Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Xbox Live funkar skit kass!  (läst 277 gånger)

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
Re: Xbox Live funkar skit kass!
« Svar #15 skrivet: februari 15, 2010, 11:34:50 AM »
Jo det är ju bevisat att det KAN vara flyt i ett spel utan lagg, så det är nog inte något större fel på själva xbox live utan snarare hur speltillverkarna väljer att utnyttja det. Med så många som spelar jämt så tycker man inte att det borde vara så himla svårt att få göra matchmaking med personer som inte har en ping allt för långt ifrån varandra?

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #16 skrivet: februari 15, 2010, 12:32:37 PM »
Är jag ute och cyklar eller var det inte i CoD 4 eller WaW man hade möjlighet till "local" matchmaking? Undrar varför inte det är standard... Det smartaste hade ju varit om själva matchmakingen gjordes via en funktion i XBL och inte i spelen. Friendslist, invites osv ligger ju i själva XBL-systemet, så det borde ju gå att sköta matchmakingen den vägen också. Problemet är säkert alla dessa spelunika rankingservrar som bara ställer till elände...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 943
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #17 skrivet: februari 15, 2010, 19:00:01 PM »
Är jag ute och cyklar eller var det inte i CoD 4 eller WaW man hade möjlighet till "local" matchmaking? Undrar varför inte det är standard... Det smartaste hade ju varit om själva matchmakingen gjordes via en funktion i XBL och inte i spelen. Friendslist, invites osv ligger ju i själva XBL-systemet, så det borde ju gå att sköta matchmakingen den vägen också. Problemet är säkert alla dessa spelunika rankingservrar som bara ställer till elände...

Jag vet inte om MW2 har det. Men jag har upplevt att det är sälllan man inte möter britter, tyskar, fransmän och annat europeiskt patrask. Nu måste man plugga in sköna one liners på flera språk än engelska.... de fattar ju inte..  >:(