Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Lips!  (läst 595 gånger)

Utloggad Tuttosinistro

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 105
Re: Lips!
« Svar #15 skrivet: februari 13, 2010, 20:32:38 PM »
Klockren recension.

Håller med om det mesta. Däremot har jag läst någonstans att man inte ska behöva byta skiva efter någon typ av uppgradering ?!? Det vill man ju ha bort, men det är väl likadant på Singstar (PS) ?

Sen är problemet som jag ser det låtutbudet. Det finns många låtar, men inte sånt som jag söker (vilket givetvis inte säger något egentligen :)). Skulle vilja ha mer klassiker och lite mer svenskt (mest för tjejen) och inte så mycket RnB och sånt, men det är ju en smaksak.

Gillar nyheten om Party Classics. Det visar att det kommer mer och mer - vilket är bra. Jämför utbudet med SS där det finns svenska klassiker, schlager, ABBA m.m.

Gillade också en del låtar från den tyska versionen:
Wind of Change - Scorpions
Maria Magdalena - Sandra
BLümchen kanske :) Förmodligen omöjlig att hänga med på.

Edit: Köpte spelet för 399:- med micar. Hade inte köpt för fullpris tror jag...
« Senast ändrad: februari 13, 2010, 20:34:35 PM av Tuttosinistro »

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #16 skrivet: februari 14, 2010, 14:43:33 PM »
Shit Vince, jag skulle kunna mörda för att få höra dig sjunga: Oppe på berget där bodde ett litet troll. Trollefar, trollemor og lille Olle Bolle! ;)

*he-he*... Om du hadde hørt meg synge, så ville du tatt livet av deg selv...  ;) :D ;)

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 558
  • Jonas
« Svar #17 skrivet: februari 26, 2010, 14:15:35 PM »
Det är den 26/2 och Lips inkarnation tre** har införskaffats.
Återkommer under eller efter helgen med en liten recension.

** Lips - Party Classics.
"The castle Antrax?!"

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
« Svar #18 skrivet: februari 26, 2010, 15:14:55 PM »
Det är den 26/2 och Lips inkarnation tre** har införskaffats.
Återkommer under eller efter helgen med en liten recension.

** Lips - Party Classics.

Inklusive en låtlista kanske..;)

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #19 skrivet: februari 26, 2010, 15:24:15 PM »
Låtlistan enl Gamereactor:
What's Up - 4 Non Blondes
Black Velvet - Alannah Myles
Rehab - Amy Winehouse
Doctor Jones - Aqua
Love Shack - B-52's
Let's Get it Started - Black Eyed Peas
Word Up - Cameo
Tubthumping - Chumbawamba
Rhythm of the Night - DeBarge
Groove Is In The Heart - Deee-Lite
I Touch Myself - Divinyls
American Pie - Don McLean
Son of a Preacher Man - Dusty Springfield
I Want to Know What Love Is - Foreigner
I Will Survive - Gloria Gaynor
Laid - James
You're Beautiful - James Blunt
Rock and Roll All Nite - KISS
Sweet Home Alabama - Lyrnyrd Skynryd
She Will Be Loved - Maroon 5
To Be With You - Mr. Big
These Boots Are Made For Walking - Nancy Sinatra
True Faith - New Order
Live is Life - Opus
When a Man Loves a Woman - Percy Sledge
Every Rose Has Its Thorn - Poison
Brass in Pocket - Pretenders
Shiny Happy People - R.E.M
I'm Too Sexy - Right Said Fred
Addicted To Love - Robert Palmer
Kiss Me - Sixpence None The Richer
Wannabe - Spice Girls
Friday I'm in Love - The Cure
My Sharona - The Knack
Unchained Melody - The Righteous Brothers
I Think We're Alone Now - Tiffany
It's Not Unusual - Tom Jones
Red Red Wine - UB40
YMCA - Village People
Is This Love - Whitesnake
"The castle Antrax?!"

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #20 skrivet: februari 27, 2010, 02:41:29 AM »
Ring Lyxfällan på TV3, jag behöver deras hjälp!!

Nä jag tror, hoppas och ....öööh...hoppas att det inte är så alvarligt.
Men efter en kväll med Lips - Partyhits så känner jag mig... "gurka och grovsalt...dawez.. get it?" ...  För er andra som inte är med på den bit internhumor som ni nu förhoppningsvis oförstående läste men inte förstod så kan jag säga..
"Det här är inte bra!"

Om du som läser har råkat titta i tråden som Honko lade upp om "Van Halen - gitarrhjältespelet" (länk: http://xboyz.se/forum/index.php/topic,1673.0.html ) så kommer det här att kännas som deja vue.

Lycklig av det lilla rus som infinner sig av att man nu plockat ut ett spel samma dag som det lanseras.. Så kastar man in den i kryzzlådan där hemma. Familjen sitter bänkad i vardagsrummet och de nu välkända små ljudslingorna som kännetecknar att Xboxen-mår bra, att det är ett spel från InIs som distribueras via Microsoft etc etc... ljuder ur högtalarna.. Men vad är själva grejen denna gång?

Gränssnittet är det samma som Lips no#1 hits. Så inga nyheter på det planet.
Bläddrar runt bland menyerna...  och hittar följande uppdateringar jämfört med tidigare två lips utgåvor.
1) Fler Awards (prylar som du låser upp och som du sedan kan använda för att spöka ut din avatar).
2) Nya låtar.

Men... Nya låtar kan man ju ladda ned en och en eller i grupp av ett par tre st om man nu råkar gilla en grupp och vill göra ett lite mindre dåligt köp. Och vad är grejen med att låsa upp ett par boots till avataren ....för att man klarar av att sjunga YMCA till 100% och med alla rörelser tajmade...  ???  
-Well, inget som gör undertecknad sömnlös iaf.

Men nu ska vi inte såga spelet i förväg.. för ännu är inte huvudfunktioinen testad..
Här dyker det upp ännu en nyhet..
Tidigare kunde man välja mellan Solo/Duell och Duett -läge när man startar låten.. (olika spelformer).
Nu har man ...TAADA!! ..separerat dessa så man har Solo och Duell OCH Duett -läge att välja på ..... Tyvärr så fanns det ingen intuitiv skillnad mellan Solo och Duell -läge...  Så vad är grejen?!  (Vet inte, ska läsa på lite mer och uppdatera inlägget senare).
Edit: Ovanstående indelning infördes i no#1 hits..  men förklaringen på skillanden får jag återkomma med....

Efter att gått igenom en massa låtar under kvällen så måste jag säga att det som eg gav mig något (förrutom låtar som man eg kan ladda ned till tidigare Lips-inkarnationer.) Var att man som tidig spelare av spelet ALLTID hamnade på pokal och ofta ända uppe på guldpokal-nivå i låtarna (om man gör bra ifrån sig så belönas man med pokaler.. fånigt, men en mini-egotripp).  Tyvärr så är det lite självbedrägligt...ungefär som att vara stolt lvl100 spelare när man eg köpt sig statusen genom fusk etc etc. För man ligger inte på guldnivå bara för att man väljer en obskyr-skräplåt på ett nytt spel.
Efter första låten så blir jag uppgraderad till en ny nivå.. som inte funnits i tidigare spel.. NYHET!!.. "Internationell superstjärna" (eller ngt sånt).. Funderar för mig själv på vad nästa nivå blir i nästa version av spelet....
-Intergalaktiskt über mega super stjärna
Det kommer även ett par achievements som jag tidigare jagat men som tydligen lagts till i Lips-konceptet för just Partyclassics -spelet..  -Trevligt! ..  en liten egotripp även detta.

Ser att den listar låtarna från dlc och tidigare versioner av spelet och håller isär dem.. bra bra.

Hur är låtarna då?
Jo som 70-talist så ligger många låtarna och skalpar i långtidsminnet..  Alana Myles, Kiss, Dusty Springfield, The Knack, Poisson, Four non blondes osv osv..
Så det är eg ganska blandat och en trevlig blandning.  Hade kanske önskat ännu lite fler låtar i ett nytt spel som detta. Men tydligen så är 40st (kan minnas fel) ett lämpligt antal enlig Inis/Ms.
Nåja.. bundlar man förmycket så tappar man $$ på DLC...
Och det är här som problemet kommer.

Hade detta spel inte kunnat vara en "songpack" skiva?
-Jopp!
Tillför detta spel så pass mycket nytt att det skulle vara svårt att distribuera det som DLC?
-Nope!

Det är en delikat balansgång... precis som för Guitarhero, Rockband makarna..
Vad är eg ett nytt spel?
Räcker det med nytt innehåll för att man ska kränga det som nytt spel till fullpris?

Skulle folk köpa "Forza 3 - Nurnbergring, Spa - edition" och sedan ett par månader senare köpa "Forza 3 - Monaco, Anderstorp -edition" till fullpris när de redan har "Forza 3" i grundutförande?

Detta är upp till var och en..

Personligen så tycker jag att nya versioner av ett spel gärna får innehålla något NYTT.. Inte bara mer av samma.
Mer av samma = DLC
Mindre uppdateringar av spelets funktioner = DLC
Helt nytt spel = ja du förstår..
Det räcker inte med att man distribuerar spelmotorn på samma skiva som "mer av samma" för att det ska klassas som ny version.

Så om jag fortsätter på min tidigare tes om att Lips inte var riktigt klar när den kom så ser släktträdet ut så här.

Lips - version 0.9 Beta
Lips no#1 hits - version 1.0
Lips Deutsche partyknaller - version 1.0.1 DE
Lips Party classics - version 1.0.1 EN

Mao.. Vänd på steken nu..
Låt folk köpa Lips, och sedan bundla de andra releaserna och kanske lite extra specialedition låtar i en release..
Jämför med Gears of War 2 - Game of the year edition... etc etc

Kan EA låta en uppdatering till Burnout paradise till v1.9 vara 1,7GB (och den måste man ha om man ska spela live.).
Så varför inte lägga in uppdateringen av spelmotorn, gränssnittet i en ver 1.5-patch och sedan köra låtarna som med spelet bundlat DLC eller rent DLC för de som inte köpt den nya releasen..  (hmm..vm i lååång mening utan punkt).

Så om du inte har något Lips-spel och gillar singstar, karaoke idéen så köp då första Lips eller Lips no#1 hits på rea.  

Lips Party classics är inte värt pengarna om du inte har 500kr förmycket och har Lips-nerd tatuerad i pannan.

PS: Eventuella stavfel, syftningsfel, otydlig struktur och felaktigheter skyller jag på den sena tidpunkten när detta skrivs. På något sätt så blev inspirationen förstor, så att det blev viktigare att skjuta denna denna release i knävecken än att spela forza3, l4d2, diska och....ja just gå och sova i vettig tid..

=========================================================
EDIT: En bra funktion är att om man spelar "Partyclassics" och väljer en låt som kommer från "no1 hits" så behöver man bara byta skiva en gång...  dvs man byter till "no1 hits" och kan sedan fortsätta spela efter låten... Inte som om man byter till gamla Lips , då måste du även byta tillbaka tilll det nyare spelet efter låten.

Tänkte testa senare att ladda ned alla tre skivorna till hdd och se om man då slipper detta "jidder" helt.
« Senast ändrad: februari 28, 2010, 12:44:01 PM av Fkavipela »
"The castle Antrax?!"

Utloggad Tuttosinistro

• Medlem
  • *
« Svar #21 skrivet: februari 28, 2010, 12:01:38 PM »
En fundering. De låtar jag laddat ner på DLC, går de bara att sjunga med min profil ?
När tjejen skulle sjunga häromdagen fanns inte de låtarna med ?!?

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #22 skrivet: februari 28, 2010, 12:37:41 PM »
Jag har haft samma problem och lite ovetenskapligt kommit fram till att DLC verkar vara knuten till den som laddat ned den..Detta blir jätte stökigt om man har flera konton och där även ens partner laddar ned musik..
Slutar med att just dessa konton ALLTID ska vara inloggade för att hela musikarkivet ska vara tillgängligt...

"The castle Antrax?!"

Utloggad Tuttosinistro

• Medlem
  • *
« Svar #23 skrivet: februari 28, 2010, 21:38:38 PM »
Hmm..tråkigt. Inte minst för att tjejen precis skapat sitt konto och kommer därför inte kunna använda det till de låtarna vi tog hem i början  :-\

En miss. Men det är klart, MS points som man köper är väl kopplade till kontot och på så vis blir det automatiskt kopplat till den som köpt låten. Men nu när jag tänker på det så hade hon tillgång till minst en låt som vi laddat ner...

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #24 skrivet: mars 01, 2010, 09:42:45 AM »
Tja vad jag har sett så ...
Om jag loggar in och startar spelet så säger den <<394 låtar>>
Om min fru gör samma sak så säger den <<342 låtar>>
Om vi båda är inloggade så säger den <<409 låtar>>
Så i vårt fall så är dlc bundet till person.

Observera att detta skiljer mellan vilken version av spelet som vi startar (ovanstående gäller No#1 hits).
Startar vi första "Lips" så har vi väldigt många låtar då spelet även räknar sånt som ligger nedladdat på hdd och som finns tillgängligt i mediacentret. Medan dessa inte finns med i de nyare versionerna som spelet säger "Pga rättighets problem så kan låtarna inte importeras"..
Well.. jag har provat alla varianter men tydligen så fungerar det inte att ladda ned egna låtar till hdd från köpe-fin-cd och sedan sjunga dem i freestyle-läge i de nyare versionerna. I första lips fungerar det bra... (även om låt-listan blir väääldigt stökig när den importerar * från hdd och mediacenter)

"The castle Antrax?!"

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #25 skrivet: mars 04, 2010, 18:01:17 PM »
När man som bäst har lugnat sig efter att ha gnällt sig blålila över att Lips Partyclassics egentligen borde ha varit DLC istället för en ny release / ny tittel i Lips-konceptet. Så vad händer?

Sitter som bäst och tittar på min sk "Gamescore" och "achievements" på webben och lägger märke till något konstigt..
Tidigare när bara Lips fanns så hade jag 960/1000 points, när Lips no#1 hits kom så hade jag 1090 av 1250 och nu efter förra helgens firande då Lips Partyclassics släpptes så finns 1335/1500 points på kontot.
Men vad ser jag.. .... det står nu att jag har 1335/1750 points?!?!

Vad betyder det?
Lips 1000p
No1 hits 250p
Pclassics 250p
= 250p förlite..

Surfar runt en stund till och hittar info om "Tne new  LIPS, I (heart) the 80-s" .

Så för alla älskare av karaoke-tvspel och frystorkad 80-tals muzak... snart kommer en ny release på Lips-temat.
Om man senare tittar på låtlistorna och vilka achievements som ska locka oss att köpa och spela det nya spelet så...
är det ännu en release inom "mer av samma"-konceptet  *suck*

// Jonas
"The castle Antrax?!"

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #26 skrivet: mars 14, 2010, 01:03:26 AM »
Stod och vrålade lite idag och försökte slå Visbit Aka FxEffekt´s rekord på Personal Jesus, gick fan inte..:D
Men det var kul att se lite rekord här och var, slog dom mesta gjorde jag också..;)
 Skulle bara kolla läget vilka som sitter inne med spelet, så jag kan adda lite mer.
Feel free att adda mig:
GT: Claesson77
Kom hem från Buenos Aires igår och efter att skummat igenom den här tråden + fått ett par utmaningar från er så vart jag ju nästan lite sugen på att köpa spelet nu. Lånade det några dagar av en kompis och testade för ett bra tag sen, därav har jag lite poäng på några låtar. Och kom väl fram till att det inte var några höjdar låtar, men no1 hits borde man väl hitta hyfsat billigt i dagsläget.

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #27 skrivet: mars 14, 2010, 20:26:55 PM »
Citera
no1 hits borde man väl hitta hyfsat billigt i dagsläget.
Tror tom att du hittar Lips och No#1 Hits i paket tillsammans till rätt bra pris om du är sugen att göra två flugor på smällen ;D
"The castle Antrax?!"

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Jonas
« Svar #28 skrivet: april 27, 2010, 00:59:25 AM »
Lips - I (heart) 80s

Ja vad ska man säga... lite ris och lite ros.
För att de som tycker att det är jobbigt att läsa sågningar (och för känsliga läsare) så börjar jag med det positiva..

För första gången så kostar en ny Lips-release inte lika mycket som en "huvud-utgåva". Utan kostar mer som en "dyr uppgradering" .. och det är ju en seger i sig själv. För dessa ny-släpp är inget annat än uppdateringar av det ursprungliga LIPS-spelet.
Så för ett Jenka mindre än fyrahundringar så införskaffades idag det nya Lips I heart 80s.
Läste inte så mycket om vilka låtar som ingick .. (det var ju trots allt till fruskapet där hemma) utan jag roade mig åt faktumet att detta spel var 33% billigare än att ladda ned låtarna som DLC.. eller omräknat <10kr/låt.  Weeey!! ;D

Detta är en seger för en snåljåp som jag....

Tyvärr så visade det sig ganska omedelbart att detta spel också hade fått den tunnaste låtskörden i hela serien.
Samtidigt som jag inte kan hitta några nya påskägg, features och/eller andra förädlingar av spelet...så betyder detta att...det är ännu mer av samma som tidigare releaser. Men med ett tunnare låtutbud..

Så min tidigare ståndpunkt står kvar..  Har du inte Lips men känner dig sugen på att köpa och sjunga.
Satsa då på Lips och no#1-hits.  Party Classics är en blek uppföljare och I heart 80s är...

Tja som att betala för ett biobesök .....för att efteråt i salongen märka att det är Polisskolan 6 "Går under jorden" som visas...
Det är den bleka, sjuka och banjospelande brodern som man inte pratar om bland folk...

Den får 2st trasiga TAC2 av mig i betyg.  :-[

Låtlista:
The Look Of Love - ABC
Forever Young - Alphaville
Cruel Summer - Bananarama
Dreaming - Blondie
Video Killed The Radio Star - The Buggles
You’re The Inspiration - Chicago
Don’t Leave Me This Way - The Communards
Do You Really Want To Hurt Me - Culture Club
Boys Don’t Cry - The Cure
Let’s Dance - David Bowie
Whip It - Devo
Come On Eileen - Dexys Midnight Runners
Rio - Duran Duran
Mirror In The Bathroom - The Beat
A Little Respect - Erasure
A Good Heart - Feargal Sharkey
Relax - Frankie Goes To Hollywood
The Power Of Love - Huey Lewis & The News
Don’t You Want Me - Human League
Centerfold - J. Geils Band
Bad Reputation - Joan Jett and The Blackhearts
Too Shy - Kajagoogoo
Walking On Sunshine - Katrina & The Waves
Bette Davis Eyes - Kim Carnes
Kids In America - Kim Wilde
Celebration - Kool & The Gang
Our House - Madness
Blue Monday ’88 - New Order
The Riddle - Nik Kershaw
Love Is A Battlefield - Pat Benatar
Roxanne - The Police
Don’t Get Me Wrong - The Pretenders
Super Freak - Rick James
Alive And Kicking - Simple Minds
Tainted Love - Soft Cell
Gold - Spandau Ballet
Shout - Tears for Fears
Mickey - Toni Basil
Vienna - Ultravox
Don’t Go - Yazoo
« Senast ändrad: april 27, 2010, 01:01:36 AM av Fkavipela »
"The castle Antrax?!"

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #29 skrivet: april 27, 2010, 11:00:49 AM »
Fast å andra sidan har 80's Lips det klart bästa "partyvärdet" för oss som började vårt partyliv på 80-talet och gjorde allsköns debuter till band som Ultravox (mina husgudar!), Human League, Yazoo, Kim Wilde mfl...

Personligen tycker jag att det är PÅ TOK för mycket waylande (stavas det så) R'n'B skräp på tidigare Lips-utgåvor... Denna skiva innehåller ju verkligen HITS från 80-talet och inte bara sånt som utgivaren haft råd att betala licenser för...  ;D

Men att jag gillar denna kan också bero på att jag var "Synthesajsrare" på 80-talet och turnerade de lokala fritidsgårdarna med mitt band "Omikron" utrustade med Polysix, Juno's, Poly 800 och Sakata trummaskin...  ;D Självklart hade vi också svarta skjortor, smala röda skinnslipsar och snedlugg... Det var tider det! ;D ;D ;D

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."