Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Tiger Woods 11  (läst 1248 gånger)

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
Tiger Woods 11
« skrivet: juli 04, 2010, 14:46:18 PM »
Eftersom dom gamla trådarna är döda så hystar jag in en ny tråd om det nysläppta Tiger Woods 11.

Någon som köpt det ännu? Själv har jag haft fullt upp i helgen så har inte hunnit åka ner och köpa det ännu. Får se om jag hinner ner till stan idag innan dom stänger, annars blir det ett köp imorn  ;D

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
SV: Tiger Woods 11
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2010, 16:32:35 PM »
Jeg har kjøpt det og spilt noen runder offline...  ;)

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
« Svar #2 skrivet: juli 04, 2010, 19:42:07 PM »
Nice nice! Var o köpte det idag.. får bli o lira lite senare när sällskapet har dratt hem :)

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #3 skrivet: juli 05, 2010, 17:25:58 PM »
Kul med en till golfare bland oss. Min xbox ville inte läsa mitt gamla TW 10, så efter en månad utan soffgolf blev abstinensen så stor att jag spontanköpte en Asienversion från Långtbortistan för att slippa vänta en hel månad till, så ja, jag har haft spelet ett tag.

Jag säger som till Claesson, skynda att boosta skillpoints. Om du inte redan luskat ut bästa sättet är det genom att först göra alla challenges, då får man dubbla poäng när man gör om dom. Sedan kör man den sista Tiger challengen om och om igen (tråkigt, jag vet men man får 5000 points för 3 slag varje gång) Blir man för uttråkad kan man spela lite Target to Target under Mini games. Det ger också bra poäng.

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
« Svar #4 skrivet: juli 05, 2010, 22:09:35 PM »
Varför skynda sig med skillpoints då? Syftar du på att ha så bra spelare som möjligt när vi drar igång den interna ligan?
Jag som sitter här o njuter utav alla banor i lugn o ro  ;D

Blir lite småless på GIRIGA EA som redan har släppt massa nya svindyra banor som DLC när spelet släpptes i fredags här i Europa. Jädra rövarfasoner att man först ska betala 500-700kr för ett spel och sedan behöva betala 800M$-points x3 för att få fler banor. Så typiskt EA! *morr*

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #5 skrivet: juli 05, 2010, 23:07:24 PM »
Njut du på i lugn takt bara. Bara jag som eg i stort sett bara spelar online mot kompisar och aldrig offline.

Har varit lika irriterad som du på DLCn sedan Jag började spela Tiger för 2 1/2 år sedan (09an då). Det kommer att dyka upp många fler banor än de 3 eller 4 som är ute nu. Om man åtminstonde hade kunnat föra över de banor som man köpt tidigare år till nästa års upplaga hade det kunnat vara värt en liten slant.

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
« Svar #6 skrivet: juli 06, 2010, 01:21:06 AM »
Njut du på i lugn takt bara. Bara jag som eg i stort sett bara spelar online mot kompisar och aldrig offline.

Har varit lika irriterad som du på DLCn sedan Jag började spela Tiger för 2 1/2 år sedan (09an då). Det kommer att dyka upp många fler banor än de 3 eller 4 som är ute nu. Om man åtminstonde hade kunnat föra över de banor som man köpt tidigare år till nästa års upplaga hade det kunnat vara värt en liten slant.

Har tyvärr inte så många polare som lirar online. Är typ bara ni från xboyz. Är det kul online tro? Vågar mig inte riktigt på det ännu  ::)

Jo det är surt värre. Men samtidigt så blir man inte förvånad när det är EA som ligger bakom. Hade dessa banor kommit om sisådär några månader runt jul hade jag allt kunnat godta det hela. Men nu när banorna redan är utvecklade i samma veva som spelet släpps så är det bara sniket värre. 800p per bana med. Helt galet ju! Men men får njuta av det som finns så länge :)

Några snabba frågor till er som kan spelet bättre.

- Har ni några tips på hur man tunar klubborna?
- Hur jösse namn kommer man så långt med driven så man klarar "EA Challenges"? Jag är ju inte ens i närheten på dom flesta av dom :O
- Använder ni er utav det nya aim-modet? Verkar vara ett väldigt konstig spelsätt :S

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #7 skrivet: juli 06, 2010, 02:45:35 AM »
- Har ni några tips på hur man tunar klubborna?

Det viktigaste när man tunar klubborna är nog att få så små "gap" mellan klubborna som möjligt, särskilt mellan de olika klubbtyperna. Försök hålla avstånden mellan klubborna på ca 20 meter eller mindre. Mer bara mellan Drivern och trä 3an
mindre när du kommer upp till wedgarna. Klubborna tunas i grupper, Driver, Träklubbor (3-7) Järnklubbor (1-PW) Tänk på att PWn är med i denna grupp och inte bland wedgarna när du tunar.Du kan byta vilka klubbor du har i bagen,men inte i clubtunern utan i "my bag"
Vill du slå långa Drivar? Skaffa en Advanced eller Expert klubba ( de går att tuna mer ) Gå till tunern och välj Drivern.Dra ner workabilityn så långt det går. Nu ökar sweetspoten och du kan istället öka Powern för att slå längre. Själv har Jag den lägsta workabilityn och 90% Power vilket ger en sweetspot på 21% har jag för mig men börja med lite högre sweetspot tills du fått mer skillpoints, typ 30-35% efterhand som du märker att du sällan slår snett med drivern kan du justera ner sweetspoten.

Skall kanske tillägga att Jag bara har 21% sweetspot på drivern och Jag måste koncentrera mig var drive för att inte slå snett.
Mina övriga klubber ligger på 35-40% eller nåt sånt. Förutom powern har jag inte ändrat mycket.Ändrat loften på Drivern till 8.5% för att tjäna några meter. Höjt loften lite på Järnen för att stanna lite snabbare och sänkt ett par snäpp på wedgarna för att inte få så mycket backspin.

- Hur jösse namn kommer man så långt med driven så man klarar "EA Challenges"? Jag är ju inte ens i närheten på dom flesta av dom :O

"EA Challenges" Är det  EA gamernet challenges du menar? Själv har jag stängt av det då jag tyckte det var irriterande, men Jag antar att man behöver full Power och ibland även spela amateur så att man kan använda power boost för att klara en del.
Om du menar de skillschallenges där det gäller att slå långt så kan du ju testa att öka din power tillfälligt.Du kan hela tiden ändra om bland dina skillpoints om du väljer att prioretera något annat än du gjort tidigare.Eller hoppa över och gå tillbaka nör du har mer skillpoints och bättre utrustning.

- Använder ni er utav det nya aim-modet? Verkar vara ett väldigt konstig spelsätt :S

Jag gillar det men har inte använt mycket då man inte kan spela det online förutom på en del live-turneringar.

Likaså funkar den variabla vinden som jag gillade så mycket då jag slet mig genom skillschallenge-läget inte  när man spelar online mot varandra. Såna grejer gör att jag tycker att hela spelet fått ett lite "halvfärdigt" intryck, tyvärr.

Adda mig gärna om du vill ha lite tips eller när du känner dig redo för en match. Jag och de flesta av mina kompisar spelar oftast orankade matcher så det behöver inte va så "seriöst"
« Senast ändrad: juli 06, 2010, 02:49:33 AM av demiko »

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
« Svar #8 skrivet: juli 06, 2010, 17:11:02 PM »
Tack för alla tips. Dom är värdefulla för en sådan rookie som mig  ;D

Addar dig så kan vi lattja när jag blivit lite bättre  ::)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
« Svar #9 skrivet: juli 06, 2010, 21:24:02 PM »
Jag håller på att tråka mig igenom skill challenge just nu, fick ju spelet igår kväll. och så spelar jag ju bara tour-pro, så det tar sin tid.

Har faktiskt inte hunnit kolla på online läget än...med andra ord har jag rätt mycket noll koll, vet knappt hur "focus" fungerar.
Tänkte jag skulle nå level 5 i kväll i alla fall, så jag väntar med sällskapsgolfen några dar.
Men återkommer om ett par dagar, vi har ju en turnering på ingång, nästa vecka om jag inte tar fel  ....work work....
:D :D

Utloggad Tuttosinistro

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 105
« Svar #10 skrivet: juli 07, 2010, 10:36:17 AM »
Någon som vill bli av med sitt TW10 för en spottstyver så kan jag vara intresserad...

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #11 skrivet: juli 08, 2010, 09:35:06 AM »
Någon som vill bli av med sitt TW10 för en spottstyver så kan jag vara intresserad...

youve got mail

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #12 skrivet: juli 08, 2010, 20:12:52 PM »
Blir vansinnig på hole in one "challengen"...har du tips demiko eller nån annan.   :o

Lvl 5 btw och känner mig ganska redo inför veckan, skulle vilja ha köpt mig lite bättre klubbor, men wtf 5000 laxar. Sitter på typ 8000 nu och dreglar över en ny driver..men man vill ju uppgradera hela köret.
« Senast ändrad: juli 08, 2010, 20:14:42 PM av Claesson77 »

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #13 skrivet: juli 08, 2010, 20:50:09 PM »
Tror Jag fuskade där och spelade på beginnerläget  :-[  specialtunade sen en klubba för att gå exakt rätt längd och satte på 5 försök.

Rätt synd med skillschallenge egentligen, Hade varit rätt kul att ha kvar att spela offline när man inte hittar nån att spela med.
Det är ju rätt bra upplagt. Nu blev det att hasta igenom i jakten på XP istället.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #14 skrivet: juli 09, 2010, 09:13:21 AM »
Tror Jag fuskade där och spelade på beginnerläget  :-[  specialtunade sen en klubba för att gå exakt rätt längd och satte på 5 försök.

Rätt synd med skillschallenge egentligen, Hade varit rätt kul att ha kvar att spela offline när man inte hittar nån att spela med.
Det är ju rätt bra upplagt. Nu blev det att hasta igenom i jakten på XP istället.

FUSK!

Nä jag känner samma sak, gå en 18 hålare matchplay med Tiger Woods kan man ju alltid göra när som, men 98% av skillchallenge stressar man bara igenom för att kamma hem.. som exempel just hole in one challengen, helt onödig, bara irriterande när man kommer upp i typ 50-60 försöket.. :)

.. Sen har ju jag min säsong som jag alltid kör, och den är bra, tycker jag i alla fall, den håller länge.