Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Call of Duty: Black Ops  (läst 7273 gånger)

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1228
  • \m/(-_-)\m/
Call of Duty: Black Ops
« skrivet: juli 10, 2010, 20:05:56 PM »
Undrar när Treyarch tänker tala om att 4-spelar co-op'en som INTE har nåt
med kampanjen att göra kommer bestå av ZOMBIES? :P

Utloggad Bubby Burns

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 32
SV: Call of Duty: Black Ops
« Svar #1 skrivet: juli 11, 2010, 23:23:46 PM »
Förhoppningsvis aldrig, men samtliga medspelare lär
ju vara ett gäng döskallar. Troligtvis kan inte likstelhet
inträffa pga allt jävla laggryck!

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #2 skrivet: juli 13, 2010, 07:40:13 AM »
«Black Ops» vil overgå «Modern Warfare 2»

Evan Wilson, analytiker hos Pacific Crest Securities, sier ifølge Industry Gamers at «Black Ops» kan bli en minst like stor suksess som
«Call of Duty: Modern Warfare 2» — et spill som solgte nesten 5 millioner eksemplarer bare i løpet av det første døgnet etter lansering,
og som har blitt omtalt som et av tidenes mest innbringende underholdningsprodukter.

Wilson tror at «Black Ops» kommer til å selge 12 millioner eksemplarer i løpet av julehandelen, en økning på 20 % i forhold til hans forrige prognose.
Denne oppjusteringen skyldes at forhåndssalget av det neste Call of Duty har tatt av og faktisk ser ut til å overgå «Modern Warfare 2».

Blir spennende å se hva hvordan det ferdige spillet blir...  ;)

Mer kan leses HER

Utloggad Pson Rex

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 207
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2010, 19:43:42 PM »
Första trailern på MP

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2010, 22:57:31 PM »
Samma gamla skåpmat, tyvärr. Det behövs lite nytänkande nu.
Tror faktiskt jag skippar detta.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #5 skrivet: augusti 10, 2010, 09:05:09 AM »
Det enda som verkar nytt är väl möjligheten att kunna spela in och redigera filmklipp från MP-matcher. Men det är långt ifrån nog för att få mig att köpa den här mögliga gamla skåpmaten.
Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2010, 11:22:56 AM »
Jag har tänkt om när det gäller CoD-serien och hoppas att det släpps ett eller två eller varför inte sju CoD-spel om året i evinnerlig framtid. Inte för att jag vill spela dem utan för att det är en underbar förvaring av alla tonåriga fuskande, glitchande, moddande miffon med beteendestörningar*. Om de sitter inlåsta i sluten förvaring i nån CoD-lobby slipper jag dem i andra spel.  ;D ;D ;D

Var det någon som såg Major Nelsons lista över mest spelade spel på Xbox LIVE för nån vecka sedan? Surprise, surprise - bland de fem mest spelade spelen finns MW2, CoD 4 och WaW (samt Halo 3). Uppenbarligen delar inte många spelare vår syn på skåpmat...

* Hade det inte varit för dessa pajasar hade jag mycket väl kunnat tänka mig att lira CoD-spel. Kanske...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1228
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #7 skrivet: augusti 10, 2010, 11:43:19 AM »
Mp delen i Black Ops skiter jag i , men däremot hoppas jag på en fortsättning på
WaW's Nazizombies... Talibanzombies kanske? ;)

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 946
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #8 skrivet: augusti 10, 2010, 19:48:38 PM »
Armborst!? När fasiken började Black Ops använda det? Jag vet inte så mycket om dem men va fan..  :o

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #9 skrivet: augusti 10, 2010, 21:17:34 PM »
Armborst!?

Det är säkert därför husen inte går sönder i CoD oavsett hur mycket man skjuter på dem...  ::)

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Pson Rex

• Medlem
  • *
« Svar #10 skrivet: augusti 13, 2010, 12:13:05 PM »
Mp delen i Black Ops skiter jag i , men däremot hoppas jag på en fortsättning på
WaW's Nazizombies... Talibanzombies kanske? ;)

Det ser ut som att din önskan kommer att uppfyllas, men frågan är om det blir några nya kartor.

Citera
Best Buy has revealed that the Hardened Edition of Call of Duty: Black Ops will feature 'Four Zombie Maps Pack made famous from COD: World at War'

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=259802

Armborst!? När fasiken började Black Ops använda det? Jag vet inte så mycket om dem men va fan..  :o

Det ska väl vara lite Rambo över det hela.

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #11 skrivet: augusti 20, 2010, 15:35:55 PM »
Det britiske bransjebladet Market for Home Computing and Video Games (MCV) hevder
Activision har planer om å lansere en betalingsmodell for flerspilleren i skytespillet «Call of Duty: Black Ops».

Nyheten i MCVs artikkel er informasjonen om en «premium flerspillerkomponent».
Det kan tolkes dit hen at vanlig flerspiller, slik vi kjenner den fra spill i dag,
vil være gratis for kjøpere av nye spill, men at det legges på ekstra funksjoner som
forbrukerne må betale ekstra for.

Ryktene om slike planer tok av for alvor da en video som ble postet på YouTube
antyder at Activision har hatt planer for å ta betalt for å spille «Call of Duty» online.

Evidence that Activision planned to charge subscription fees for Call of Duty?

Mer kan leses HER

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #12 skrivet: augusti 20, 2010, 15:45:34 PM »

haha, aldrig i livet att jag skulle betala för det. Det kan EA FETGLÖMMA! Jag ska nog inte ens köpa spelet för den delen så då slipper jag ju det problemet.  :)

Utloggad Pson Rex

• Medlem
  • *
« Svar #13 skrivet: augusti 20, 2010, 15:48:38 PM »
Det britiske bransjebladet Market for Home Computing and Video Games (MCV) hevder
Activision har planer om å lansere en betalingsmodell for flerspilleren i skytespillet «Call of Duty: Black Ops».

Nyheten i MCVs artikkel er informasjonen om en «premium flerspillerkomponent».
Det kan tolkes dit hen at vanlig flerspiller, slik vi kjenner den fra spill i dag,
vil være gratis for kjøpere av nye spill, men at det legges på ekstra funksjoner som
forbrukerne må betale ekstra for.

Ryktene om slike planer tok av for alvor da en video som ble postet på YouTube
antyder at Activision har hatt planer for å ta betalt for å spille «Call of Duty» online.

Evidence that Activision planned to charge subscription fees for Call of Duty?

Mer kan leses HER

Videon är från MW2 och de har sagt att videon är fake!

Citera
A purported YouTube video surfaced last night that showed a possible membership program was in the works for Call of Duty: Modern Warfare 2. Addressing the video, Infinity Ward's Robert Bowling said the 'Modern Warfare 2 Membership' menu shown was an error and that there will never be 'pay-to-play' Call of Duty multiplayer.

"To be clear: There is not, and will never be, additional fees required to subscribe and play Modern Warfare 2 multiplayer," he said on his blog.

"The video above seems to show a user on what appears to be the Xbox Live Gold Membership renewal page via the Marketplace in the guide, but while in-game in Modern Warfare 2 (which is in error)," he added. "It does not however, prove a pay-to-play subscription model is in the works for Modern Warfare 2, because no such plan exists for this or any other Call of Duty (including the upcoming Black Ops)."

"That said, feel free to cease freaking out."

Treyarch community manager Josh Olin addressed the rumors saying Call of Duty: Black Ops will also be free to play online. "No, you will not have to 'Pay to Play' multiplayer either," he said. "Rumor -> Squashed."

Activision issued a statement to IGN further reinforcing what Bowling and Olin had stated, saying the company has no plans to charge for online multiplayer.

"Reports of a subscription membership in Modern Warfare 2 are not true," a spokesperson said. " Activision has no plans to charge gamers to play Call of Duty multiplayer."

http://uk.xbox360.ign.com/articles/110/1107031p1.html
« Senast ändrad: augusti 21, 2010, 10:45:35 AM av Pson Rex »

Utloggad BB89

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 186
« Svar #14 skrivet: augusti 21, 2010, 03:34:26 AM »

haha, aldrig i livet att jag skulle betala för det. Det kan EA FETGLÖMMA! Jag ska nog inte ens köpa spelet för den delen så då slipper jag ju det problemet.  :)

Activision! Inte EA ;)