Xboyz.se - Om Xboyz.se

Författare Ämne: Operation Flashpoint: Red River utannonserat  (läst 6744 gånger)

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
SV: Operation Flashpoint: Red River utannonserat
« Svar #90 skrivet: 29 april, 2011, 16:26:10 PM »
Det här spelet är sjukt kul! Det var längesedan jag kände suget efter att få spela! Bra jobbat Codemasters!  :)

Bara jag som tyckte det var rätt rörigt i början? Hade ju varit fint med en lite bättre manual förutom den som man laddar ner.

Utloggad bobdy

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 18
« Svar #91 skrivet: 29 april, 2011, 16:27:46 PM »
Det är bara att ställa in sig i ledet med nöjda spelare. Detta är hur kul som helst!!!
« Senast ändrad: 29 april, 2011, 16:29:21 PM av bobdy »

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #92 skrivet: 30 april, 2011, 11:13:37 AM »
Såhär dagen efter har man lugnat ner sig några hekton efter ett hektiskt uppdrag med Hadji och Majoren igår. Det var riktigt längesen jag var så irriterad i ett spel men inte för att det var dåligt utan snarare för att man inte fattade vad man skulle göra. Man har ju blivit så fördummad i CoD så när man väl ska tänka lite för att lyckas med ett uppdrag så blir man ju helt ställd.  ;D

Hadji - "Nu ska vi dra oss tillbaka, lägg rök så drar vi"
Kilrah - "Men vars ska vi då?"
Hadji - "BAKÅT!"
Kilrah - "Men det finns ju ingen waypoint?"
Hadji - "Skit i waypointen, vi måste dra NU!"
Kilrah - "Men vafan, jag måste ju lägga rök först"
Majoren - "För helvete, de är riktigt nära nu!"
Kilrah - "JAMEN JAG VET JU INTE VARS VI SKA FÖR I HELVETE!!"
Hadji, Majoren - "Men BAKÅT har vi sagt!!"
Majoren - "Nu är de inne i basen!!"
Kilrah - "HUR FÅR JAG FRAM RÖKEN?" (Paniiiik...)
BOOOM! (Alla döda)

Detta återupprepas ytterligare en gång innan jag med min ärthjärna fattar.

Hadji - "Kilrah, vi ska ju bakåt. Kolla på kartan så ser du"
Kilrah - "MEN DET FINNS JU INGEN WAYPOINT SÄGER JAG JU FFS!!!"
Hadji - "Nä det gör inte det men vi ska bakåt, lyssna på vad plutonchefen säger på radio"
Kilrah - "jaha... säg det då....mummel"

Som sagt, jädrigt kul att få lite utmaning för en gångs skull  ;D

EDIT: Ber om ursäkt om jag uppfattades som lite irriterad och tvär igår, Hadji och Majoren. Var inte meningen. Hoppas ni vill spela nån fler gång  ;)
« Senast ändrad: 30 april, 2011, 11:24:50 AM av Kilrah »

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #93 skrivet: 30 april, 2011, 12:52:41 PM »
Hahahaha! Det var som en halvdålig krigsfilm! Det oerfarna befälet leder luttrade soldater mot en säker död!  ;D ;D ;D Helt fantastiskt underhållande att höra Kilrah gripas av mer och mer panik när SSgt Knox skriker "Bravo, WTF are you doing ?!?" samtidigt som Alpha och Charlies teamleaders skriker "They are inside the perimeter!!!" över radion ackompanjerat av mitt gnällande "Vi måste tillbaka annars döööör vi". Majoren satt på sin flank och stönade "Jag går INGENSTANS förrän jag får ORDERN" blandat med "Faaan, nu jammar KSP'n igen"!  ;D ;D ;D

Snacka om adrenalinrush!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
« Svar #94 skrivet: 1 maj, 2011, 11:51:56 AM »
Ha ha ha,
Jag var MYCKET lycklig över att JAG inte var "gruppchef" i det uppdraget  ;D.

Att både ha koll på sitt team och FI samtidigt som man skall ge order ÄR stressigt men skönt som en orgasm när det funkar. Det skall tilläggas att, tillslut så tog vi oss förbi alla checckpoints och klarade uppdraget, med massor av fina battle XP i bakfickan ;D

Poängen med RR är att följa chain of command, och coc börjar med SSgt Knox och INTE med gruppchefen. Eller hur Kilrah?  ;D

Summan av kakan vad det gäller RR är att:
Är man ingen teamplayer bör man inte göra sig inte besväret att gå till affären och handla!!!

Men vet ni vad det BÄSTA men RR är:   :o
Jo man slipper alla sjungande, skrikande, glitchande finniga tonnåringar utan man får sig istället ett gott skratt när man inser att Gruppchefen har fått psykbryt och skulle behöva skickas hem på permis, i minst 14 dagar.  ;D  ;D ;D
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad Kvitung

• Special Guest
  • Seniormedlem
  • Antal inlägg: 338
« Svar #95 skrivet: 14 maj, 2011, 19:40:35 PM »
Är detta spel inte mer "linjärt" än OPFdr ... jag kunde inte gå som jag ville nu när jag skulle slå ut en stridsvagn... kom inte åt baksidan så jag tänkte tassa runt... you leaving mission aera!!!  är det kanske bara i SP som man måste gå till alla checkpoints?? känns lite som OPF RR är kidzifierat än det gamla??

vapenverkan är förändrad, sällan jag nedkämpar någon Fi med M16 utan bara bekämpar dem... ofta ligger de och kvider och verkar jätteledsna en stund och deras kompisar ska hjälpa dem sen finns det en rätt stor hög kineser där. AK47 dödar direkt...

« Senast ändrad: 14 maj, 2011, 19:44:16 PM av Kvitung »

YOU DON`T SCARE ME! WORK ON IT!!
?? ?? ??????? ????! ?????? ?? ??!!

Utloggad SpecialK

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 33
« Svar #96 skrivet: 25 maj, 2011, 20:49:19 PM »
Ser inte ut som att det rapporterats här. DLC kan vara på väg till RR, amerikanarna får nämligen ett preorder map pack som heter Valley of Death, men ordet på forumen är att vi européer kommer kunna köpa det på marketplace, kostnad finns inte men kommer väl förmodligen ligga på 800-1200.  Ser ut som att det "bara" är 4 missions, ett för varje typ utav FTE, totalt blir det 5 färska achievements på totalt 125 poäng. Så för dom som gillar OPF:RR, håll tummarna.
GT: SpecialK SWE

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
« Svar #97 skrivet: 26 maj, 2011, 16:32:57 PM »
Är detta spel inte mer "linjärt" än OPFdr ... jag kunde inte gå som jag ville nu när jag skulle slå ut en stridsvagn... kom inte åt baksidan så jag tänkte tassa runt... you leaving mission aera!!!  är det kanske bara i SP som man måste gå till alla checkpoints?? känns lite som OPF RR är kidzifierat än det gamla??

vapenverkan är förändrad, sällan jag nedkämpar någon Fi med M16 utan bara bekämpar dem... ofta ligger de och kvider och verkar jätteledsna en stund och deras kompisar ska hjälpa dem sen finns det en rätt stor hög kineser där. AK47 dödar direkt...

Jepp, KV, RR är mer linjärt än DR. Men det beror på att du skall följa chain of command o inte springa runt o göra som du vill. Detta gäller även i Coop, om man skall lyckas superduper, kräver det att 1 bestämmer o de andra lyder. Du har ju lite frihet men inte mycket. Gör som chefen säger  ;D

Tanksen du har problem med, vilket uppdrag är det???

Sen är AK en bättre bössa den har 7,62 ammo medans M16 har 5,56, Däremot när du låser upp AP rounds lvl15 eller nått och har burst. det finns ingen gubbe på hela banan som klar sig förbi den kärven.

;D ;D ;D ;D

Nya banor, nya utmaningar. För jävla sköj.!!!
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #98 skrivet: 26 maj, 2011, 20:08:53 PM »
Det är mycket väsen på Codemasters OFRR-forum om att det är för linjärt och instängt jämfört med OFDR. Själv tycker jag inte att det gör speciellt mycket eftersom man spelar som FT-leader och måste rätta in sig i ledet, precis som Majoren påpekar. Många stojar också om att man inte kan splitta teamen... Seriöst - hur många skulle göra det i en verklig situation (som OF-spelen faktiskt försöker efterlikna)? Enligt min mening är OFRR både roligare och bättre än OFDR trots mer action och att det är mer linjärt.

Förutom det eviga tjatet från SSgt Knox, videosekvenserna som inte går att hoppa över och det lätt överdrivna amerikanska flaggviftandet, är min enda invändning att spelet är lite för lätt och snabbt avklarat. OFRR är det ENDA spelet jag har 1000/1000 GS och det var egentligen bara en av dessa cheevos som krävde lite ansträngning (Get to the chopper). Det gör ju också att replay värdet är lite sådär...  :(

Men förutom det är OFRR faktiskt den bästa shootern jag spelat på länge. Ett bra PvP-läge som grädde på moset hade givit övriga FPS'er riktig konkurrens!

Utloggad JOBEno1

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 442
    • JOBE´s SANNING
« Svar #99 skrivet: 29 maj, 2011, 20:26:04 PM »
Jahaja..........Man kan inte lämna er stridspittar ifred mer än ett par månader ( efter gott uppförande) utan att ni ska fördjupa er in i ett spel som verkar riktigt kul.

Efter att ha jobbat o jobbat o jobbat  jobbat o jobbat o jobbat jobbat o jobbat o jobbat jobbat o jobbat o jobbat och skjutit en hel del med riktiga vapen +familj, jakt, jobbet igen och en massa så har det bara blivit tid till att glo på grabbens PS3a och COD där....Zombies KAN ju vara kul !?!?! ;D :o

Nåväl, jag hade tänkt damma av den gamla boxen och undrar om detta är ett spel värt att införskaffa, eller ni ärredan färdigspelade med detta nu?

Hur ser det ut på köttm....eh spelmarknaden, vilket spel ska man lira om man vill VARA INNE i Xboyz ligan..?

Ha det gött!

/Johan

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #100 skrivet: 30 maj, 2011, 17:58:28 PM »
Just nu lirar jag LA Noire för fullt så jag har inte tid över till mycket annat spelande. Dessvärre är jag nog klar med OFRR känns det som - åtminstone tills det dyker upp nåt DLC. Helt suveränt spel men kanske inte så värst hållbart i längden: man ledsnar lite när man klarat alla cheevos och nått max level på sina gubbar. Det händer liksom inte så mycket mer eftersom det bara finns co-op.

Jag antar att det sitter ett redigt gäng och lirar de nya banorna till CoD Black Ops på kvällarna men det är också ett spel jag känner mig ganska färdig med...

Saknar Multiplayerliret med stort M faktiskt.  :-\

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #101 skrivet: 30 maj, 2011, 18:02:50 PM »
En mission editor hade ju inte varit helt fel...