Tjaba.
Jag började spela Tiger 07 med 3-click, mest för att jag var helt färsk och kom direkt ifrån datorvärlden, där det i och för sig fanns en liknande sving där man drog musen bakåt och fram för att svinga.
Men för mig var det 3-click som gällde och jag tugga på med det igenom 07:an och 08:an.
Problemet med detta var ju att man inte kan utvecklas mera, du kan ju inte spela Tour pro med 3-click.
Så till slut var jag helt enkelt tvungen att lära mig analoga svingen.
Om du frågar mig vilken sving du ska köra med så är svaret givet, det krävs mycket träning i början.
(fråga greklive 
Men när du väl börjar få känsla för det, är det som att cykla..
Man får inte vara för feg när man svingar; rakt bakåt och snabbt fram. Sen finns det en massa teorier om vilken spak man ska använda och hur man ska hålla fingrarna, men det där kommer du på vad som känns bäst för dig.
Kul med lite nya namn..och fortsätt kämpa...spela Tour pro direkt...Hojta till om du behöver hjälp och tips.
edit:
glömde ju svara på frågorna..

B knappen använder du alltid innan du slår, det är ditt sikte kan man säga.
Håller du in knappen flyger den sakta fram till målet. Här kan du lägga märke till om du har några grenar i bollbanan som du kanske måste spela runt.
Trycker du ner knappen bara så hoppar du fram till slutmålet, den gula cirkeln är din "sweet spot" där du förmodligen kommer att landa bollen om du slår den 100% rak. I detta läge kan du också använda draw/ vänsterskruv och fade/ högerskruv, och fucus.
Chippar kan vara lite luriga om man inte spela golf in real life. På korta chippar använder vi oftast wedgar, och i TW använder jag högst PW när jag chippar för måste du använda en järn 9 för att komma fram, kan du lika gärna pitcha bollen. Kom ihåg att chippa är en konst, och det krävs också träning. Det finns många topp-spelare som inte använder chippen någonsin. Pitchen är alltid det säkra valen, testa dig fram genom att ändra loftet och få bollen att rulla fram emot hålet samt att sätta backspinn på bollen och få den att droppa ner en inch ifrån hålkant.
Lycka till.