Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: XBOX LIVE prenumeration  (läst 490 gånger)

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 506
Re: XBOX LIVE prenumeration
« Svar #15 skrivet: augusti 25, 2009, 12:53:06 PM »
Kollade på http://cheapxboxlivecodes.com/ vad 2100 MSP kostade.
Med dagens kurs skulle det bli ca: 197kr..
Fan så mycket billigare än att handla via boxen där 1000 MSP kostar ca 113 kr. Tot pris alltså ca 237 kr

För 1200 MSP betalar man alltså bara 112 kr motsvarar 1000MSP via boxen.

Länge leve nätshopping.
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
« Svar #16 skrivet: augusti 26, 2009, 23:02:25 PM »
Handlar också både live och points på http://cheapxboxlivecodes.com/

Grymt bra! :)

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
« Svar #17 skrivet: augusti 27, 2009, 19:23:25 PM »
Kollade på http://cheapxboxlivecodes.com/ vad 2100 MSP kostade.
Med dagens kurs skulle det bli ca: 197kr..
Fan så mycket billigare än att handla via boxen där 1000 MSP kostar ca 113 kr. Tot pris alltså ca 237 kr

För 1200 MSP betalar man alltså bara 112 kr motsvarar 1000MSP via boxen.

Länge leve nätshopping.

Sweet, lätt att jag ska köpa lite xbox-mynt, och 13mån live. Har faktist aldrig slagit mig att man kunde tjäna in en lite slant där, har ju alltid kört autogiro.

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #18 skrivet: augusti 27, 2009, 20:09:28 PM »

4. Du får ett mail från CheapXboxLivecodes med en scannad bild på din kod.
5. Mata in koden på ditt konto, antingen via xbox.com eller i dashboarden.
6. Klart!

Som sagt lite små-meckigt om man som jag inte hade helt ordning på torpet, men jävligt mycket billigare än i affären.

Dom har slutat skicka koder direkt:

Due to a high volume of fraudulent transactions we can no longer email codes to buyers who do not pay directly through PayPal. In other words payments made via credit/debit card outside of PayPal will not be accepted and a full refund will be given (in such a case payments can take up to 7 days to be refunded back into the buyer’s bank account).

Further more buyers from the USA and UK must have a confirmed PayPal delivery address, as well as a verified PayPal account. Any buyers who have not met this criteria will be given a full refund.

Before ordering more than one subscription, such as a 12 Month Xbox Live Gold membership subscription code plus a Microsoft 2100 points code please contact us. This will ensure a swift transaction and will allow us to send your codes to you as soon as possible without you having to go through any strenuous verification processes.

In some cases we may ask for verification of your order over the phone. Please make sure your PayPal account is up to date with your landline telephone number. Alternative numbers given will not be accepted. We will assume your PayPal account and details are up to date.

Thank you for your support in preventing online fraud.

Så jag får la hoppas det dimper ner i lådan.. kände också att jag inte riktigt hade ordning på "torpet", och blev rätt skraj när jag fick ett mail som berätta att jag just hade satt in pengar till en snubbe som hette sheik nånting..:)
 Så vi får väl se vad som händer :D
(tur man fick semester lön)

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #19 skrivet: augusti 27, 2009, 20:49:41 PM »

4. Du får ett mail från CheapXboxLivecodes med en scannad bild på din kod.
5. Mata in koden på ditt konto, antingen via xbox.com eller i dashboarden.
6. Klart!

Som sagt lite små-meckigt om man som jag inte hade helt ordning på torpet, men jävligt mycket billigare än i affären.

Dom har slutat skicka koder direkt:

Due to a high volume of fraudulent transactions we can no longer email codes to buyers who do not pay directly through PayPal. In other words payments made via credit/debit card outside of PayPal will not be accepted and a full refund will be given (in such a case payments can take up to 7 days to be refunded back into the buyer’s bank account).

Further more buyers from the USA and UK must have a confirmed PayPal delivery address, as well as a verified PayPal account. Any buyers who have not met this criteria will be given a full refund.

Before ordering more than one subscription, such as a 12 Month Xbox Live Gold membership subscription code plus a Microsoft 2100 points code please contact us. This will ensure a swift transaction and will allow us to send your codes to you as soon as possible without you having to go through any strenuous verification processes.

In some cases we may ask for verification of your order over the phone. Please make sure your PayPal account is up to date with your landline telephone number. Alternative numbers given will not be accepted. We will assume your PayPal account and details are up to date.

Thank you for your support in preventing online fraud.

Så jag får la hoppas det dimper ner i lådan.. kände också att jag inte riktigt hade ordning på "torpet", och blev rätt skraj när jag fick ett mail som berätta att jag just hade satt in pengar till en snubbe som hette sheik nånting..:)
 Så vi får väl se vad som händer :D
(tur man fick semester lön)

Fast där står bara att du måste ha ett verifierat kort på paypal väl? Och betala bara med paypal. Så länge du gör det så funkar det. Jag beställde senast igår utan problem. Tror inte vi utanför usa eller england kan verifiera vår adress dock, så det måste vi göra manuellt, men dom godkänner det i allafall.

Utloggad LEJONEL

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
« Svar #20 skrivet: augusti 28, 2009, 00:53:10 AM »
Går snabbt att registrera sig via Paypal också. Smidigt att ha ett konto där. Många företag som ansluter sig till Paypal nu pga det är en säkerhet både för köpare och säljare :)

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #21 skrivet: augusti 28, 2009, 06:26:07 AM »
FX, det har du rätt i. Så står det ju faktist, måste ha varit fykantig igår.
Men jag kunde fortfarande inte hitta någon inställning eller nått där man kunde kryssa i att man vill ha den e-mailad.
 Kan jag ha gjort nått fel?

Först la jag spelet i buy korgen, och så klicka jag mig vidare och registrera nytt paypal konto. Sen var det klart!?
 Jag tyckte det gick lite för fort och jag fick ingen bekräftelse ifrån cheapxbox att jag köpt spelet, utan bara ifrån paypal.

Vad tror ni?

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 373
  • Sicken jäkla smäll!
« Svar #22 skrivet: augusti 28, 2009, 09:03:45 AM »
FX, det har du rätt i. Så står det ju faktist, måste ha varit fykantig igår.
Men jag kunde fortfarande inte hitta någon inställning eller nått där man kunde kryssa i att man vill ha den e-mailad.
 Kan jag ha gjort nått fel?

Först la jag spelet i buy korgen, och så klicka jag mig vidare och registrera nytt paypal konto. Sen var det klart!?
 Jag tyckte det gick lite för fort och jag fick ingen bekräftelse ifrån cheapxbox att jag köpt spelet, utan bara ifrån paypal.

Vad tror ni?

Man måste ha ett registrerat, *verifierat*, konto på Paypal. Du kommer troligtvis få en refund med tanke på att ditt konto är nyreggat. ( När man verifierar sitt PayPal, drar PayPal 15 kr från det. Sedan får man titta på sin kreditkortsfaktura och ta den 4-siffriga kod som PayPal angett där. När det är gjort får man tillbaka sina 15 kr.)

Sedan är det bara att beställa.... ;)

[xblgt]Dynamite Harry[/xblgt]

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
« Svar #23 skrivet: augusti 28, 2009, 09:43:44 AM »
Går snabbt att registrera sig via Paypal också. Smidigt att ha ett konto där. Många företag som ansluter sig till Paypal nu pga det är en säkerhet både för köpare och säljare :)
Jo det är smidigt, men jag litar ändå inte helt på paypal. Har hört om folk som gjort paypaltransaktioner som aldrig gått igenom, pengarna har lixom bara försvunnit i cyberspace. Eller folk som klagat hos paypal när något gått fel och inte fått någon respons överhuvudtaget.
Så länge det fungerar är det ju ett jättebra system, och jag använder det själv mycket. Men skulle nog aldrig skicka större summor över paypal.

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #24 skrivet: augusti 28, 2009, 11:06:58 AM »

Man måste ha ett registrerat, *verifierat*, konto på Paypal. Du kommer troligtvis få en refund med tanke på att ditt konto är nyreggat. ( När man verifierar sitt PayPal, drar PayPal 15 kr från det. Sedan får man titta på sin kreditkortsfaktura och ta den 4-siffriga kod som PayPal angett där. När det är gjort får man tillbaka sina 15 kr.)

Å fan, måste jag boka om spelet igen då.. jag antar att jag får ringa och kolla med paypal. Jag gör det efter jobbet. (skit också)  :-\

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
« Svar #25 skrivet: augusti 28, 2009, 11:15:00 AM »

Å fan, måste jag boka om spelet igen då.. jag antar att jag får ringa och kolla med paypal. Jag gör det efter jobbet. (skit också)  :-\
Spelet? Snackar vi inte points eller live-abonemang?
Du förlorar en tia eller nåt på refunden (eftersom paypal tar endel i procent när du tar emot pengar), jag gjorde samma misstag och läste inte på ordentligt och betalade innan jag verifierat mitt kort. Men det är väldigt smidigt att verifiera sitt kort på paypal, hela sidan finns ju även på svenska och det finns en enkel "hjälp" direkt på sidan. Dock kan du inte verifiera din adress, men är kortet verifierat så kommer de bara be dig bekräfta dina uppgifter, adress etc, så godkänns du :)

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #26 skrivet: augusti 28, 2009, 11:49:14 AM »

Spelet? Snackar vi inte points eller live-abonemang?
Du förlorar en tia eller nåt på refunden (eftersom paypal tar endel i procent när du tar emot pengar), jag gjorde samma misstag och läste inte på ordentligt och betalade innan jag verifierat mitt kort. Men det är väldigt smidigt att verifiera sitt kort på paypal, hela sidan finns ju även på svenska och det finns en enkel "hjälp" direkt på sidan. Dock kan du inte verifiera din adress, men är kortet verifierat så kommer de bara be dig bekräfta dina uppgifter, adress etc, så godkänns du :)

pointsen menar jag ju  ;)

Okey, jag tror jag har koll nu. Det kan bli lite snurrigt ibland, när man inte orkar läsa informationen. Man tror allt ska vara så logiskt.
Tack alla så mycket för hjälpen!!!