Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Ihoplänkade händelser

• XBTW-Tour British Open: juli 12, 2010

Författare Ämne: Jul 12–18 Saint Andrews Links (Old Course) British Open  (läst 1438 gånger)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
SV: Jul 12–18 Saint Andrews Links (Old Course) British Open
« Svar #15 skrivet: juli 12, 2010, 08:37:44 AM »
Wohoo detta kommer bli grymt skoj!  ;D

Bestämmer vi själva i "bollarna" när vi kör eller kommer det bli några specifika datum och tider för dom två omgångarna tro?

Såg att det kommer vara 4spelare som lirar "finalboll". Med andra ord så behöver jag och Vince inte ens spela för att gå dit lr? Ja alltså för att kvala dit då.. Mer än att det är skoj o spela? :D

En spelare kommer att missa cuten, och missar chansen att spela ledarbollen i helgen.

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #16 skrivet: juli 13, 2010, 07:34:14 AM »
LEJONEL og Vince Casa spilte sin første match i går, under svært vanskelige forhold, der Saint Andrews Links viste seg fra sin vanskligste side.

Det var 16 - 20 meter vind gjennom hele kampen, og 78 - 80% av hullene lå på greenens høyeste punkt, eller på en av sidene av greenen, med sidevind fra samme side som hullet lå på.

LEJONEL og Vince Casa kjempet og slo seg gjennom banen og håper på litt mindre vind og snillere hull på greenen i neste match.

LEJONEL: 96 slag
Vince Casa: 87 slag

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #17 skrivet: juli 13, 2010, 17:23:54 PM »
Vid midnatt i går spelade vi vår första match. Själv fick Jag en stark start med 3 birdies, men 2 hål med 3puttar i rad och bra spel av Claesson gjorde att han fick kontakt igen och efter 9 hål var ställningen...

demiko 31
Claesson 33
greklive 37

På in 9:an lyckades jag hålla uppe spelet och Claesson lyckades aldrig komma närmare, nu började dessutom greklive spela riktigt bra och utmanade om andraplatsen. Och slut-ställningen blev.

demiko: 63
Claesson: 70
greklive: 70

Tycker personligen att det var rätt starkt gjort att vi alla lyckades gå under par under tuffa förutsättningar  :)

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #18 skrivet: juli 14, 2010, 18:48:52 PM »
Tränade lite idag..30mph.   :P

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
    • Vince Casa
« Svar #19 skrivet: juli 14, 2010, 19:24:37 PM »

Da fikk du prøve litt som LEJONEL og jeg hadde det...  ;)

BTW... LEJONEL.. Når skal vi ta vår neste match ??

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #20 skrivet: juli 14, 2010, 19:44:03 PM »

Da fikk du prøve litt som LEJONEL og jeg hadde det...  ;)

BTW... LEJONEL.. Når skal vi ta vår neste match ??

Nja, vi hade nog ungefär samma vind som ni första rundan. Tydligen kör Claesson Engelska mått och inte metersystemet.
30 m/ph = 48 km/h om man kör metersystemet, vilket är ganska mycket mer än i måndags. Fast vi hade nog sagt 13 m/s istället.

Nå, nog nörderi om vindhastigheter ( host, frisk kuling, gräns till styv ) Claesson. Jag tänkte spela lite snart fast osäker om jag  pallar stanna uppe till efter midnatt i dag. Sovit alldeles för lite på sistonde. Men om du är uppe senare ikväll kan du ju kolla om Jag och greklive är på gång, annars får vi försöka i morgon för jag tror inte jag kan på Fredag.

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #21 skrivet: juli 15, 2010, 20:02:24 PM »
Tydligen kör Claesson Engelska mått och inte metersystemet.

Bra att du påminde mig där, måste ändra, inte undra på att jag missar dansgolvet vid varje inspel ;) ;)

Vi kör i natt, greklive är på 23:50 exakt sa han :D
((kollar på tv nu, det blåser storm och ösregnar))

Utloggad demiko

• Medlem
  • *
« Svar #22 skrivet: juli 16, 2010, 07:24:29 AM »
Vi spelade runda 2 sent i går kväll. Ingen av oss lyckades upprepa sin score från 1a rundan. Vinden var visserligen lite hårdare, men inte på något sätt extrem med sina 25 km/h. Det var väl snarare puttandet som inte lyckades så bra. Claesson putttade till sig en 10a på hål 10, och greklive fick 9 slag på 18e. Själv spred jag ut mina missar på ett stort antal 3 puttar.

Resultatet...
demiko: 68
Claesson: 75
greklive: 82

PS. Sista rundan? Jag är fortfarande osäker på mina planer för helgen men vet att jag är hemma på Söndag kväll i vart fall. Och greklive jobbar inte på Söndag så vi behöver inte va uppe till midnatt innan vi kör igång  :o  DS

PS2. Klippt från spelkalendern "Jan 10-16 San Diego Open Torrey Pines GC (Battle Golf) " Claesson! Va tusan är Battle Golf?  Är det  det Elin spelade med Tiger?  DS2

« Senast ändrad: juli 16, 2010, 07:39:45 AM av demiko »

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #23 skrivet: juli 16, 2010, 08:59:38 AM »
PS. Sista rundan? Jag är fortfarande osäker på mina planer för helgen men vet att jag är hemma på Söndag kväll i vart fall. Och greklive jobbar inte på Söndag så vi behöver inte va uppe till midnatt innan vi kör igång  :o  DS

PS2. Klippt från spelkalendern "Jan 10-16 San Diego Open Torrey Pines GC (Battle Golf) " Claesson! Va tusan är Battle Golf?  Är det  det Elin spelade med Tiger?  DS2

Söndag funkar fint för mig, helst inte midnatt, ja tack..:)
Men vi kan la ta det typ vid 20:00 - 21:00..

Har du aldrig spelat battle golf, det är gör sköj. MatchPlay + lite extra :)..För varje hål du vinner får du ta bort en klubba från motståndarens bag.

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
« Svar #24 skrivet: juli 16, 2010, 17:09:33 PM »
Tjo gott folk! Jag har haft jouren på jobbet i veckan (är elektriker) och det har verkligen varit kaotiskt så har tillbringat mer tid där än i hemmet. Har därmed tyvärr fått lämna WO andra omgången utav min och Vince Casas boll.

Önskar Er fyra som gick vidare lycka till i helgen. Själv ska jag gotta mig en rejält välförtjänt pilsner i solen när ni gör upp med klubborna ;)
Är gärna med nästa omgång och hoppas att det inte är jourvecka då.

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
    • Vince Casa
« Svar #25 skrivet: juli 16, 2010, 18:52:00 PM »
Tjo gott folk! Jag har haft jouren på jobbet i veckan (är elektriker) och det har verkligen varit kaotiskt så har tillbringat mer tid där än i hemmet. Har därmed tyvärr fått lämna WO andra omgången utav min och Vince Casas boll.

Önskar Er fyra som gick vidare lycka till i helgen. Själv ska jag gotta mig en rejält välförtjänt pilsner i solen när ni gör upp med klubborna ;)

Jeg har tid i kveld, rundt 21:30, hvis du har mulighet da...

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
« Svar #26 skrivet: juli 16, 2010, 19:15:23 PM »

Jeg har tid i kveld, rundt 21:30, hvis du har mulighet da...

sorry men jag kan tyvärr inte ikväll. Dom flesta på jobbet går på semester idag så ska ut och fira med jobbet. Sorry! Men önskar dig lycka till mot dom andra :D

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #27 skrivet: juli 17, 2010, 09:08:27 AM »

ok, jo ibland funkar det bara inte. lite tråkigt, men vi hörs nästa gång.

--Vince, jag får gå sista runda med dig då. Vi kan ju ta det ikväll eller nån gång under dagen.

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
    • Vince Casa
« Svar #28 skrivet: juli 17, 2010, 14:00:43 PM »

--Vince, jag får gå sista runda med dig då. Vi kan ju ta det ikväll eller nån gång under dagen.

Vi kan satse på i kveld...  ;)
Bestem en tid du...

Utloggad Claesson77

• Moderator
  • Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #29 skrivet: juli 17, 2010, 21:13:22 PM »

Vi kan satse på i kveld...  ;)
Bestem en tid du...

Jag har fått förhinder ikväll..men du kanske kan spela med greklive han är online nu..annars löser vi det imorgon..