EDIT: ni som lyckats ladda ner det och spela, har ni kommit längre än episode 1 och kan bekräfta att det är mer än så, och har ni "helsvenska" Xbox Livekonton eller är de amerikanska? Det kanske har att göra med när man skapade kontot osv så detta kanske är ett US Only-erbjudande...
Svar: Jag har kommit vad jag tror är halvvägs på main storyn och hittills tagit 310 achievements (Något som skulle varit omöjligt i en trial version)!.
Har ett svenskt konto men laddade ner den genom US xbox.com sidan. Funkade enbart med den länk som jag hade med i mitt öppningsinlägg!
Har andra på min Friends List som också laddat ner det och som inte heller haft ett US konto. Så det var bara tur att man fick ner medans det var gratis

Jag laddade ner gratis versionen, men det var bara ett väldigt snabbt smakprov. Så fort du vill lämna din by så måste du köpa delen. Samma visa när du kommer lite längre i spelet. Har nog betalat 3-4 "upplåsningar" nu...
Så länge filen du laddade/laddar ner är på 6,5Gb eller större så är det hela spelet! Samt du måste använda länken i orginalinlägget!
Källa:
http://www.xbox360achievements.org/forum/showthread.php?t=266829