Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Sniper: Ghost warrior  (läst 463 gånger)

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
Sniper: Ghost warrior
« skrivet: mars 09, 2010, 08:56:00 AM »
Ignorance is bliss

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1322
Re: Sniper: Ghost warrior
« Svar #1 skrivet: mars 09, 2010, 10:42:27 AM »
Kanske blir lite som sniper elite?

KAN ju bli skoj om de gör det Realistiskt! Såg att de tog hänseende till vind och gravitation, men hur gör de med kruttemp, rotationsavdrift, väder, mm?

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: mars 09, 2010, 10:56:05 AM »
Sånt här gillar vi! Dock saknas "1337" i speltiteln för att få 100% dorkfactor... ;D Och jag hoppas att man erbjuder riktiga sikten, vilket alla andra utvecklare högaktningsfullt skiter i...

Ett exempel: låste upp min SV-98 i BFBC2 igår. Standardsikte till den är ett "1P69 3-10x" - alltså ett sikte som går att ställa in mellan 3 och 10 gångers förstoring. Men i BFBC2 är det fast förstoring och dessutom fel hårkors... Sånt irriterar mig till max! I Modern Warfare saknar SVD'n PSO-siktet. Vad är då poängen med att låsa upp unika vapen när unika features utelämnas? De ryska sniperriktmedlen är helt outstanding eftersom de låter dig avståndsbedöma med en skala direkt i siktet. Det enda spel till 360 som fått detta rätt är gamla Flashpoint!

Sedan kan man undra varför man ska erbjuda närstrid i spelet... Är inte poängen med prickskyttar att plocka mål på långt håll?

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Tuttosinistro

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 105
« Svar #3 skrivet: mars 09, 2010, 13:40:45 PM »
Jag är inte så insatt som mister ovan här, men tycker det är kul att spela sniper (hellre än bra om man säger så). Gick oftast som det i de gamla GR-spelen. Det går inte så fort så jag hinner gömma mig och sikta ordentligt.

Ska nog ta en närmare titt på detta när det nu kommer...

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: mars 09, 2010, 16:00:12 PM »
Jag har också alltid gillat att spela som sniper och just snipingdelen är det jag gillar bäst med BFBC2: Du måste ta hänsyn till bullet drop mm när du skjuter och inte som i MW2 hålla rakt på målet oavsett avstånd. OFDR är det spel som bäst simulerar sniping till 360 vilket garanterat är anledningen till att alla "kids" ratar det. De tycker inte att det är kul att bli skjutna från 1000m och inte kunna skjuta tillbaka med sina karbiner...  ;D

Vi får hoppas att "Sniper: Ghost Warrior" (Brrr... Jag RYSER av namnet!) lyckas få till det!

Utloggad Tuttosinistro

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 105
« Svar #5 skrivet: mars 09, 2010, 17:54:13 PM »
Kanske skulle satsa på Operation Flashpoint så länge då...till vi vet mer om Ghost Warrior.

Utloggad Pson Rex

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 207
« Svar #6 skrivet: mars 31, 2010, 15:58:10 PM »
Lite mer info + några nya bilder

Citera
A new military FPS is set to hit PC and Xbox 360 in June - with realism at its heart.

City Interactive's Sniper Ghost Warrior (unsurprisingly) concentrates on sniper missions.

The title's set on the fictitious South American island of Isla Trueno, where a despotic military regime lead by the ruthless General Vasquez has overthrown its democratic government to seize control.

Gamers play one of a group of covert commandos, charged with infiltrating the rebel stronghold and overthrowing the unelected powerbase.

Its makers boast of a 'truly realistic ballistic system that accounts for the distance of a shot, fall-off of the bullet's trajectory, and environmental factors, such as wind direction'.

The game is set in lush jungle environments, and allow the user to use the cover of the foliage to take out key targets, while other members of your squad can act as 'spotters' to detail the positions of foes.

Players must also manage the breathing of their sniper to provide a more accurate shot, while the game's 'Bullet Cam' system offers close-ups.

The mission spans 16 stages, moving onto oilrigs, a mine, the coast, and a set of ruins.

The sniper elements are mixed with more action-packed firefights, as the enemy break cover and the squad is forced to engage in open combat.

The game also includes a series of multi-player modes, wherein up to 16 players can compete simultaneously.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=241244

Kan nog bli ganska coolt

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #7 skrivet: mars 31, 2010, 16:19:44 PM »

The game also includes a series of multi-player modes, wherein up to 16 players can compete simultaneously.

Camp-fest 2010 eller??  ;D
Ignorance is bliss

Utloggad Pson Rex

• Medlem
  • *
« Svar #8 skrivet: mars 31, 2010, 16:31:08 PM »

Precis som BC2?  ;)

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 501
« Svar #9 skrivet: mars 31, 2010, 19:29:34 PM »

Precis som BC2?  ;)

Ha ha ha, När det är årsmöte i Campingförbundet brukar jag antingen springa runt med mora kniven blandskogsdungarna eller bara gå på objectiv, lätta poäng att tjäna.  ;D
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #10 skrivet: april 01, 2010, 14:09:37 PM »
The sniper elements are mixed with more action-packed firefights, as the enemy break cover and the squad is forced to engage in open combat.

Kanske läge att döpa om spelet?

Sniper: Morons who can't aim and kill enemies undetected and are forced to fight in open combat

VARFÖR ska man blanda in "action-packed firefights" i en sniperspel?!? Är inte hela poängen med snipers just att undvika firefights? Efter att ha läst tilläggsinfon måste jag nog säga "njae" till denna titel. Hittepåmiljö och begrepp som "action-packed" bådar inte gott. Lägg till "Ghost warrior" i titeln så blir jag RIKTIGT tveksam!

Utloggad Pson Rex

• Medlem
  • *
« Svar #11 skrivet: april 03, 2010, 10:29:42 AM »
Exclusive Debut Gameplay Trailer

Citatet nedan är hämtat ifrån en kommentar till trailern ovan.
Citera
This is a game of polish developer City Interactive. It's made on the Chrome Engine 4.0 made by another polish developer - Techland, who made the Call of Juarez: Bound in Blood on this engine.

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #12 skrivet: april 25, 2010, 10:25:30 AM »

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1322
« Svar #13 skrivet: april 25, 2010, 18:23:23 PM »
Men vänta här nu! Allvarligt, ska detta föreställa en prickskytt? Jag menar, längsta avståndet han sköt på var väl runt 150 m? Det hade jag ju klarat med lätthet med en Ak5 med järnsikten.  ??? En prickskytt ska ju för fan kunna verka upp mot ~800 m. Nä är det såhär korta skjutavstånd då är det verkligen inte aktuellt med ett köp.  ???

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #14 skrivet: april 26, 2010, 09:31:26 AM »
1. Varför är det nåt mystiskt sken kring gubbarna han siktar på?
2. Varför har spelet "sniper" i titeln? Han kör ju med en SPR Mk0 Mod 1 såvitt jag kan se vilket är ett "Marksman" vapen i första hand...
3. Varför har BÅDA medlemmarna i sniperteamet SPR'er? Brukar man inte ha en spotter med M4 eller motsvarande?
4. Varför exploderar skallen på fienden SAMTIDIGT som bössan smäller? Jäääääkligt snabba kulor! (Om han inte skjuter på kpist avstånd förstås...)

Nä... Jag håller med Kilrah... Det här verkar vara MW2 i "sniperförpackning". Kan också tillägga att jag har ett mer avancerat kikarsikte på mitt airsoftgevär...