Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Hur räddar vi online spelen?  (läst 227 gånger)

Utloggad Supermario8bit

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 20
Hur räddar vi online spelen?
« skrivet: mars 08, 2010, 09:26:19 AM »
Undrar om någon datakunnig kan förklara för mig hur det kan ta år för spel att utvecklas men bara veckor för yngre tonåringar att fullkomligt slakta spelen med olika mods/hacks??? Det verkar blivit lättare på sista tiden. Ex: MW2 spara spelet på en usbpinne , stick in den i datorn, ladda ner ett program, ändra några siffror logga in igen poof 10 min till, Prestige 10. Sen är det bara att spela på och skrika nigger, faggot whore etc det vanliga tugget oavsett zon. 

ah iaf bara några funderingar.... ???  :-X

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 557
  • Jonas
Re: Hur räddar vi online spelen?
« Svar #1 skrivet: mars 08, 2010, 10:22:19 AM »
Ja en bra fråga. Tror att det finns varianter av den på forumet sedan tidigare.
Man har resonerat om att spelen skulle vara dyrare, det skulle vara lite svårare att skapa nya live-konton, enklare att "banna" eller från centralt håll bättre efterkontroll av "spelare" som faller utanför mönstret.

Tror att höja priset på spel och att göra det svårare att skapa nya live-konton är svårt.
Då båda dessa inkräktar på M$ och speltillverkarnas lust att slussa in nytt folk i xbox-plattformen, xbl och tillhörande spel.  Blir lite som jag tagit upp tidigare ... lusten att tjäna pengar är större än man uppfattar problemet med "avarterna".

Personligen så skulle jag önska att man var hårdare från MS/XBL.
I kombination med att man delade in världen i olika zoner (ex USA, Central och sydamerika, Afrika och mellanöstern, Europa, Asien, Austrialien) så skulle man ha en chans att bättre hålla koll på spelarna och sänka trösklarna för "spelare som faller utanför mönstret".

För så svårt borde det inte vara att sätta upp ett regelverk per spel.
<Xh spelat och med följande achievement, rank = FUSK!!
Frekventa nätverksstörningar vid XBL-spel = troligtvis lagswitchare -> hänvisad till "Underground-zon och tillhörande server"

Osv osv... jag vet inte om jag är på rätt spår. Men jag tycker att intresset att "rensa upp" bör komma från MS.
För om de låter XBL-degenereras så kommer de inte att ha ngt att erbjuda om ett antal år.

// Jonas - Är på DDR-humör idag ;)

EDIT :
Sak tillägga att det enda spel jag har haft problem med ovanstående är Gears of War.
Och jag antar att det finns andra spel där problemet är större.
« Senast ändrad: mars 08, 2010, 10:48:46 AM av Fkavipela »
"The castle Antrax?!"

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: mars 08, 2010, 10:46:19 AM »
MS har blivit betydligt hårdare i sin tillämpning av användarvillkoren för XBL och mängden bannlysta konsoler och spelare ökar lavinartat. När det gäller modifiering av Gamerscore, avatarer mm, har man nolltolerans. Problemet är att det finns så himla många tokmuppar och att det kommer nya hela tiden. Men Policy Enforcement Team ligger definitivt inte på latsidan!

Sen är det ju helt enkelt så att vissa spel lockar fram rötäggen: MW2 är väl det värsta exemplet misstänker jag.

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 943
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #3 skrivet: mars 09, 2010, 22:02:32 PM »
Men i slutändan handlar ju allt om att tjäna pengar. Annars kulle man kunna sätta in enorma resurser på att bara exempelvis inte bara banna konsoller och personer , utan även ta kontakt med vissa föräldrar som låter sina barn sitta online och spela. Där de varken har åldern inne samt sitter och säger riktigt fula saker och beter sig illa. Vilket deras föräldrar skulle i princip utövat aga på dem om de fick höra det.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: mars 10, 2010, 11:00:38 AM »
Jag är inte så säker på det tyvärr... Ibland faller inte äpplet långt från päronträdet. Kolla in Suspension-forumet på Xbox.com där massvis av föräldrar svär, hotar och gormar över att deras små solstrålar blivit bannlysta från XBL...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #5 skrivet: mars 10, 2010, 16:41:07 PM »
Nej det är väl så tyvärr...

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 204
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
« Svar #6 skrivet: mars 10, 2010, 17:04:16 PM »
va 17 tror du de lärt sig från.... TV:n eller  :D... tror fan det e mentaliteten gör som JAG säger inte som JAG gör... hmmmmm undrar om det funkar så i verkligheten... NOT MF U POS BLIP BLIP.. ur son is a zerox copy of U u IDIOT.... :D :-\

eller e jag helt ute och simmar???
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 826
  • Ägget kom först!
« Svar #7 skrivet: mars 10, 2010, 17:38:10 PM »
Måste bara inlägga, att man behöver ju faktist inte spela med folk/barn som är jobbiga, och som skriker könsord mm. mm.  Skapa då en sluten community, så vips har man bara seriösa gubbar, som föredrar en krysslåda framför sin eftermiddags whiskey. Versus psyko mördarna i sitt egna lilla helvete.. ;)

Alla glada, alla nöjda....neä, man hittar nog någonting att klaga på där också..

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #8 skrivet: mars 10, 2010, 18:44:11 PM »
Helt rätt Claesson. Man behöver ju inte spela ranking-hysteri-matcher som måste spelas mot fjun. Det går att ha alldeles utmärkt roligt ändå ju...
Visst, för att få alla vapen och så vidare så måste man i nån mån göra det. Men om man tar BFBC2 och MW2 som exempel så låser man ju snabbt upp allt man behöver för att ha kul.  :)
Ignorance is bliss

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 204
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
« Svar #9 skrivet: mars 10, 2010, 20:35:09 PM »
japp det var därför man kom med här :D

slippa sk.ten   :P
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #10 skrivet: maj 10, 2010, 10:53:03 AM »
Men samtidigt är segern så ljuv när man vinner över fjunen och de är så dåliga förlorare att de är på gränsen att ADHD-Lipa..  ;D