Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: 1 månad xbl Gold för 10kr  (läst 233 gånger)

Utloggad swyzak

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 6
1 månad xbl Gold för 10kr
« skrivet: mars 27, 2010, 21:02:11 PM »
Tjenare.
Tänkte bara tipsa er om att hålla era ögon öppna när ni lirar. Det verkar som om MS med hjälp utav IW/Activision ger folk möjligheten att köpa 1 månad xbl Gold för 10kronor.

Det verkar som om att det är ett random erbjudande då det bara finns tillgängligt lite då och då. Jag själv har sett det en gång och köpte 3 månader för 30;- fick även e-post där det stod att jag köpt det så något lureri tror jag knappast det är.

bilbevis ; http://data.fuskbugg.se/skalman01/20100327013.jpg

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1228
  • \m/(-_-)\m/
Re: 1 månad xbl Gold för 10kr
« Svar #1 skrivet: mars 27, 2010, 22:24:00 PM »
Det är nog såna erbjudanden som man får när man inte köpt en årsprenumeration
för att hålla folk kvar.
När mitt 1mån trial gick ut på mitt andra konto så dök erbjudandet om 10:- för en månad upp
under spotlightfliken som jag naturligtvis slog till på och det var inga konstigheter.

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 946
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #2 skrivet: april 12, 2010, 11:52:38 AM »
Ligger även ett erbjudande om 3 mån för 99kr i dashboarden...

Dock så står det att pengarna dras från ditt konto efter det att ditt nuvarande medlemskap gått ut. Med andra ord så vill de att man ska betala med kontokort. Helt okej om de sänker avgiften eftersom pre-paid går att få tag på billigare..  :P

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 922
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #3 skrivet: april 12, 2010, 12:16:26 PM »
Helt okej om de sänker avgiften eftersom pre-paid går att få tag på billigare..  :P

Det där med att betala med kort är faktiskt en grej som jag inte alls
förstår hur dom har tänkt. Förstår inte för mitt liv varför det är dyrare att betala
med kort än med "Pre-Paid Cards". I mitt tycke borde det vara precis tvärtom.
Men det kanske är någon av er därute som har en bra förklaring till varför det är så ?

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #4 skrivet: april 12, 2010, 13:11:50 PM »
förstår hur dom har tänkt. Förstår inte för mitt liv varför det är dyrare att betala
Men det kanske är någon av er därute som har en bra förklaring till varför det är så ?
Jo det är märkligt, de kanske inte vill konkurera med de fysiska affärerna på samma sätt som det är med de hutlösa priserna på games on demand?

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #5 skrivet: april 13, 2010, 18:46:12 PM »
De kom på att låta summorna för MS Points vara samma som spelen efter ca.. ja hur långe har 360n varit ute på marknaden? Så det kommer säkert det med.  :P

Detta vet jag inte om det är sant, men Guld Live är betydligt billigare i staterna kontra europa?

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #6 skrivet: april 13, 2010, 20:31:11 PM »
De kom på att låta summorna för MS Points vara samma som spelen efter ca.. ja hur långe har 360n varit ute på marknaden? Så det kommer säkert det med.  :P

Detta vet jag inte om det är sant, men Guld Live är betydligt billigare i staterna kontra europa?
Jo det är billigare om man köper via marketplace tror jag. Men vi kan ju komma undan någorlunda billigt om man köper prepaycard via england. Ett år via marketplace kostar väl 700 kr? Köper man på nån engelsk sida betalar man runt 370 kr idag tror jag, när pundet är ganska lågt. Då tycker jag ändå det är överkomligt.

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #7 skrivet: april 14, 2010, 21:08:42 PM »
599:- kostar det. men du har en poäng där om man kan få tag på 12 mån Guld för 370 kr. Riktigt bra klipp!  :)

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 400
  • Growing old is inevitable, growing up is optional!
« Svar #8 skrivet: april 28, 2010, 13:21:42 PM »

Som leverantör förväntas det av MS att de erbjuder tjänsten på sin hemsida. Dock kräver tjänsten underhåll, tillsyn, uppdatering, kanske en server att snurra på, programvara, licenser, avtal osv osv osv... Plus att banktransaktioner inte sköts av MS direkt mot banken utan av en extern mellanhand som tar betalt för sina tjänster.

Nu är ju inte Bill & Co så fattiga att de inte har råd med alla avgifter m.m., men anledningen till att det kostar liiiite mer än pre paid är att det medför kostnader för MS att ha den tjänsten tillgänglig.

Fortfarande jävligt snålt och surt av dem!
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
« Svar #9 skrivet: maj 28, 2010, 13:29:42 PM »
599:- kostar det. men du har en poäng där om man kan få tag på 12 mån Guld för 370 kr. Riktigt bra klipp!  :)

http://cheapxboxlivecodes.com kostar 12mån bara £27.99 = 332,40kr. - just for the record! :)