Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: EA låser sig ofta.  (läst 160 gånger)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
EA låser sig ofta.
« skrivet: februari 15, 2010, 09:18:57 AM »
Fick ett pm ifrån greklive, där han säger att han blir utslängd ifrån lobbyn hela tiden.
 Kan inte riktigt svara på varför, har inte heller varit ute Online i lobbyn på ett tag.
Men jag och demiko prata lite om detta igår, det händer tydligen när man hoppar mellan olika lobbys.
TW har låst sig oftare för mig också, hände bl.a när jag hoppa ifrån Shoppen till driving rangen. Jag antar att det bara är att bita ihop och hoppas på att det funkar 2ndra gången. Ett tips är kanske att bota om boxen. Annars vet jag tyvärr inte.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
Re: EA låser sig ofta.
« Svar #1 skrivet: februari 15, 2010, 12:36:55 PM »
Jag upplever ofta att det är problem med EA's servrar i alla deras spel. Förstår inte varför de måste ha ett så invecklat system...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #2 skrivet: februari 15, 2010, 14:29:24 PM »
Jag upplever ofta att det är problem med EA's servrar i alla deras spel. Förstår inte varför de måste ha ett så invecklat system...

Minns att de hade det som krav för att börja utveckla multiplayer för Xbox Live. Standard är ju annars att använda sig av MS-servrar, men EA krävde egna. Varför har jag dock ingen aning om. Kanske vill de ha total kontroll över sina spel (och kunder)... :o
Ignorance is bliss

Utloggad greklive

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
« Svar #3 skrivet: februari 16, 2010, 12:09:27 PM »
Fungerade för mig i går kväll, för 2 h sen koppla den bort mig på ea server i TW10  fungerar fortf inte!