med lite drift så småningom?