Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Tiger Woods 11 Demo  (läst 221 gånger)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
Tiger Woods 11 Demo
« skrivet: maj 20, 2010, 09:26:22 AM »
Jag hade grymt stora förväntningar när baren långsamt puttrade igång och började sin vandring upp till 100%.

Äntligen klart, "spela", jag möts av ett grymt intro, med tv grafik och det pirrar lite så där som det gör på julafton när man öppnar det första paketet. Tyvärr så snålar EA på förhandstitten, och man kan inte riktigt skapa en bild om hur spelets helhet kommer att se ut.
 Menyn suger! kan jag alla fall säga. Den påminner lite om spelen på den gamla goda tiden då man satt och spela spel på kassett, måste ha varit nån praktikant eller nått som snickrat ihop den, men jaja, jag är inte den som bryr sig så mycket om utseendet i menyn. Huvudsaken är att den levererar.
 Vilken den verkar göra.

Ryder Cup verkar vara ett schysst inlägg i TW11 i alla fall, nu var dom ju som sagt ganska snåla och man kunde bara spela dom tre första hålen och med bara 4 vs 4. Men något jag ser fram emot är online spelet med 12 vs 12, där alla 12 spelare slår ut samtidigt på första tee, det ska bli sköj att få uppleva. Att spela som Tiger Woods eller Rory Mcilroy är kanske inte lika intressant för mig i alla fall.

Grafiken är grym, som väntat. Mer färg och det tycks "flyta" på lite bättre. Det där med att håret och kläderna skulle fladdra i vinden spelade faktiskt ingen roll, det är väl kanske inte riktigt där man ska lägga fokus.
 Ljudet när man smackar iväg en 300 meters drive saknas fortfarande, det har enligt mig blivit ännu värre, nu låter det som om man slår iväg en pingisboll.

Nått som jag gillar dock är "True View" där man ser banan som den är och får tänka lite, istället för att få allt serverat, Om man nu kan välja detta alternativ när man spelar privat online så kan ni räkna med att det också kommer vara en standard här på XBTW Tour, det kan kanske lära folk att vara tacksamma att gå på par.

Annars är spelkänslan aningen sämre, detta kan bero på att man inte riktigt vant sig, men det verkar som om dom gjort det aningen svårare att lägga sig en meter ifrån pin vid varje inspel, vilket är bra.
Spelat hade jag ju köpt vilket fall som helst, men jag tror inte jag kommer ångra mig och jag tror att det håller ett helt år även denna gång.

Jag passar på att välkomnar alla Xboyzare som vill vara med till våran turnering. Vi kommer att ha mindre tävlingar i år för att riktigt få denna evenemang känslan, det ska vara mera fest och gå i en mer social anda, så vare sig du är proffs eller amatör ska du få en skön och rolig upplevelse.

Vi ses på TEE!

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
Re: Tiger Woods 11 Demo
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2010, 10:06:30 AM »
Jag testade och jag gillade. Det här blir ett garanterat köp. Tack vare True view kändes det äntligen som att man faktiskt spelar golf (eller åtminstone börjar det närma sig). Hoppas det går att få bort det blåa strecket efter bollbanan bara...
Ignorance is bliss

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2010, 21:31:46 PM »
Ja precis; Man kan ju välja bort linjen i menyn, men den är likt förbannat med där ändå. Det kanske kommer på original spelet.

Men fan gött! då räknar jag med dig till XBTW Tour 11.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #3 skrivet: maj 20, 2010, 22:26:52 PM »

Men fan gött! då räknar jag med dig till XBTW Tour 11.

Det kan du göra. Det är nog den enda golfen jag kommer ha tid med i år (nybliven pappa) fast någon riktig runda måste jag nog lyckas klämma in.  :)
Ignorance is bliss

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #4 skrivet: maj 21, 2010, 14:50:34 PM »
Ursäkter!  ;D
Nä, jag vet hur det är, jag har två barn, men lyckas ändå klämma in en runda i veckan. Frugan däremot är la så där nöjd med mitt golfande. men vad gör man.. Im a addict.

Edit: Vi snackar i verkliga livet nu..:) :)
« Senast ändrad: maj 21, 2010, 14:52:34 PM av Claesson77 »

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #5 skrivet: maj 21, 2010, 20:40:48 PM »
Ursäkter!  ;D
Nä, jag vet hur det är, jag har två barn, men lyckas ändå klämma in en runda i veckan. Frugan däremot är la så där nöjd med mitt golfande. men vad gör man.. Im a addict.

Edit: Vi snackar i verkliga livet nu..:) :)

Jo, fattar att det är IRL-golf vi pratar om. Jag har ett ännu större tennis-intresse så när jag tar mig tid cirka en till två gånger i veckan så blir det tennis. Skulle jag golfa utöver det också skulle jag nog inte stå så högt i kurs här hemma. Men hon supportar alla mina intressen, under den första pappaledigheten direkt efter födseln så skickade min fru iväg mig att spela golf. Nästan tvingade iväg mig faktiskt.

Var brukar du spela, och vad har du för hcp?
Ignorance is bliss

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #6 skrivet: maj 22, 2010, 00:03:35 AM »
Var brukar du spela, och vad har du för hcp?

Jag är medlem  i Albatross, så det är la där jag hänger mest. Jag började spela för drygt 2 år sen bara så jag är fortfarande på väg ner.
 Jag genrepade en bana i söndags (Stora Lundy) där vi ska spela GP-Golfen kval nästa vecka landade på 46 poäng :D
Så jag har 19,4 just nu..bör väl kanske ligga rund 14, om jag bara kan hålla min koncentration lite bättre..men ja du vet, lättare sagt än gjort.

Själv då?

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #7 skrivet: maj 22, 2010, 11:46:05 AM »
Spelar mest på Rotebro här i Stockholm, sanslöst bra bana för att vara halv pay-and-play. Bättre än de flesta "riktiga" banorna. Ligger på hcp 24 och känner mig rätt tillfreds med det, har väl ett spel för ett ännu lägre hcp egentligen men jag har inte tid att spela så mycket som jag skulle behöva. 24 är bra för då får jag spela på Bro hof något jag tänkt göra i år bara för att ha gjort det... :)
Ignorance is bliss

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #8 skrivet: maj 23, 2010, 09:03:15 AM »
24 är bra för då får jag spela på Bro hof något jag tänkt göra i år bara för att ha gjort det... :)

Bro Hof hade inte varit så dumt nej, måste säga att jag är rätt sugen på den banan också.Jag ska se Scandinavian Master där, i Juli om jag inte tar fel.