Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Ska Onslaught vara SÅ svårt?  (läst 757 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1985
    • Xboyz.se
Ska Onslaught vara SÅ svårt?
« skrivet: augusti 03, 2010, 17:32:14 PM »
Jag gillar utmaningar i spel, men Onslaught är nästan för mycket - åtminstone i Hardcore... Fienden spawnar ÖVERALLT på vissa banor och alla verkar vara utrustade med RPG'er som de mosar på med. Dessutom har de minst sagt ÖRN-syn! Jag kan sitta med 12x Zoom på kikarsiktet utan att se någonting - Zwooosch! En mynningsflamma och ett klockrent headshot från en AKS med öppna riktmedel. De verkar också tåla en hel del stryk, 2-3 skott med GOL'en mot överkroppen och de slutar inte ens att peppra på med dödlig precision under tiden de tar träff. Och sen har vi de spawn-campande helikoptrarna som upptäcker dig DIREKT - oavsett var du befinner dig på kartan och spränger dig i småbitar...

Häromkvällen kämpade Majoren, Kickfoot, Truckers och jag som galningar mot köttmuren av RPG-maffiosos. Jisses vad svårt det är! Problemet är att det känns som om AI't spelar efter andra regler: de står UTANFÖR kartan och snajpar in - väl skyddade. De ser genom hinder (träd, stenar, lådor) och dessutom skjuter de igenom ALLT. Nog för att utmaningar är skoj som sagt, men ska det verkligen vara så här svårt? Jag har hört rykten om att det blivit svårare nu än när Onslaught mode släpptes - kan någon bekräfta eller dementera detta?

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 171
SV: Ska Onslaught vara SÅ svårt?
« Svar #1 skrivet: augusti 03, 2010, 18:15:37 PM »
Onslaught på Hardcore ÄR sjukt svårt och att inte vara en full squad är ett självmordsuppdrag och helt omöjligt (känns det som iaf). Sen blir det ju lite skillnad när man inte kan se på kartan vart folk är och vart egna teammates ligger för att kunna zappa igång dom igen. Men det är precis som du säger, skotten viner från alla håll med full precision, helt klart en utmaning.

Helikoptrarna är vidriga, missar man första skottet på Isla Innocentes är man i stort sett körd direkt!

Dock är spelsättet rätt underhållande och ett kul inslag istället för att sitta och mala multiplayer hela tiden.

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 922
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #2 skrivet: augusti 03, 2010, 22:41:02 PM »
Jag, Truckers, KilledByDeath lirade igenom alla 4 kartorna på hardcore relativt lätt dagarna efter det släpptes. Men när vi någon/några veckor senare gav oss på det igen upplevde iallafall jag att det var BETYDLIGT mycket svårare. Så något måste dom ha ändrat, för inte kan man väl bli sämre ?
Eller  ::)

Utloggad WishOfJumping

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #3 skrivet: september 07, 2010, 18:44:08 PM »
Hardcore på Isla Incontes är nog den svåraste på hardcore enligt mig själv.

Fast kan tillägga att om alla samarbetar och man har ett hyfsat squad klarar man det lätt.

Utloggad BB89

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 186
« Svar #4 skrivet: januari 13, 2011, 18:07:06 PM »
Någon som är sugen på att dra igenom dom igen? Köpte det precis på rea för 400msp.
Måste ju ha någon utmaning nu när man är lv.50 ;D

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 318
« Svar #5 skrivet: januari 13, 2011, 23:34:41 PM »
Någon som är sugen på att dra igenom dom igen? Köpte det precis på rea för 400msp.
Måste ju ha någon utmaning nu när man är lv.50 ;D
Jag har några banor kvar på hardcore att klara så jag ställer upp!

Utloggad BB89

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 186
« Svar #6 skrivet: april 03, 2011, 18:33:43 PM »
Någon som är sugen på ett försök ikväll?? :)

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 946
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #7 skrivet: april 18, 2011, 23:36:35 PM »
Det tog ungefär en halv kväll att klara, knappt det..  ;D