Xboyz.se - Nyheter Archive

Författare Ämne: Fallout New Vegas  (läst 1162 gånger)

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1029
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
Fallout New Vegas
« skrivet: 26 oktober, 2010, 10:42:12 AM »
Spontan köpte Fallout Las Vegas för ett par dagar sen. men va fan jag spelade en kvart och kom på mig att detta är en expansion till Fallout 3. Har spelat det en timme ungefär, men känner att det inte känns rätt. Funderar på inbyte och Fable 3 när det kommer istället (30nov?)

Någon mer som testat Vegas?
« Senast ändrad: 26 oktober, 2010, 20:28:41 PM av Subita »

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
SV: Fallout Las vegas
« Svar #1 skrivet: 26 oktober, 2010, 12:25:03 PM »
Nope, men är grymt sugen i och med att jag starkt gillade Fallout 3.
Du kan sälja det till mig för en billig penning  ;)

Btw, heter det inte "New Vegas"?

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
« Svar #2 skrivet: 26 oktober, 2010, 13:33:24 PM »
Gick själv och köpte spelet i fredags när det släpptes, måste säga att jag fick lite samma känsla som Subita av spelet. Dock kan det ha och göra med att jag inte för allt så länge sen gjorde en omspelning av 3:an inkl expansionerna. Det känns som det är alldeles för lite "nytt" och även om dom lagt till vissa bra saker i det nya New Vegas så känns det ändå allt för likt. En lite rolig sak som jag valde extra var att sätta på ett "extreme-mode" då man även måste sova, dricka vatten och äta mat för att överleva och slippa negativa effekter. Samt lite andra saker för att göra det lite mer utmanande, t.ex man kan inte bara proppa i sig 5 Stimpaks om man ligger illa till utan dessa läker din hälsa över tid och det kan ta nån minut innan du fått full effekt. Det känns iaf mer betydande hur man byggt upp sin karaktär om man kör extreme.
Spelet känns sedan överlag mycket svårare än vad 3:an gjorde, jag är lvl 16 och har stora problem med vissa fiender och det är tur att man kan ha medhjälpare. Sen kan det bero på att jag byggt en "snackare" och inte en "Rambo" men det gjorde jag i 3:an också och hade inte alls så stora problem.

Men som tillägg kan jag skriva att jag nu efter drygt 30-timmar tycker det är bra mycket roligare än jag tyckte det var dom första timmarna.

Fable 3 släpps den 29:e, frågan är ju om det spelet kommer vara så stor skillnad från 2:an?

Utloggad BB

• Medlem
  • *
« Svar #3 skrivet: 26 oktober, 2010, 14:01:46 PM »
Fable 3 släpps den 29:e, frågan är ju om det spelet kommer vara så stor skillnad från 2:an?

Gift dig och skaffa barn med någon över Xbox Live. Kan det bli mer creepy :o
Fable 3 LIVE co-op

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: 26 oktober, 2010, 16:03:41 PM »
Haha! Ser fram emot att se Crille gifta sig med Truckers och adoptera Kickfoot! Om han dessutom springer runt i klänning under tiden får han 5 extra GS.  ;D

He's a Woman, She's a Man 5

Adopt or Die 5

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #5 skrivet: 26 oktober, 2010, 17:15:25 PM »
Pratar vi spel eller verkliga livet nu? Jag tappade bort mig  ;D ;D ;D

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #6 skrivet: 26 oktober, 2010, 19:03:43 PM »
Spel så klart Honko! Vi vet ju att i verkliga livet är Truckers och Vista ett lyckligt par och att BB är deras kärleksbarn!  ;D

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #7 skrivet: 26 oktober, 2010, 19:20:14 PM »
Fel där av mig killrah.. new vegas ska det vara självklart!  :-[

Jag ska gänga upp BB med ett par lövekids.. haha

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1334
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #8 skrivet: 26 oktober, 2010, 19:56:37 PM »
Spel så klart Honko! Vi vet ju att i verkliga livet är Truckers och Vista ett lyckligt par och att BB är deras kärleksbarn!  ;D

Ehm...  :o

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
SV: Fallout New Vegas
« Svar #9 skrivet: 26 oktober, 2010, 22:22:58 PM »
Ska ta och ge det en chans Grottmannen. Man fick bara en liten jaha upplevelse när man körde igång spelet. Men visst fasiken är det sämre rent grafiskt än vad Fallout 3 var/är? Eller har det bara gått så länge så man glömt bort hur det såg ut.  :o

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
« Svar #10 skrivet: 27 oktober, 2010, 04:23:06 AM »
Ska ta och ge det en chans Grottmannen. Man fick bara en liten jaha upplevelse när man körde igång spelet. Men visst fasiken är det sämre rent grafiskt än vad Fallout 3 var/är? Eller har det bara gått så länge så man glömt bort hur det såg ut.  :o

Skulle nog vilja hävda att det ser exakt likadant ut. Ja, jag tycker absolut du bör ge det ett par timmar till. Tyckte detta var mycket jobbigare att komma in i än 3:an. Sen vet jag inte hur många gånger jag fått ett side quest och efter 2 min in i uppdraget blivit totalt våldtagen av div fiender, när man sen återvänder 10 levels senare så är det ändå fortfarande sjukt svårt. Jag vet inte om dom höjt svårighetsgraden något eller vad som har hänt, i 3:an fick jag höja nivån efter ett tag just p.g.a att det blev så löjligt lätt när man hade högre level.
Sen hoppas jag på en patch snarast då det finns en del ganska störiga buggar här och var.

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #11 skrivet: 28 oktober, 2010, 10:34:21 AM »
Nu har jag kört några timmar. Känns bättre nu. Fattar inte riktigt vad jag gör när jag smälter ner scrapmetal och kulor, men det lossnar väl. Kul perk att jag måste ha glasögon hela tiden annars går min perception ner med 1.  ;D

Det snårigaste jag mött på är just detta med massa olika ammunition och hur man ska bygga om och fixa. Känns som om det är mer sånt i detta spel.
Ja, och sen att "Står det en skylt "keep out" eller någon karaktär säger "Do not go that way". GÖR INTE DET DÅ om du är låg level. Du blir så misshandlad av allehanda deathclaws och andra vidriga missfoster till djur och människor.

Finns visst en radio kanal där Super mutants sitter och trashar människor med. haha ;D

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
« Svar #12 skrivet: 28 oktober, 2010, 13:10:18 PM »
Jag har nog inte tillverkat en enda kula, tycker systemet är lite halvjobbigt och snårigt som du säger. Det enda jag har gjort är att konverterat en typ av energi-ammo till en annan...det var iaf lätt och smärtfritt.

Du kan ju säga till när du hittar en ammo som penetrerar Giant Radscorpions sköld, jävla pissdjur att överleva allt  >:(
Tog rätt lång tid innan jag förstod vad den där lilla röda skölden framför fiendens livmätare betydde...

Måste säga att jag ångrar att jag inte tog den perken med brillorna. Tror jag tog Heavy Handed och nån helskum Wild Wasteland.

Haha, ja den radiokanalen är fin...du ska se ägaren till radiorösten sen (speciellt glasögonen)  ;D

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #13 skrivet: 29 oktober, 2010, 12:58:40 PM »
Fan nu är man fast. Det växer som du säger.  :)
Men vad Ghouls och tripwires är jobbiga, jag har hoppat högt i soffan ett par gånger när det smäller till!  :o  :-[

Börjar fatt lite hur man ska göra med ammon med, men det är lite snurrigt. Man vet inte om man bryter ner ammon eller gör ammo ibland..  :P

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
« Svar #14 skrivet: 3 november, 2010, 01:46:49 AM »
Då vart man klar med spelet, känns som man har 75% kvar av kartan att utforska även om man spenderat 70 timmar redan. Ska väl se om jag orkar börja på en annan sparfil och göra lite saker som jag kände jag missade men måste säga att jag tröttnade rätt rejält dom sista 10 timmarna, mycket buggar störde för mycket för att man skulle bara skita i det. Två hela quests buggade ur helt för mig och dom går inte att avsluta...lite irriterande faktiskt. Att spelet låste sig åtskilliga gånger samt att man var tvungen att starta om konsolen gjorde det ju inte bättre.

Hoppas dom släpper en ordentlig patch för alla som fortfarande inte har köpt spelet men kommer att göra för spelet är riktigt bra annars.