Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Tiger Woods 11  (läst 1249 gånger)

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
SV: Tiger Woods 11
« Svar #15 skrivet: juli 09, 2010, 17:41:30 PM »
en snabb fråga bara om "regelboken" ang dessa punkter:

Citera
#4 Du får inte chippa på green.
#5 Du får inte använda några dresser som höjer alla dina attribut till max. Som t.ex kanin dräkten i TW10 som höjer alla attribut 2 steg.

Varför får man inte göra detta? Dräkten ingår ju trots allt i spelet och ja chippa kan man ju även göra på green om man nu vill det i spelet.  :o

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #16 skrivet: juli 09, 2010, 17:47:21 PM »
Citat från: LEJONEL
Varför får man inte göra detta? Dräkten ingår ju trots allt i spelet och ja chippa kan man ju även göra på green om man nu vill det i spelet.  :o
[/quote

Chippa på green är nog för att efterlikna riktig golf så mycket som möjligt. Greenen kommer ju ta ofantligt med stryk om folk skulle chippa på den. Dräkten får Claesson svara på.

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 922
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #17 skrivet: juli 09, 2010, 22:21:47 PM »
Får man "Putta i Ruffen" ??  ;D

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
« Svar #18 skrivet: juli 10, 2010, 06:49:48 AM »
en snabb fråga bara om "regelboken" ang dessa punkter:

Citera
#4 Du får inte chippa på green.
#5 Du får inte använda några dresser som höjer alla dina attribut till max. Som t.ex kanin dräkten i TW10 som höjer alla attribut 2 steg.

Precis som Kilrah säger. Nu är det ju i och för sig tillåtet att chippa på green irl, men man gör det inte för det mesta, och skulle jag tillåta chipp på green så skulle det vara någon som alltid chippa på mina glashala greener och hur kul skulle det vara.

Det här med dresserna har jag mest lagt in för att slippa spela emot en riddare eller krokodil, vet inte hur dresserna ser ut i TW11 så det är möjligt att den regeln kommer att ändras.

Med andra ord så försöker vi hålla en vuxen nivå och så naturtroget som möjligt.
« Senast ändrad: juli 10, 2010, 06:51:41 AM av Claesson77 »

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #19 skrivet: juli 10, 2010, 07:03:43 AM »
Får man "Putta i Ruffen" ??  ;D

Både på golfbanan och utanför  ;)

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
« Svar #20 skrivet: juli 10, 2010, 09:10:16 AM »
Citera
Det här med dresserna har jag mest lagt in för att slippa spela emot en riddare eller krokodil, vet inte hur dresserna ser ut i TW11 så det är möjligt att den regeln kommer att ändras.

Med andra ord så försöker vi hålla en vuxen nivå och så naturtroget som möjligt.

Tycker då allt att det inte är något ovuxet med detta. Snarare en kul grej som man kan få sig ett gott skratt utav. Man måste trots allt kunna distansera sig mellan riktig golf och ett tv-spel. Själv hade jag för övrigt skrattat gott om någon kom och spelade med riddar-rustning på den riktiga golfbanan  ;D

Men men du håller i det hela så jag godtar då självklart dina vuxna regler  ;) Var mest nyfiken på dessa två punkter i det hela.

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
« Svar #21 skrivet: juli 10, 2010, 12:32:09 PM »
Någon mer än jag som stör sig grymt mycket på den kvinnliga kommentatorn? Hon har då inte många rätt den!

He could'nt be happy with that shot när man hamnar grymt nära pinnen osv osv.. Känns som EA inte lagt ner allt för mycket jobb bakom kommentatorerna så att dom passar in i spelet gång. Då tänker jag framförallt på att förutse hur en boll kommer att landa. Vet att man kan stänga av kommentatorerna men det blir ju så himla tyst då. Dagens i-landsproblem helt enkelt. Men jag kan bli galet frustrerad på det ibland  :o ::) :P

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #22 skrivet: juli 12, 2010, 09:04:06 AM »
Någon mer än jag som stör sig grymt mycket på den kvinnliga kommentatorn? Hon har då inte många rätt den!

He could'nt be happy with that shot när man hamnar grymt nära pinnen osv osv.. Känns som EA inte lagt ner allt för mycket jobb bakom kommentatorerna så att dom passar in i spelet gång. Då tänker jag framförallt på att förutse hur en boll kommer att landa. Vet att man kan stänga av kommentatorerna men det blir ju så himla tyst då. Dagens i-landsproblem helt enkelt. Men jag kan bli galet frustrerad på det ibland  :o ::) :P

Tyvärr ja, så finns det rätt många brister fortfarande. Önskar att man kunde få ett svar varför vissa saker inte fixas, efter alla dessa år. Okunskap, eller så skiter dom helt enkelt bara i det.
Som sagt förut så behöver dom nog lite konkurrens.

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
« Svar #23 skrivet: september 01, 2010, 20:06:40 PM »
Blir tokig på den j-dra "ace-challengen" Nära skjuter ingen hare på denna challenge minst sagt!  :'( :'( :'(

Någon som kan förklara hur man ska tuna klubban för att lyckas sätta denna? Ska man köpa en advanced lr bättre klubba för att lyckas tro?

PLEASE HELP!  ::)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #24 skrivet: september 01, 2010, 21:45:41 PM »
Blir tokig på den j-dra "ace-challengen" Nära skjuter ingen hare på denna challenge minst sagt!  :'( :'( :'(

Någon som kan förklara hur man ska tuna klubban för att lyckas sätta denna? Ska man köpa en advanced lr bättre klubba för att lyckas tro?

höll på länge som fan med den också.. det är bara ha tålamod. Tuna klubbans power lite och testa dig fram.

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
« Svar #25 skrivet: september 01, 2010, 22:16:51 PM »

höll på länge som fan med den också.. det är bara ha tålamod. Tuna klubbans power lite och testa dig fram.

Men jag kommer fram alltså. Det är bara det att bollen studsar för jävligt när den landar på green så den hoppar över hålen :O
men men får försöka vidare.. DRYYYYYYYYYYYYYYYG jädra challenge minst sagt iaf! Borde ju få 10000xp för en sådan!