Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Gears of war 2  (läst 273 gånger)

DavidRadberg

• Gäst
Gears of war 2
« skrivet: november 06, 2008, 14:02:37 PM »
I morgon fredag släpps ju som bekant gears of war 2.
Jag kommer att köpa det. Är det fler som går i dom tankarna? Skulle vara kul att köra MP i det.
Antagligen vigs söndagen till det. VIP middag fStockholm gold fair fredag+ Herrmiddag på lördag=bakis söndag=maratonlir.

Utloggad monz reality

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 34
Re: Gears of war 2
« Svar #1 skrivet: november 06, 2008, 14:20:06 PM »
Har tänkt tanken, men med tanke på att jag sålde ettan efter 2 dagar så vet ja inte...

E det inte lite väl små kartor, snyggt e de ju i alla fall...
Det e ingen taktik i det va? (run and gun)

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #2 skrivet: november 06, 2008, 17:05:07 PM »
Nja, jag tror inte jag skaffar det. Kanske sen när det är rea eller nåt liknande. Spelet är väl helt ok men förstår inte hypen kring det faktiskt. Det kändes lite halvtöntigt på nåt sätt. Alla har sån uber machoattityd, störtlöjligt...

Utloggad Davidian73

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 6
« Svar #3 skrivet: november 18, 2008, 11:43:36 AM »
Håller fortfarande på med sp delen, inte kör live än, men vilket jävla ös. Hur kul som helst.
Apropå ubermachoattityd så är det ju humor, nåt att garva till.

Utloggad Predeking

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 49
« Svar #4 skrivet: december 22, 2008, 16:45:30 PM »
det här Såg utt att vara skoj För er som gillar det här Spelet.

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=1235
*Döden Har Snabba Ben & Långa Armar* Airsoft Är En Livsstil

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 188
« Svar #5 skrivet: december 26, 2008, 19:50:08 PM »
Införskaffade detta spel idag och kopplade upp mig på live och tänkte lira lite... Men ack vad jag bedrog mig... Antingen var jag helt ensam om att vilja lira public game (det e iofs fredagkväll, men ngn mer än jag måste väl sakna festligare alternativ och sitta och häcka vid boxen?) men jag sitter och stirrar på "matchmaking" som snurrar, men ingen dyker upp i min lista. Jaja, livet är hårt. Men känner någon xboy sig manad eller sugen på att lira lite ngn kväll så hojta! Vore kul att co-opa lite!

Utloggad Keuzer Zeuce

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #6 skrivet: januari 22, 2009, 13:27:29 PM »
Hur är intresset för Gears of War 2 på denna sidan. Själv älskar jag spelet och fördriver nu kvällarna framför detta till min sambos förtret.  8)  Kom en uppdatering till detta igår med bland annat lite nya achivements att kämpa för.  :)

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #7 skrivet: januari 22, 2009, 14:04:56 PM »
Hur är intresset för Gears of War 2 på denna sidan. Själv älskar jag spelet och fördriver nu kvällarna framför detta till min sambos förtret.  8)  Kom en uppdatering till detta igår med bland annat lite nya achivements att kämpa för.  :)

Jag kan nog svara för huvuddelen av oss i xboyz, och det är att intresset är rätt lågt vad gäller GoW2. Vi väntar på ArmA 2 och OFP 2 istället.

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
« Svar #8 skrivet: februari 19, 2009, 22:07:33 PM »
Det e ingen taktik i det va? (run and gun)
Det var ju åtminstone utvecklarnas tanke, dock är det ju svårt att övertala personer med allvarliga ryckningar i avtryckarfingret.
Var designat som en "stop-and-pop", vilket då funkar i kampanjen men stupade på ruta ett när det kommer till mutliplayer.
Det kan jag dock överleva, dock det där med glitchar och buggar som konstant dyker upp och det konstanta lagget gör spelet knappt spelbart. Händer att man spelar, dock blir det väl mer horde och private än vad det blir public.
Om dem inte skippar host i trean så kommer jag nog inte ens trycka på multiplayer i menyn.

Boomer

• Gäst
« Svar #9 skrivet: mars 09, 2009, 18:11:31 PM »
Spelet är väldigt snyggt med mycket nästintill konstant röj i singelplayer läge och förbättrad story gemte GoW1. online läget ser jag mest som ett kompis spel, horde läget som är nytt är sååå kul att lira när man är ett bra gäng som pangar. forfarande väldigt mycket brats ute på live om man vill spela själv precis som i första men man kan ju alltid stänga av micken eller hur

Utloggad Znipe

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 115
« Svar #10 skrivet: mars 13, 2009, 13:33:41 PM »
Har tagit mig igenom SP som var helt ok förutom alla buggar. Multiplayer gillade jag inte alls förutom Hord som var ganska underhållande. Hade inte spelet varit så färglöst och apsegt så hade det passat mig bättre.

Boomer

• Gäst
« Svar #11 skrivet: mars 13, 2009, 16:56:19 PM »
Har tagit mig igenom SP som var helt ok förutom alla buggar. Multiplayer gillade jag inte alls förutom Hord som var ganska underhållande. Hade inte spelet varit så färglöst och apsegt så hade det passat mig bättre.

nu hänger inte jag med alls. vad för buggar har du råkat ut för? har kört igenom sp cirka 6 ggr och aldrig råkat ut för en bugg, har du rensat cashen på boxen? om inte så kan det va det som strular. och vad som är apsegt hajar jag inte heller, då är det nog mer speltypen som inte passar dig antar jag

Utloggad Znipe

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
« Svar #12 skrivet: mars 13, 2009, 18:23:50 PM »
Nu blev en boomer arg här ;)

I SP så hände det vid ett flertal tillfällen att jag gick vidare på kartan men inte mina Ai medspelare. jag åkte iväg på den "flygande båten" medans de stod kvar på marken. sen poppar dom upp 20 sec senare framför mig. Sen när man använde sniper geväret så tog inte skottet många gånger även när det var en clean kill.

Jag gillar inte spelet pga att det är för trögstyrt och även när man springer så ser man ju inte vart man är påväg för kameran går ner i backen. Men mest för att det är för greådassigt och blekt helt enkelt.

Förstår att vissa fastnar för det här spelet men jag var inte en av dem.

rensat cashen på boxen visste jag inte var möjligt innan, läste det idag. men vad händer när man gör det på boxen?

Boomer

• Gäst
« Svar #13 skrivet: mars 13, 2009, 19:00:27 PM »
nej då jag blev inte sur  ::). mer förvånad.

En rensning gör att alla "tillfälliga" data raderas, d.v.s uppdateringar och trams som du inte har nån nytta av. som tex om du spelat halo 3 så lagras saker som recent films mm, dom tas bort vilket kan göra att boxen flyter bättre och mindre buggar. om boxen hänger sig ofta så är rensning en bra ide som prov innan man ringer supportern. en liten nackedel som är en skit sak egenligen är att du får ny update på alla spel du kör efter rensning.

x,x,lb,rb,x,x är knapptryckningen som rensar. gå in på system, memory tryck y och slå in koden. då kommer en ruta som frågar om du vill genomföra rensningen tryck Ja och hoppas att det blir bättre
« Senast ändrad: mars 13, 2009, 19:04:03 PM av Boomer »

Utloggad Znipe

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
« Svar #14 skrivet: mars 13, 2009, 20:54:30 PM »
Tackar, ska testa detta med detsamma :) eller förresten den box jag har nu är lånad över helgen, men jag ska ta en titt på detta när boxen kommer tillbaka - hoppas iofs på en ny men ändå :)

Hur ofta bör man göra det här då?
« Senast ändrad: mars 13, 2009, 20:57:05 PM av Znipe »