Xboyz.se - Tag Archive for "Recension" - page 6

Författare Ämne: Några saker jag inte blir klok på...  (läst 665 gånger)

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
Re: Några saker jag inte blir klok på...
« Svar #15 skrivet: 11 mars, 2010, 10:30:56 AM »
Och varför i hela friden måste man vara 8 spelare för att kunna spela en privat multiplayer match?!?

Min gissning ligger på att serverutrymmet/servrarna kostar pengar. Så om massa jeppar kan starta privata matcher åt höger och vänster för att springa runt på själva eller med en enda vän. Då går det åt mycket serverutrymme åt detta, troligtvis för mycket eftersom många glin skulle göra det...

Eller vad tror ni?

Haestpojken: Fallskärmen får du ut genom att trycka på A.
Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #16 skrivet: 11 mars, 2010, 11:12:43 AM »
Det är ju inte jag utan EA som valt den lösningen... Om JAG vill spela 1 vs 1 med en kompis online tycker jag att jag ska få göra det eftersom det är JAG som betalat för spelet, det är jag som betalar för Xbox LIVE och det är jag som bestämmer hur jag vill spela! De får väl helt enkelt skapa serverutrymme för det! Och 8 spelare minimum är väl lite i saftigaste laget eller?!? 4 hade jag kanske kunnat köpa...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1029
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #17 skrivet: 11 mars, 2010, 11:23:56 AM »
Med tanke på hur mycket problem de har med servrarna så är 8 minimum ganska bra..  :P Alternativet är ju att de kunnat lägga in en del där man kan välja om man vill starta en egen server för private game eller köra på deras. Så man kan köra mindre lag än minimum gränsen. Skulle säkert kunna vara utförbart. Då belastar man inte deras servrar.

Å andra sidan så kan det blir ett paradis för moddning...

En annan sak jag inte förstår är  varför de gjort sniper klassen till en Rambo klass!?

Är det sunt att ge dem c4, mortarstrike, kubmedinbyggdrörelsedetektor, spottingsikte och 12x zoom!? Varför behöll de inte specialforces klassen från ettan? Känns som om det fattas en klass.

Medic klassen är support klass inte medic..

Aaaah, nu är det färdig klagat. Annars är det jäkligt kul!  ;D

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #18 skrivet: 11 mars, 2010, 14:58:48 PM »
Håller med om klasserna! Så här hade jag velat se det. Typ...

Assault: Automatkarbiner (spärrade för full auto) + gadgets som tex C4. Endast rödpunktsikten max 4x zoom
Medic: SMG + nuvarande gadgets. Endast rödpunktsikten max 2x zoom
Support: MG/LMG + gadgets som tex Mortar. Endast rödpunktsiken max 2x zoom.
Recon: Endast bolt action snipergevär och sikten med max 12x zoom. Endast spotting som bonuspryl!
Engineer: SMG med rödpunkt max 2x zoom. Minor, ammo packs, C4 osv.

Sedan undrar jag om det inte hade varit vettigt att ha en Crew-klass som är de enda som kan köra fordon på de banor sådana finns? Alla klasser kanske kan åka med som gunners men bara Crew kan flyga/köra. Då tvingas man liksom välja: ska vi köra en fordonsoffensiv med all den eldkraft det innebär eller ska vi anfalla med välutrustade soldater?

« Senast ändrad: 11 mars, 2010, 15:34:33 PM av El Hadji »

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 373
  • Sicken jäkla smäll!
« Svar #19 skrivet: 11 mars, 2010, 16:38:48 PM »
Det med att kommunicera över hela laget så har jag för mig att det är att man trycker upp på styrkorset. Men efter att ha tittat i manualen (vem gör det liksom.. :P) Så är det select knappen man kör med. Det jag inte vet är om det bara är squadleadern som kan kommunicera med alla andra squads eller alla i squaden.

Jag antar du menar BACK-knappen...

Det är lite konstigt, i MW2 måste jag sätta så gott som alla andra spelare på MUTE för att inte drunkna i svordomar och visslingar och barnskrik. Men i BF:BC2 är det helt tyst. Inte en jäkel säger så mycket som flaska... Jag undrade ett tag om inte mitt headset gått sönder. Hursomhelst, är det någon som lyckats prata med någon annan squad? När jag googlat runt lite verkar det som de flesta rekommenderar Party-chat över spelets inbyggda comm.
[xblgt]Dynamite Harry[/xblgt]

Utloggad BB

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
« Svar #20 skrivet: 11 mars, 2010, 16:49:35 PM »
Sedan undrar jag om det inte hade varit vettigt att ha en Crew-klass som är de enda som kan köra fordon på de banor sådana finns? Alla klasser kanske kan åka med som gunners men bara Crew kan flyga/köra. Då tvingas man liksom välja: ska vi köra en fordonsoffensiv med all den eldkraft det innebär eller ska vi anfalla med välutrustade soldater?

Det är ju att ändra hela Battlefield konceptet. Hela grejen är ju att kunna byta mellan närstrid och fordon. Kan inte se att en Crew-klass skulle tillföra något.. tyvärr.