Jag gillar utmaningar i spel, men Onslaught är nästan för mycket - åtminstone i Hardcore... Fienden spawnar ÖVERALLT på vissa banor och alla verkar vara utrustade med RPG'er som de mosar på med. Dessutom har de minst sagt ÖRN-syn! Jag kan sitta med 12x Zoom på kikarsiktet utan att se någonting - Zwooosch! En mynningsflamma och ett klockrent headshot från en AKS med öppna riktmedel. De verkar också tåla en hel del stryk, 2-3 skott med GOL'en mot överkroppen och de slutar inte ens att peppra på med dödlig precision under tiden de tar träff. Och sen har vi de spawn-campande helikoptrarna som upptäcker dig DIREKT - oavsett var du befinner dig på kartan och spränger dig i småbitar...
Häromkvällen kämpade Majoren, Kickfoot, Truckers och jag som galningar mot köttmuren av RPG-maffiosos. Jisses vad svårt det är! Problemet är att det känns som om AI't spelar efter andra regler: de står UTANFÖR kartan och snajpar in - väl skyddade. De ser genom hinder (träd, stenar, lådor) och dessutom skjuter de igenom ALLT. Nog för att utmaningar är skoj som sagt, men ska det verkligen vara så här svårt? Jag har hört rykten om att det blivit svårare nu än när Onslaught mode släpptes - kan någon bekräfta eller dementera detta?