Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Omröstning

Köpa eller inte köpa?

Förhandsbokat.
2 (25%)
Köp!
3 (37.5%)
Inget köp!
3 (37.5%)
Helt ointressant.
0 (0%)

Antal personer som röstat: 0

Författare Ämne: Tiger Woods 11  (läst 339 gånger)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
Tiger Woods 11
« skrivet: mars 11, 2010, 12:29:33 PM »
Själv så förhandsbokar jag det till release dagen. Givetvis! ;D

Utloggad greklive

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
Re: Tiger Woods 11
« Svar #1 skrivet: april 15, 2010, 08:51:23 AM »
Var kan man göra de?  va kostar de extra ? :)

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #2 skrivet: april 15, 2010, 15:16:32 PM »
Jag hoppade över förra årets upplaga och sitter fortfarande med 09:an. Om TW11 känns tillräckligt utvecklat så blir det definitivt dags för mig att uppdatera.  :)
Ignorance is bliss

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #3 skrivet: april 15, 2010, 20:59:42 PM »
Var kan man göra de?  va kostar de extra ? :)

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=80304&lang=se&subsite=games&&ref=
 Jag har spanat lite på Discshops sida, och har till och med ringt och hört om man får spelet på release dagen, och han sa att han inte kunde lova till 100% men om allt går som det ska så dimper spelet ner i lådan samma dag som det släpps, det är deras mål i alla fall.

Jag hoppade över förra årets upplaga och sitter fortfarande med 09:an. Om TW11 känns tillräckligt utvecklat så blir det definitivt dags för mig att uppdatera.  :)

köp köp köp.  :D

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #4 skrivet: april 15, 2010, 21:36:07 PM »
Har EA ändrat releasedatumet  i Europa till samma som USA nu.Trodde inte vi skulle få det förrän 2 Juli här.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #5 skrivet: april 16, 2010, 10:02:09 AM »
Har EA ändrat releasedatumet  i Europa till samma som USA nu.Trodde inte vi skulle få det förrän 2 Juli här.

Vad baserar du detta på? Har du sett det nånstans? Skulle ju vara trevligt och inte lika puckat!  :P

Enligt denna är det fortfarande juli som gäller: http://www.eurogamer.net/releases.php?platform=
Ignorance is bliss

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #6 skrivet: april 16, 2010, 14:24:15 PM »

Vad baserar du detta på? Har du sett det nånstans? Skulle ju vara trevligt och inte lika puckat!  :P

Enligt denna är det fortfarande juli som gäller: http://www.eurogamer.net/releases.php?platform=

Ursäkta mig KluddKalle. Jag glömde frågetecknet, så det kunde lika gärna tolkas som ett påstående som en fråga.
Det skulle vara
"Har EA ändrat releasedatumet  i Europa till samma som USA nu? Trodde inte vi skulle få det förrän 2 Juli här."

Discshops sida anger preliminärt releasedatum till 8e Juni och Claesson skrev

"Jag har spanat lite på Discshops sida, och har till och med ringt och hört om man får spelet på release dagen, och han sa att han inte kunde lova till 100% men om allt går som det ska så dimper spelet ner i lådan samma dag som det släpps, det är deras mål i alla fall."

utan att nämna något annat datum så Jag menade egentligen att ifrågasätta om Discshop verkligen kan leverera den 8e Juni (eller ev ett par dar senare),och om så är fallet om det beror på tidigarelagd Europarelease eller om dom fixat det på annat sätt.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #7 skrivet: april 16, 2010, 16:19:03 PM »
Hehe, bara för att vara så tydlig som möjligt. Det var inte dig jag kallade puckad...utan EAs konstiga beslut att släppa TW-spelen cirka en månad tidigare i USA. Det har varit så de senaste åren, och jag fattar verkligen inte varför.

Sen kollade jag nyss på EAs egna hemsida och där står fortfarande 2 juli. Av erfarenhet vet jag att man inte ska lita på återförsäljares datum. Eurogamers lista är en av de mest pålitliga jag vet om för europa.

Men annars kan man ju kolla om det är regionslåst och köpa från USA om man inte vill vänta. Fast med lev. tid så kanske man bara tjänar ett par veckor på det.  :P
Ignorance is bliss

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #8 skrivet: april 16, 2010, 16:42:00 PM »
Jo Jag förstod att det var EA du syftade på.
Även Engelska Amazon som Jag köper mycket spel från anger 2a Juli som releasedatum, inget datum angivet på Tyska amazon än.
Tidigare år har dom varit regionsfria, känner en del folk som köpte från Asien i fjor (Ej japanska utan asiatiska PAL märkta) Även  Amerikanska och Japanska NTSC-versioner skall ha funkat men tydligen är det alltid ett osäkrare alternativ även om dom är regionsfria. (Bara vad folk sagt till mig, vet inte mycket om sånt själv)

Jag avvaktar nog, så får Amerikanerna testa innan Jag bestämmer mig om köp.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #9 skrivet: april 19, 2010, 18:32:00 PM »
Du det där datumet, såg jag inte ens..måste nog ringa dom igen, jag återkommer.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #10 skrivet: april 22, 2010, 13:11:50 PM »
Du det där datumet, såg jag inte ens..måste nog ringa dom igen, jag återkommer.

Han var inte lite snurrig, han trodde att alla spel släpptes samtidigt. Vilket fall som helst så får dom in TW11 1:a JUL så du får spelet på release dagen den 2:a JUL. Dom ska ändra datum på hemsidan.

Jag bokar i helgen i alla fall och hoppas lagerkillarna har bättre koll på läget.
  http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=80304&lang=se&subsite=games&&ref=

ps. handlar du för 600 så blir det fraktfritt, så köp en snickers eller nått i deras kiosk ;)
« Senast ändrad: april 22, 2010, 13:14:20 PM av Claesson77 »

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #11 skrivet: april 22, 2010, 16:24:37 PM »
Jag vet att jag kanske är lite väl tidigt ute, men jag drog iväg en beställning redan nu..:)
 så då börjar den lååånga väntan.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #12 skrivet: maj 13, 2010, 09:52:05 AM »

hehe

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #13 skrivet: maj 24, 2010, 13:25:09 PM »
Så har Jag storhandlat i helgen. Alan Wake, Red dead redemption och en bokning av TW 11 på samma gång.
Plus att Jag får Too human, ett för mig okänt spel, på köpet. Med Fotbolls VM och ett påfyllt spelbibliotek bör denna sommar bli den blekaste i mannaminne.  8)  Lär dock missa golf första helgen eftersom Jag beställt från England. (kan se Claesson rulla med ögonen över min snåla strävan att spara ett par hundralappar)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #14 skrivet: maj 24, 2010, 20:32:29 PM »
Jag beställt från England. (kan se Claesson rulla med ögonen över min snåla strävan att spara ett par hundralappar)

Den som spar han har...tillslut bara pengar kvar.. :D
 Det är nog bara jag som är lite dum i huvet som tycker det är prestige har äga spelet samma dag som det släpps.