Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Nördhobbies?  (läst 218 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1985
    • Xboyz.se
Nördhobbies?
« skrivet: april 25, 2010, 16:31:24 PM »
Är det någon mer än jag som har någon nördhobby? Jag har nämligen helt snöat in på att måla soldater i skala 1:32. När jag var liten hade jag alla Airfix soldater i skala 1:32 och de flesta i skala 1:72. Men målning var det inte tal om! Nej, ut i trädgården och leka krig var det som gällde. När man blev lite äldre blev gubbarna fina måltavlor för luftgevär och kinapuffar. Farsgubben hittar fortfarande små omålade medlemmar av ANZAC, brittiska 8:e, och US Army när han påtar på tomten!

Häromveckan var jag och familjen i en välutrustad leksaksaffär i Uddevalla. Till min förvåning har man åter börjat sälja dessa Airfix miniatyrer! De försvann ju helt efter försäljningsförbudet som utfärdades i flum-Sverige i slutet av 70-talet... Självklart blev junior mer än intresserad eftersom han leker med överlevare från mina 70-tals divisioner som finns kvar. Men den här gången tänkte jag att jag skulle måla dessa plastfigurer ordentligt. Så nu sitter jag vid köksbordet på lediga stunder med mina Humbrolfärger och pysslar. Och det är skitkul!  ;D ;D ;D

Hittills har jag målat:

Och snart är även dessa klara:

Bilder utlovas inom kort!

Planerna börjar nu växa i skallen på att bygga ett riktigt WW2-diorama...

Finns det fler modell-/skalbyggare här på Xboyz.se tro? Vore ju kul att kunna byta lite tips och idéer. Jag bygger även flygplan (också WW2) då och då...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 922
  • a.k.a Spelgubben
Re: Nördhobbies?
« Svar #1 skrivet: april 25, 2010, 17:12:35 PM »
Ah. vilka minnen.
Jag och farsan byggde massvis med modeller när jag var yngre och fortfarande bodde hemma.
Flygplan (typ spitfire) låg bland favoriterna.
Kanske skulle ta upp detta igen.

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #2 skrivet: april 25, 2010, 19:18:55 PM »
Sicket pilljobb :) Men kanske det som är halva grejen att försöka vara stadig på handen.
Fick mig att tänka på den här snubben, nu snackar vi mikromålningar när man faller i trans och jobbar mellan hjärtslagen  :o

Själv har jag snöat in lite på radiostyrda helikoptrar, har nån skum kinakopia-heli som jag inte ens varit ute med än då jag väntar på en strömadapter. Men har redan planer på att skaffa något mer rejält om intresset fortfarande finns efter några krascher  ::)

Utloggad EndlessAndreas

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 9
« Svar #3 skrivet: juni 01, 2010, 03:37:14 AM »
Riktigt najs :) ska bli kul med bilder sen. Är nog inget för mig, kan vara ganska darrhänt så det skulle vara lite frustrerande :-[

Själv samlar jag en hel del på DVDs. Gillar spec guldklimpar från 80, tidigt 90-tal och i schyssta utgåvor. Har även börjat samla på en del filmfigurer och replikor från filmer.