Xboyz.se - Not Found

Författare Ämne: UPP till kamp !!  (läst 221 gånger)

Utloggad Kvitung

• Special Guest
  • Seniormedlem
  • Antal inlägg: 338
UPP till kamp !!
« skrivet: 27 september, 2008, 13:07:37 PM »
Nu är det fan dags att gå ihop och protestera mot alla jälva skispel som släpps!! Det känns ju som att det är dags att sälja 360:n snart ... upp på barrikaderna nu så vi får spel VI VILL HA!!!!!!!!!

AAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

YOU DON`T SCARE ME! WORK ON IT!!
?? ?? ??????? ????! ?????? ?? ??!!

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1389
Re: UPP till kamp !!
« Svar #1 skrivet: 27 september, 2008, 16:48:22 PM »
Amen!

Tänkte på det senast igår. "Det kommer fan sällan riktigt bra spel nuförtiden, bara en massa genomstressade skitspel med noll spelkänsla" Fan, lägg några år och gör ORDENTLIGA spel som HÅLLER! Inte sånt skit som man spelar igenom en gång (om ens det)och sen använder som ölunderlägg.

Utloggad JOBEno1

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 442
    • JOBE´s SANNING
« Svar #2 skrivet: 27 september, 2008, 17:15:38 PM »
Jag håller med!

Ta med er öl så ska jag dricka upp den åt er!!!!
Mot fronten era svin!

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #3 skrivet: 29 september, 2008, 10:26:51 AM »
Frågan är: vad kan vi som konsumenter göra? Hur ska vi över 30 få utvecklarna att inse att vi är en ganska kräsen publik som inte accepterar halvtaskiga releaser och att vi inte är intresserade av "fjunisspel"? Handen på hjärtat, så är väl vi (Xboyz och HDO) extremt kräsna. Kanske tycker folk att spelutbudet på marknaden är alldeles utomordentligt?
Problemet, som jag ser det, är att vår konsolkarriär inleddes med ett spel som hade allt: Ghost Recon! Det var precis så verklighetstroget som vi vill ha det, det var inte scriptat vilket gjorde att vi kunde styra och ställa samt använda oss av realistisk taktik. Multiplayerdelen var helt fantastisk och det släpptes förhållandevis många nya kartor efter releasen. Kort sagt: Vi blev bortskämda!

Jag är helt med på KV's idé om ett upprop. Men om detta upprop skall lyckas måste vi enas om en strategi kring det. Att bara gnälla och såga spel (som jag gör) på löpande band hjälper inte. Skiten säljer ju faktiskt och CoD 4 slog alla rekord trots alla problem med matchmaking och lagg. Vi måste således få utvecklarna att förstå att vi inte är ensamma om att vilja ha fler Flashpoint liknande titlar. Så hur fan gör vi?

Först och främst måste vi samla fler spelare från hela världen runt vårt upprop och vi måste hitta bra argument. Att sitta på hdoclan.se och xboyz.se och lipa lär inte göra någon skillnad. Vi måste skapa nån sorts hype på forum som Xbox.com och liknande. Jag föreslår att vi börjar med att inventera vilka sajter (internationella) som vi skall börja attackera med våra idéer. Nästa steg bli att formulera vår agenda för att sedan gemensamt gå ut med den. Vi får inte uppfattas som gnälliga gubbar (även om vi detta fallet är det)...

@KV: Inventera bland dina klanbröder. Be Big Al pejla av stämningarna på andra sidan Atlanten och Ukred i England.

@Xboyz: Kom med idéer (realistiska) på vad vi kan göra.

Over'n'out!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1389
« Svar #4 skrivet: 29 september, 2008, 19:08:32 PM »

Hadji... går det att komma i kontakt med utvecklarna för OpFP2? Jag menar, vi kanske kan få förtesta liret och komma med KONSTRUKTIV kritik eller liknande? Skulle gärna vilja ge dem en eloge för att de verkar vara de enda som går MOT strömmen angående spelutvecklingen.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #5 skrivet: 30 september, 2008, 08:03:00 AM »
Jag har försökt att kontakta snart varenda kotte på Codemasters men har inte hört en knyst. Lite konstigt för marknads- och PR-avdelningarna brukar i regel vara väldigt hjälpsamma. Jag menar både Activision och Ubisoft svarade nästan omgående på mina första mail. Det som gör mig lite skraj när det gäller Flashpoint 2 är:

1. Det händer nästan ingenting på hemsidan
2. Det har inte släppts någon ytterligare info spelet på nätet
3. Releasedatumet känns minst sagt diffust

Det kan ju vara så att Codemasters väljer att inte svara på mina mail angående Flashpoint 2 av den enkla anledningen att det inte finns så mycket att berätta... Hoppas jag har fel.

Utloggad Kvitung

• Special Guest
  • Seniormedlem
« Svar #6 skrivet: 30 september, 2008, 13:06:10 PM »
Vad jag ska göra är att ta upp det här med AL plus några av det gamla GR spelarna jag mötte i början av min Xbox karriär, det är därför jag börjat spela GRAW2 Nu är jag inte en jätte-fan av just GRAW men att få spela på OGR och GRIT banor var underbart, det som måste övervinnas är att några av dem liksom ni är sponsrade av UBI vilket ibland leder till nu kan vi inte kritisera UBI vi är ju sponsrade, men det måste man nog, det är vi som har köpkraften.
 jag kollade lite på xbox-forumen på xbox.com och insåg här hitttar man ingen. om man kollar på diskussionen om BIA:HH
Vi VET att det är skit ändå finns folk som hyllar det antingen är de betalta att göra det eller så är de runt ut sagt dumma i huvudet ( det är mer så att de försvarar sitt inköp än spelets kvalitet verkar det som )
Jag var på vippen att ringa DN spelredaktion.. men det steget tar vi när vi har en lobbygrupp och en genemsam strategi

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #7 skrivet: 30 september, 2008, 17:56:56 PM »
Vi kompromissar aldrig om våra uppfattningar även om vi råkar ha visst samarbete med vissa distributörer. Ubi kanske inte är överlyckliga över min recension av BiA:HH, men de borde åtminstone lyssna på kritiken och inse att vi är en kritisk men också köpstark målgrupp. Jag höjde GR till skyarna när det begav sig med GRAW har jag bara sågat...

Utloggad Kvitung

• Special Guest
  • Seniormedlem
« Svar #8 skrivet: 30 september, 2008, 20:16:09 PM »
Vi kompromissar aldrig om våra uppfattningar även om vi råkar ha visst samarbete med vissa distributörer. Ubi kanske inte är överlyckliga över min recension av BiA:HH, men de borde åtminstone lyssna på kritiken och inse att vi är en kritisk men också köpstark målgrupp. Jag höjde GR till skyarna när det begav sig med GRAW har jag bara sågat...

Det är så det ska vara, nu menade jag inte xboyz i det här fallet UBI, jag postade på ett annat forum och fick två lama svar vi håller med dig men GRAW 4 kommer ju snart... och det är precis det jag var rädd för, De tror att det obekräftade spelet siochså kommer bli svaret på deras drömmar och förväntningar.. En viss T*****X höjde tex PDZ til skyarna innan han en sett det...

men vi får gneta vidare

Utloggad monz reality

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 34
« Svar #9 skrivet: 5 oktober, 2008, 19:34:24 PM »
Detta är ett mycket bra initiativ. Det skriver jag på med glädje  :)

Själv har jag lite funderingar, bl.a.
Tänk er en taktisk shooter, där alla får dela på vinstpoängen.
Allstå man får bara poång vid vinnande omgång, inte för induvidiella "kills". (Då kanske folk inte bryr sig om att te.x laga fordon, att vara medic osv. för dom får ändå poäng, och hur mycket man själv inte bryr sig om score så finns det dom som det betyder allt för.)
Istället för avdrag vid teamkills så borde man bli av med vapen och liknade som
man fått jobba hårt för... Då tror i alla fall jag att man tittar två ggr innan man
trycker av avtryckaren. Tror även att ett sånt spel inte är mycket till spel för team killers ;D

Men,men... Bara funderingar som sagt och inget som vore intressant för dagens utvecklare..

Tja!
« Senast ändrad: 5 oktober, 2008, 19:37:33 PM av monz reality »