Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Forza - Disk unreadable  (läst 161 gånger)

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 558
  • Jonas
Forza - Disk unreadable
« skrivet: februari 21, 2010, 20:45:00 PM »
-NEEEEEEINN!!!!!
Skriker jag inom mig när jag skriver detta.
Sedan slutet på jan har jag långsamt uppslukats av Forza3.
Men vad händer?  När jag idag hade kört "Cir.de Catalunya" så hänger sig spelet när den ska ladda den vanliga "dashboarden".  
Stänger och startar igen..
Har tappat det senaste loppet... "well shit happends"
Försöker starta loppet igen ... spelet hänger sig.
Försöker igen ... "Disk unreadable"
Dammar av den och provar igen. Spelet startar nu, loppet starar men grafiken är inte "komplett" himlen fortsätter ned i banan och massa andra psykideliska effekter.

När jag tittar på skivan (har inte installerat Forza på hdd enligt denna tråd...tyvärrr http://xboyz.se/forum/index.php/topic,1262.0.html ). så har den en skada längst med spåren på skivan.. som om krysslådan har fått för sig att fräsa bort de yttersta 10mm från den..

Help me Obi Wan Kenobi ...you are my only hope!!
Varför? När? Hur?....   frågorna är många.

Kan tillägga att jag till skillnad från diverse andra saker i mitt liv är väldigt rädd om xbox-spelen..  :(

Edit
http://support.xbox.com/support/en/us/xbox360/gamesandmedia/games/discreplacement/DiscReplacementPlan.aspx
20USD... *suck*

Edit 2
Sorg, har nu provat en massa olika varianter, men tydligen så ligger revan precis där den ska läsa / ladda spelmotorn.. för ena gången så faller ljud bort.. (bara bakgrundsljud), nästa gång så finns det ingen "värld" ..det är bara grått.  och en tredje gång så blir det bara "tok hängning" =(
« Senast ändrad: februari 21, 2010, 22:07:06 PM av Fkavipela »
"The castle Antrax?!"

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 204
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
Re: Forza - Disk unreadable
« Svar #1 skrivet: februari 21, 2010, 21:18:23 PM »
-NEEEEEEINN!!!!!
Skriker jag inom mig när jag skriver detta.
Sedan slutet på jan har jag långsamt uppslukats av Forza3.
Men vad händer?  När jag idag hade kört "Cir.de Catalunya" så hänger sig spelet när den ska ladda den vanliga "dashboarden".  
Stänger och startar igen..
Har tappat det senaste loppet... "well shit happends"
Försöker starta loppet igen ... spelet hänger sig.
Försöker igen ... "Disk unreadable"
Dammar av den och provar igen. Spelet startar nu, loppet starar men grafiken är inte "komplett" himlen fortsätter ned i banan och massa andra psykideliska effekter.

När jag tittar på skivan (har inte installerat Forza på hdd enligt denna tråd...tyvärrr http://xboyz.se/forum/index.php/topic,1262.0.html ). så har den en skada längst med spåren på skivan.. som om krysslådan har fått för sig att fräsa bort de yttersta 10mm från den..

Help me Obi Wan Kenobi ...you are my only hope!!
Varför? När? Hur?....   frågorna är många.

Kan tillägga att jag till skillnad från diverse andra saker i mitt liv är väldigt rädd om xbox-spelen..  :(

Edit
http://support.xbox.com/support/en/us/xbox360/gamesandmedia/games/discreplacement/DiscReplacementPlan.aspx
20USD... *suck*

går det att köra en sån där disk repborttagningstjofärs på den kanske???

om inte hmmm f.u..k.jag som började trivas med spelet och möjligheterna med er på xboyz   ;'(
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 558
  • Jonas
« Svar #2 skrivet: februari 22, 2010, 17:49:26 PM »
Var in hos den lokala tvspelskrängaren i stan. Han upplyste mig om hans totala oförmåga och ovilja att hjälpa till i ärendet. Men jag fick gärna prata med Microsoft eller köpa ett nytt spel för endast 499kr .. *GAAAAH!!!*

Gick sedan till "Hemmakväll" och de hade en varmpoleringsmaskin för cd/dvd.....aso skivor..
Hon i kassan verkade lite osäker på om längdsgående revor verkligen gick att fixa men hon skulle göra ett försök.
3min senare så kom hon tillbaka och bad mig kolla... det fanns nu ett litet litet spår kvar..

Har nu kommit hem, installerat Forza på hdd och provat .. "DET FUNGERAR" och detta till det facila priset av 30 riksdaler..

Vad säger man?! 

-Forza forza forza, Viva la forza!!!! =)
"The castle Antrax?!"

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 204
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
« Svar #3 skrivet: februari 22, 2010, 18:04:32 PM »
SKI.KUL... allright manne lets burn some rubber.. and i dont mean condoms  :D
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...