- Har ni några tips på hur man tunar klubborna?
Det viktigaste när man tunar klubborna är nog att få så små "gap" mellan klubborna som möjligt, särskilt mellan de olika klubbtyperna. Försök hålla avstånden mellan klubborna på ca 20 meter eller mindre. Mer bara mellan Drivern och trä 3an
mindre när du kommer upp till wedgarna. Klubborna tunas i grupper, Driver, Träklubbor (3-7) Järnklubbor (1-PW) Tänk på att PWn är med i denna grupp och inte bland wedgarna när du tunar.Du kan byta vilka klubbor du har i bagen,men inte i clubtunern utan i "my bag"
Vill du slå långa Drivar? Skaffa en Advanced eller Expert klubba ( de går att tuna mer ) Gå till tunern och välj Drivern.Dra ner workabilityn så långt det går. Nu ökar sweetspoten och du kan istället öka Powern för att slå längre. Själv har Jag den lägsta workabilityn och 90% Power vilket ger en sweetspot på 21% har jag för mig men börja med lite högre sweetspot tills du fått mer skillpoints, typ 30-35% efterhand som du märker att du sällan slår snett med drivern kan du justera ner sweetspoten.
Skall kanske tillägga att Jag bara har 21% sweetspot på drivern och Jag måste koncentrera mig var drive för att inte slå snett.
Mina övriga klubber ligger på 35-40% eller nåt sånt. Förutom powern har jag inte ändrat mycket.Ändrat loften på Drivern till 8.5% för att tjäna några meter. Höjt loften lite på Järnen för att stanna lite snabbare och sänkt ett par snäpp på wedgarna för att inte få så mycket backspin.
- Hur jösse namn kommer man så långt med driven så man klarar "EA Challenges"? Jag är ju inte ens i närheten på dom flesta av dom :O
"EA Challenges" Är det EA gamernet challenges du menar? Själv har jag stängt av det då jag tyckte det var irriterande, men Jag antar att man behöver full Power och ibland även spela amateur så att man kan använda power boost för att klara en del.
Om du menar de skillschallenges där det gäller att slå långt så kan du ju testa att öka din power tillfälligt.Du kan hela tiden ändra om bland dina skillpoints om du väljer att prioretera något annat än du gjort tidigare.Eller hoppa över och gå tillbaka nör du har mer skillpoints och bättre utrustning.
- Använder ni er utav det nya aim-modet? Verkar vara ett väldigt konstig spelsätt :S
Jag gillar det men har inte använt mycket då man inte kan spela det online förutom på en del live-turneringar.
Likaså funkar den variabla vinden som jag gillade så mycket då jag slet mig genom skillschallenge-läget inte när man spelar online mot varandra. Såna grejer gör att jag tycker att hela spelet fått ett lite "halvfärdigt" intryck, tyvärr.
Adda mig gärna om du vill ha lite tips eller när du känner dig redo för en match. Jag och de flesta av mina kompisar spelar oftast orankade matcher så det behöver inte va så "seriöst"