Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Några saker jag inte blir klok på...  (läst 596 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1985
    • Xboyz.se
Några saker jag inte blir klok på...
« skrivet: mars 05, 2010, 14:10:26 PM »
[1] Det finns en cheevo som heter "Et tu, Brutus" eller nåt liknande och som man får om man knivar 5 lagkamrater. Problemet är att det inte går att kniva lagkamrater - inte ens i Hardcore. Skjuta, spränga och köra över går bra, men trots att blodet sprutar som på en finsk midsommarfest, går det inte att sänka en lagkamrat med kniv. Så frågan är: hur i hela friden låser man upp denna Achievement? :-\

[2] BFBC2 är ett Squad-baserat lagspel och som är fyllt av olika taktiska element. Problemet är bara att det inte går att KOMMUNICERA mellan lagmedlemmarna. Varje squad blir en isolerad ö och istället för att spela 12 vs 12 spelar man 4+4+4 vs 4+4+4. Jag fattar inte riktigt hur man tänkt här från DICE sida. Finns det NÅGOT sätt att gå runt detta så att man kan prata mellan samtliga squads i laget? ::)

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 922
  • a.k.a Spelgubben
Re: Några saker jag inte blir klok på...
« Svar #1 skrivet: mars 05, 2010, 14:18:51 PM »
[1] Det står ju iochförsig "Knife 5 friends"
Kan ju vara som så att man ska kniva nån i motståndarlaget som man har på sin vänlista.

[2] Har inte hunnit kolla så mycket på online biten ännu, men går det att starta ett private chatparty
samtidigt som man spelar BFBC2 ? Kan det vara en möjlighet
« Senast ändrad: mars 05, 2010, 14:24:44 PM av Lord Honko »

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: mars 05, 2010, 14:28:40 PM »
Angående [1]: Det har du HELT rätt i! Tog för givet att det var friends i samma lag med hänsyn till Julius Caesar kopplingen, men så måste det ju vara naturligtvis. Dock är det konstigt att just kniven inte funkar som teamkilling redskap...

Angående [2]: Kan man vara så många som 12 pers i ett XBL party? Har faktiskt aldrig testat... Isåfall är det ju en lösning eftersom Party Chat funkar alldeles utmärkt ihop med BFBC2! ;D

Utloggad MrVista

• Teknisk Guru
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 470
    • TheRealMrVista
« Svar #3 skrivet: mars 05, 2010, 14:32:13 PM »
XBL party är max 8 pers.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: mars 05, 2010, 14:45:49 PM »
There you have it: 12 pers i laget men man kan bara snacka mellan 8 spelare...  :o Vad är tanken bakom liksom?!?

En idé för spel på servrar med 24 spelare:

Varje lag har ett Recon-team som opererar självständigt för att störa fienden och skapa oreda. Resterande spelare hanterar fordon och ser till att objekt intas/försvaras. Dessa spelare kan då kommunicera via Party Chat. Detta "system" medför två fördelar: man slipper campingorgier där ALLA spelar som snipers och det blir lättare att koordinera vettiga anfall och försvar. Vem som spelar som vad får man ju då givetvis bestämma innan match... Kan kanske funka...

Som det är nu blir jag vansinnig när någon i laget drar iväg med en tom Blackhawk och jag inte har en chans att be honom/henne att komma tillbaka och hämta upp mig. Eller när 99% av laget består av snipers och INGEN placerar ut en sprängladdning mer än jag och de i mitt party...

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #5 skrivet: mars 05, 2010, 14:52:24 PM »
Rätta mig om jag har fel men är det verkligen så att man spelar 12vs12 (4+4+4) vs (4+4+4)
stycken i dessa squad baserade spel. Är inte tanken att man spelar just 4 vs 4 osv.
Så uppfattar jag det hela om man läser beskrivningen på just squad biten:

Squad Rush:
Rush played tight, as two squads go head-to-head over two single M-COM stations.
Blow the stations or bury all enemy reinforcements to win.

Squad Deathmatch:
Four squads and one Infantry Fighting Vehicle roam the map.
Nail the other squads before they nail you. First squad to fifty kills wins.
« Senast ändrad: mars 05, 2010, 14:54:19 PM av Lord Honko »

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #6 skrivet: mars 05, 2010, 15:08:14 PM »
Nu blev jag förvirrad... Man är väl fler än 4 human players i varje lag även tex i Rush?

Notera: jag har en promo-kopia av spelet så jag saknar manual, vilket kan förklara att jag verkar helt "lost"... (mer än vanligt alltså...)  ;D
« Senast ändrad: mars 05, 2010, 15:10:58 PM av El Hadji »

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #7 skrivet: mars 05, 2010, 15:40:39 PM »
Ja, jag vet inte riktigt. Det var så jag uppfattade det genom att läsa beskrivningen.
Har inte hunnit titta nånting på onlinebiten ännu.

Utloggad BB89

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 186
« Svar #8 skrivet: mars 05, 2010, 16:18:30 PM »
[1] Det finns en cheevo som heter "Et tu, Brutus" eller nåt liknande och som man får om man knivar 5 lagkamrater. Problemet är att det inte går att kniva lagkamrater - inte ens i Hardcore. Skjuta, spränga och köra över går bra, men trots att blodet sprutar som på en finsk midsommarfest, går det inte att sänka en lagkamrat med kniv. Så frågan är: hur i hela friden låser man upp denna Achievement? :-\

Svar: Du måste kniva personer som du har på din friendslist. Det måste vara i ranked, funkar inte i private. Och dom måste vara i andra laget ;) Däremot vet jag inte om man kan lägga till personer man redan knivat så dom räknas :-\

Nu blev jag förvirrad... Man är väl fler än 4 human players i varje lag även tex i Rush?

Svar: Finns 4 spelsätt online; Rush(24st), Conquest(24st), Squad Rush(8st=4*2) och Squad Deathmatch(16st=4*4).
« Senast ändrad: mars 05, 2010, 16:21:23 PM av BusbyBabe89 »

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #9 skrivet: mars 05, 2010, 16:35:41 PM »
Tack Busby! Nu klarnar det något... Samtidigt undrar jag vilket Rush-läge det är jag spelat snart 4 timmar...  ::)

Utloggad Pson Rex

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 207
« Svar #10 skrivet: mars 05, 2010, 21:08:28 PM »
När man trycker på Create a squad så står den bara och snurrar, det går inte att cancla!!!

Samma sak gäller när man trycker på Private team match!!   ??? ??? ???

Det man kan göra är att gå tillbaka till dashboarden!

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 946
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #11 skrivet: mars 06, 2010, 09:37:53 AM »
Det med att kommunicera över hela laget så har jag för mig att det är att man trycker upp på styrkorset. Men efter att ha tittat i manualen (vem gör det liksom.. :P) Så är det select knappen man kör med. Det jag inte vet är om det bara är squadleadern som kan kommunicera med alla andra squads eller alla i squaden.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #12 skrivet: mars 06, 2010, 16:11:09 PM »
Man kan konstatera EN sak: Matchmakingdelen av BFBC2 är "sådär"... Igår testade vi att spela en Privat match. Vi delade in oss i lag och drog igång. Hamnade vi i lagen som vi valt? NEJ! Spelet blandade och gav. Och varför i hela friden måste man vara 8 spelare för att kunna spela en privat multiplayer match?!?

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 946
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #13 skrivet: mars 09, 2010, 12:53:56 PM »
En sak jag inte blir klok på:

Spelade rush med järngänget igår. Vann och vann..  ;) Efter ett tag så märkte vi att vi var den enda squaden som anföll och försökte ta Coms. Tittade snabbt på kartan och märkte att de andra stod still en bra bit bak på kartan. Gissa vad de gjorde? Det stod fyra snipers i klunga och hängde. Visst vi vinner men det är inte deras förtjänst precis. JO, de var villiga att röra sig framåt när vi satte igång sprängladdningarna på "comsen".

Man fick göra desperat run and gun attacker för att desarmera när man var försvarande lag. Det kunde cirkulera två tre pers runt craten men ingen desarmerade!?

Jaja, vi vinner i alla fall..  :P

Edit: Varför la de till perken där de har "spotting" så man ser fienden bättre med 12x optisk zoom som sniper!? 50% av gångerna jag dör så är det av en sniper. Vilket säkert är för många. Så varför sluta spela som det då? De vinner kanske inga matcher men de får kills...  :P
« Senast ändrad: mars 09, 2010, 12:57:17 PM av Subita »

Utloggad haestpojken

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #14 skrivet: mars 11, 2010, 10:23:58 AM »
Erhhhm :)
hur vecklar man ut fallskärmen?

Hehe har inte listat ut det än.