Xboyz.se - Tag Archive for "Kinect"

Författare Ämne: BATTLEFIELD 3  (läst 14429 gånger)

Utloggad bepees

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 74
    • Rofa Design Webshop
SV: BATTLEFIELD 3
« Svar #405 skrivet: 9 februari, 2012, 17:11:50 PM »
Måste faktiskt flika in lite här...

Man kan fortfarande bara var 4 polare som hoppar in i en match, eller??? O har ni tur hamnar ni i samma lag......

Så sent som igårkväll var vi 8 st i samma party som lirade i samma match. Ja. Man kan bara vara 4 st i samma squad men det är väl inget som stör när man ändå har alla i headsetet när man lirar? Stämmer att man kan komma in i olika lag men det är ju bara att byta om plats finnes. Det droppar ju av spelare som inte kan ta ett nederlag eller som Honko får ett helt svart hus mitt under matchen..

Campare.. jo visst finns dom men inte alls i samma utsträckning som i Mw och Mw2. Mw3 kan jag inte säga nånting om då jag bojkottat DET till förmån för bf3 lol. Dessutom är det fruktansvärt roligt att ge sig ut på camperjakt. Brukar sluta med att dom slutar campa och faktiskt försöker spela på riktigt. (brukar väl gå sådär men ändå.)

Alla har vi ju olika erfarenheter med spelen. Men det brukar inte hindra mig från att ha roligt i alla fall. Så ni bf spelare. Vi ses på slagfältet!

/bepees
a.k.a Stefan.

P.s
för att citera mig själv.
Är du inte nöjd... sänk kraven.
D.s

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1029
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #406 skrivet: 9 februari, 2012, 17:23:34 PM »
Det coolaste är att Claesson har sitt längsta headshot med en pistol 200m +. ;) ;)

precision

Trodde du körde det al'a western style! Inga skott kvar i geväret fram med pickadollen och skjuter som en galning åt alla håll. ;D Det är fasiken långt 200m med pistol.. Vi får ta och starta en tävling där vi kör längst vinner med pistol. :)

Utloggad FourFather

• Teknisk Guru
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 143
« Svar #407 skrivet: 13 februari, 2012, 08:38:19 AM »
Hittade en bra beskrivning till varför det funkar som det gör med SQUADS till BF3 - och att man hamnar i olika SQUADS och TEAMS ibland...

Battlefield 3 does not understand the concept of a full squad. If a squad of four tries to join a server that is near full, but still has enough room it will get split if someone gets inserted before the squad does. So, if you look for a 24-player server that currently has 18-players, a four person squad would fit there. But, if three players join at the same time as when the four person squad does, BF3 doesn't tell the squad of four that the server is full. Instead, BF3 will let three people on the squad of four into the game. The leftover person is kicked back to menus.

Battlefield 3 gives priority to balanced teams over intact squads. If a squad of four tries to join a game that has 12 people, but is uneven (say five vs seven because of people leaving the game), then BF3 will split up the squad of four! It will put three on the team of five and one on the team of seven -- therefore making the teams balanced at eight players each, but leaving the squad broken.

Och på detta finns det en lösning som kan underlätta - som jag tror de flesta använder...

While the map is loading, you can press 'B' (look in the bottom right corner) to tell the server not to automatically assign you to a squad. This will improve the likelihood that your squad will stick together. However, the server you're joining still has the ability to split your squad across the two teams in the name of 'balance'.
Run 'n Gun Pray 'n Spray

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #408 skrivet: 13 februari, 2012, 09:20:12 AM »
Hittade en bra beskrivning till varför det funkar som det gör med SQUADS till BF3 - och att man hamnar i olika SQUADS och TEAMS ibland...

Riktigt bra. Visste iof redan att det fungerade så :) Jag söker alltid halvfulla servrar när jag har en squad med mig :)

Jag tycker det är kanonbra att dom har lagt till autobalansering till oss på konsoll. På pc har det ju funnits ett bra tag. Där autobalanseras till och med lag mitt under pågående matcher. Något som jag gärna skulle se till 360n med. Då slipper man ju matcher med 12 i det ena laget och 6 i det andra bara för att några är så himla rädda om sin K/D och W/L :/

Visst jag tycker det är mycket roligare att spela MED mina kompisar mot andra men vissa matcher blir så sjukt tråkiga när man slåss om ett par få spawnkills efter hela laget tagit alla flaggor och halva det andra laget har droppat av. Då är det roligare att spela mot alla xboyzare, då vet jag iallafall att jag får en hårdmatch med bra motstånd. Att bara få vinster "serverade" på silverfat ger mig ingenting utan tycker det blir trist i längden. Jag vinner gärna men det ska vara genom att kämpa sig till det. Så jag hurrar för autobalansering (även om den splittar upp mitt lag ibland)

Utloggad larusso

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #409 skrivet: 16 februari, 2012, 09:53:02 AM »

Riktigt bra. Visste iof redan att det fungerade så :) Jag söker alltid halvfulla servrar när jag har en squad med mig :)

Jag tycker det är kanonbra att dom har lagt till autobalansering till oss på konsoll. På pc har det ju funnits ett bra tag. Där autobalanseras till och med lag mitt under pågående matcher. Något som jag gärna skulle se till 360n med. Då slipper man ju matcher med 12 i det ena laget och 6 i det andra bara för att några är så himla rädda om sin K/D och W/L :/

Visst jag tycker det är mycket roligare att spela MED mina kompisar mot andra men vissa matcher blir så sjukt tråkiga när man slåss om ett par få spawnkills efter hela laget tagit alla flaggor och halva det andra laget har droppat av. Då är det roligare att spela mot alla xboyzare, då vet jag iallafall att jag får en hårdmatch med bra motstånd. Att bara få vinster "serverade" på silverfat ger mig ingenting utan tycker det blir trist i längden. Jag vinner gärna men det ska vara genom att kämpa sig till det. Så jag hurrar för autobalansering (även om den splittar upp mitt lag ibland)

Håller med dig fullt ut Honko - autobalansering under matcher, åtminstone som option på spelservrarna!

Spelade en omgång igår med ett gäng icke-namngivna Xboyz, och det var tyvärr en av de tråkigaste BF3-upplevelser jag haft. Mitt lag var decimerat till ett fåtal spelare, där ett par av dessa tydligen tyckte att det var värdefullt att placera ut C4 på lagets fordon och allmänt sabotera för oss som faktiskt försökte spela. I andra laget (fullt) fanns några högrankade Xboyz som rycktes med i en spawnkillfest med resten av laget. När man spawnade möttes man av snipers, tanks, raketer och dessutom vårt lags qvislingar. Då kände jag mig berättigad till mitt första BF3 rage quit :(

Har upplevt obalanserade matcher (ska man vara ärlig är det ett fåtal matcher som är verkligt jämna, men å andra sidan är det dessa som är riktigt kul att spela också), men detta var faktiskt löjligt. Och dessutom tror jag inte att det var särskilt kul eller väl spenderad tid för någon spelare. Med så begränsad tid att lägga på spel vill man ha så kul som möjligt under den tiden.

Med hopp om jämna och roliga kommande matcher med mina Xboyz :)

Utloggad SickGeneration

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 115
« Svar #410 skrivet: 18 februari, 2012, 10:01:08 AM »
Det har nu släppts lite info om den kommande patchen. Listan är inte fullständig än, men den uppdateras vartefter alla detaljer har gåtts igenom.

http://symthic.com/f/viewtopic.php?f=3&t=471

Personligen ser jag mest fram emot att se vad dom gör med USAS-12 + frags kombinationen.

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #411 skrivet: 18 februari, 2012, 10:16:09 AM »
Personligen ser jag mest fram emot att se vad dom gör med USAS-12 + frags kombinationen.

JAAAAAA! ÄNTLIGEN slipper jag den jävla skiten rent ut sagt.

Skulle de buffa AA vapnen också?

Utloggad SickGeneration

• Medlem
  • *
« Svar #412 skrivet: 18 februari, 2012, 10:32:40 AM »
Har inte sett nånting om AA-/AT-vapen, annat än att dom buffar SMAW och RPG, men hoppas att det blir en buff på AA.

Vet inte helt säkert hur det blir med USAS + frags, men om ryktet stämmer så är det inte mycket att hoppas på.
Vad jag har hört så är det bara rate of fire som nerfas, och då endast när man använder frags. Hoppas dock att det blir en nerf på sprängradien eller själva skadan.

En annan grej jag såg var att dom ökar kicken på FAMAS åt alla håll och kanter, vilket kan göra den äckligt svår att använda. :D

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #413 skrivet: 18 februari, 2012, 11:09:26 AM »
Kan tipsa om Like A Boss grjen. Ingenjör + minor + sitta i skidloadern + hoppas på det bästa. är ni med mig? ;)

Utloggad BB

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
« Svar #414 skrivet: 18 februari, 2012, 14:56:47 PM »
Kan tipsa om Like A Boss grjen. Ingenjör + minor + sitta i skidloadern + hoppas på det bästa. är ni med mig? ;)

Du menar Like A Chicken ;)

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #415 skrivet: 19 februari, 2012, 09:46:20 AM »
Nu lyckades jag med det som en boss faktiskt.. ;P

Utloggad SickGeneration

• Medlem
  • *
« Svar #416 skrivet: 19 februari, 2012, 10:45:30 AM »
Upptäckte att jag läste fel om FAMAS. Vapnet får en ganska rejäl buff. Minskad horisontell kick, som gör att i samband med foregrip och silencer blir det en jäkligt stadig bössa. Även min. skadan på alla bössor får en buff.

Det har även kommit mer info ang. USAS+frags. Minimum direct hit damage nerfas från 10-5, vilket egentligen inte gör ett skit eftersom sprängverkan fortfarande är orörd.

Och dessutom sänker dom max skadan för buckshot och flechette från 20 till 12,5 resp. 14,3 till 11,2.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #417 skrivet: 19 februari, 2012, 10:55:47 AM »
Öh? Vafan? Vad håller de på med? Ta bort skiten helt och hållet istället men ja, då kommer väl alla p12.or att gråta sig till sömns i en månad...

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #418 skrivet: 19 februari, 2012, 11:10:00 AM »
"the most realistic shooter ever"... Mmmm... Och Björn Ranelid kan sjunga.

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #419 skrivet: 19 februari, 2012, 11:12:47 AM »
Lugn och fin nu Hadji, du höll ju ut längre än vanligt igår, trots ditt gnäll ;)

Apropå melodifestivalen så har ju nån artist uttryckt sig enligt "– Det är inte på riktigt, det är ett skämt. Ska de skicka det här till Baku för att representera Sverige? Det känns inte som att det är en seriös musiktävling. Man blir bara besviken, säger han"

men vänta här nu, när var melodifestivalen en seriös musiktävling? Det måste de ju ha slutat med nångång på nittiotalet.