Jag hade grymt stora förväntningar när baren långsamt puttrade igång och började sin vandring upp till 100%.
Äntligen klart, "spela", jag möts av ett grymt intro, med tv grafik och det pirrar lite så där som det gör på julafton när man öppnar det första paketet. Tyvärr så snålar EA på förhandstitten, och man kan inte riktigt skapa en bild om hur spelets helhet kommer att se ut.
Menyn suger! kan jag alla fall säga. Den påminner lite om spelen på den gamla goda tiden då man satt och spela spel på kassett, måste ha varit nån praktikant eller nått som snickrat ihop den, men jaja, jag är inte den som bryr sig så mycket om utseendet i menyn. Huvudsaken är att den levererar.
Vilken den verkar göra.
Ryder Cup verkar vara ett schysst inlägg i TW11 i alla fall, nu var dom ju som sagt ganska snåla och man kunde bara spela dom tre första hålen och med bara 4 vs 4. Men något jag ser fram emot är online spelet med 12 vs 12, där alla 12 spelare slår ut samtidigt på första tee, det ska bli sköj att få uppleva. Att spela som Tiger Woods eller Rory Mcilroy är kanske inte lika intressant för mig i alla fall.
Grafiken är grym, som väntat. Mer färg och det tycks "flyta" på lite bättre. Det där med att håret och kläderna skulle fladdra i vinden spelade faktiskt ingen roll, det är väl kanske inte riktigt där man ska lägga fokus.
Ljudet när man smackar iväg en 300 meters drive saknas fortfarande, det har enligt mig blivit ännu värre, nu låter det som om man slår iväg en pingisboll.
Nått som jag gillar dock är "True View" där man ser banan som den är och får tänka lite, istället för att få allt serverat, Om man nu kan välja detta alternativ när man spelar privat online så kan ni räkna med att det också kommer vara en standard här på XBTW Tour, det kan kanske lära folk att vara tacksamma att gå på par.
Annars är spelkänslan aningen sämre, detta kan bero på att man inte riktigt vant sig, men det verkar som om dom gjort det aningen svårare att lägga sig en meter ifrån pin vid varje inspel, vilket är bra.
Spelat hade jag ju köpt vilket fall som helst, men jag tror inte jag kommer ångra mig och jag tror att det håller ett helt år även denna gång.
Jag passar på att välkomnar alla Xboyzare som vill vara med till våran turnering. Vi kommer att ha mindre tävlingar i år för att riktigt få denna evenemang känslan, det ska vara mera fest och gå i en mer social anda, så vare sig du är proffs eller amatör ska du få en skön och rolig upplevelse.
Vi ses på TEE!