Multiplayern
skulle kunna vara bra... Men som vanligt är det laggproblem. Eller nåt... För inte kan man väl avsiktligt göra ett spel där AI-motståndare går ner på 2-3 skott medan mänskligt kontrollerade spelare klarar 2-3 magasin utan problem?!? De enda jag lyckades få ihjäl var Majoren och Vista eftersom deras figurer rörde sig normalt på banan. De övriga var OMÖJLIGA att få träff på eftersom de flaxade fram som poltergeist. Lyckades man ändå få in en turträff spelade det ingen roll eftersom min ammunition inte gjorde någon skada på dessa spelare.
Dessutom verkar matchmakingen fungera sådär... Eftersom demon är exklusiv och vi är (mig veterligt) den enda svenska sajten som delar ut koder verkar det konstigt att jag, Vista och Majoren 9 gånger av 10 hamnade
ensamma i varsin lobby när vi startade matcher och fick stå och vänta på andra spelare. Demon innehåller bara ett rankat läge så det verkar inte fungera att bjuda in vänner eller ta "join session"... Men om tre svenska spelare letar efter en rankad match borde ju systemet liksom placera oss i samma match. Nu lyckades vi hitta en workaround för problemet: Vi stod redo och tryckte på A-knappen för att leta efter match EXAKT samtidigt efter nedräkning. Med denna metod lyckades vi få in mig, Majoren, Vista och Truckers på samma server. Rankat eller ej, men JAG vill bestämma vem jag ska spela med! Det ska inte utvecklaren lägga sig i!!!

Spellägena online var ganska så lika varandra: I "Fragile Alliance" börjar man som gangster mot AI-poliser och ska först sno pengar och sedan hinna till en flyktbil. Alla gangsters som dödas spawnar som poliser. "Undercover Cop" fungerar på ungefär samma sätt med skillnaden att man inte spawnar och att en gangster egentligen är en undercover polis som ska skjuta alla i gänget. i "Cops and Robbers" (hette det så?) är halva laget gangsters och halva laget poliser. Kunde ha varit lite mer variation...
Något jag gillar med onlinedelen är konceptet att man premierar teamwork genom att intjänad poäng delas på alla i laget.
Nu är detta bara en demo och om man fixar poltergeists och lösa skott kan det nog bli ganska kul. Spelet kommer dessutom att ha ett co-op läge när det släpps vilket alltid är bra. Men om man inte fixar problemen tror jag att Kane & Lynch 2: Dog Days kommer dö snabbare än Dragon Rising och IL-2 Sturmovik...