Xboyz.se - Nyheter Archive

Författare Ämne: Kinect  (läst 5313 gånger)

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 849
  • pkunzip a:/sexpack c:/hjärnbalk
SV: Kinect
« Svar #105 skrivet: 25 september, 2011, 10:14:22 AM »
Själv funderar jag stark på att lägga ut mitt på blocket. Jag har gett det en ärlig chans iaf, men som Hadji säger, det står bara och samlar damm..

BOJKOTTA KINECT NU !!!!!

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
« Svar #106 skrivet: 27 september, 2011, 22:43:44 PM »
köpte kinect i lördgas för att barnen skulle röra på sig... och det blir även jag som testar nåt då och då men forza ska jag köra med kontroller.PUNKT kanske testar jag vyfunktionen med kinect men annars KONTROLLER rules. vad ska jag göra av mina brottartummar som jag tränat upp i 3 års tid isf. :D
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Znipe

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #107 skrivet: 12 februari, 2012, 13:37:20 PM »
Ska åka och inhandla en Kinect nu. Alltid kul att se andra i familjen vara underhållning :)

Utloggad Tabbe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 145
« Svar #108 skrivet: 12 februari, 2012, 14:57:44 PM »
Vi är rent fel åldersgrupp för Kinect.

Min polares 3 åriga grabb älskar Kinect och de flesta spelen till dem.
För mig o frugan var det en kul grej i början, men det var också allt.

Spel som utnyttjar kinect börjar komma, men det är för sent.
Voice commandos i ME3 funkar säkert skitbra i USA, men i övriga länder tror jag det funkar sämre.
Kunna titta genom svängar i racing, kan fungera, men då måste man spela som en Rookie gamer som oftast spelar med hela kroppen och inte sitter still och koncentrerat.

Min sitter ovanför TV'n och används bara när små är på besök, annars är den strömlös.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #109 skrivet: 12 februari, 2012, 20:08:53 PM »
Kinect är en kul partypryl men inte ens 10-åringen här hemma lirar Kinectspel så ofta. Det känns lite som om branschen har en övertro på såna här prylars potential. Jag menar varför använda Kinect till menysystem mm när det är enklare att använda handkontrollen?

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad FourFather

• Teknisk Guru
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 143
« Svar #110 skrivet: 26 februari, 2012, 07:39:32 AM »
Kinect är en kul partypryl men inte ens 10-åringen här hemma lirar Kinectspel så ofta. Det känns lite som om branschen har en övertro på såna här prylars potential. Jag menar varför använda Kinect till menysystem mm när det är enklare att använda handkontrollen?

Läste en intressant artikel på IGN om Kinect. Min kinect dammar mest förutom omkring jul och andra familjesammankomster, och en och annan runda med sonen i Adventures.

Faktum kvarstår dock att det finns anledning till att det finns en tro på Kinect, tekniken har potential och konceptet säljer bra. Men som artikeln hävdar nedan Negative opinions about it are entirely inconsequential. Our thoughts about this don't matter because Microsoft -- along with the industry as a whole -- is taking Kinect to a future where we won't fit in.

Jag som M$ finner tekniken oerhört intressant och jag frossar i sådana saker som Gunsmith till GR:FS - även om jag vet att jag bara kommer testa det en gång. Jag provar med nöje de flesta Kinect demos för att se om det utvecklas sedan sist, vilket det tyvärr inte har. Kinect har och kommer aldrig vara riktat mot den typ/er av Gamer vi är. Men faktum kvarstår Kinect är nog en del av framtiden och utvecklingen.

Här är artikeln i sin helhet
http://xbox360.ign.com/articles/121/1219327p1.html
Run 'n Gun Pray 'n Spray

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 575
  • Jonas
« Svar #111 skrivet: 27 februari, 2012, 08:59:53 AM »
Inte utan att även jag plockar upp högaffeln och facklan och hänger med lynchmobben på jakt efter nya kinect-offer.

Har:
Dance Central
Sports
Sports II
Joy Ride
Adventures
Forza 4

Har provat:
Haunted
Animals
Gunstinger
....etc etc..

och den korta versionen är väl att "Kinect ger lite kul per krona".

Det är ok vid "sociala" spel, men den används inte oftare än att det nu gått en månad sedan jag plockade bort den från vardagsrummet utan att familjen märkt det....

// J
"The castle Antrax?!"

Utloggad Patrila

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 108
  • Ha det sköj!!!
« Svar #112 skrivet: 27 februari, 2012, 22:25:21 PM »
Min lilla kinect har jag kanske använt 3 ggr på 2 månader....
Det blir mest om man har lite folk hemma. Inte när man är själv...Då kör man bra spel med handkontroll.

En annan anledning till att Kinecten samlar damm är att jag måste flytta vårt 2 ton tunga soffbord varje gång man skall spela  (pust).....Kort sagt så suger än så länge kinecten.....Dert enda jag tycker funkar än så länge är fruit ninja...& det kanske säger en del om hur dåligt resten är.....
[

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 849
  • pkunzip a:/sexpack c:/hjärnbalk
« Svar #113 skrivet: 28 februari, 2012, 08:14:56 AM »
Det går ett kinect på tradera nu, utan spel för 700:- (45st bud)

Kanske läge att sälja innan folk fattar hur jävla dåligt det fungerar....  :P ;)
och då får man väl vara nöjd om man får en släng för det.