Gick själv och köpte spelet i fredags när det släpptes, måste säga att jag fick lite samma känsla som Subita av spelet. Dock kan det ha och göra med att jag inte för allt så länge sen gjorde en omspelning av 3:an inkl expansionerna. Det känns som det är alldeles för lite "nytt" och även om dom lagt till vissa bra saker i det nya New Vegas så känns det ändå allt för likt. En lite rolig sak som jag valde extra var att sätta på ett "extreme-mode" då man även måste sova, dricka vatten och äta mat för att överleva och slippa negativa effekter. Samt lite andra saker för att göra det lite mer utmanande, t.ex man kan inte bara proppa i sig 5 Stimpaks om man ligger illa till utan dessa läker din hälsa över tid och det kan ta nån minut innan du fått full effekt. Det känns iaf mer betydande hur man byggt upp sin karaktär om man kör extreme.
Spelet känns sedan överlag mycket svårare än vad 3:an gjorde, jag är lvl 16 och har stora problem med vissa fiender och det är tur att man kan ha medhjälpare. Sen kan det bero på att jag byggt en "snackare" och inte en "Rambo" men det gjorde jag i 3:an också och hade inte alls så stora problem.
Men som tillägg kan jag skriva att jag nu efter drygt 30-timmar tycker det är bra mycket roligare än jag tyckte det var dom första timmarna.
Fable 3 släpps den 29:e, frågan är ju om det spelet kommer vara så stor skillnad från 2:an?